Potrivit ziarului Curierul naţional, oficialii companiei bistriţene au „scăpat” mai devreme informaţia, afirmând că de la finele anului viitor sau începutul lui 2013 vor produce baterii cu tehnologia start-stop, pentru constructorul român de automobile. Tehnologia start-stop permite oprirea automată a motorului după ce este ridicat piciorul de pe frână şi repornirea la apăsarea acceleraţiei.
„Vom începe livrarea primilor acumulatori pentru maşini micro- hibrid 1 (vehicule echipate cu tehnologie start-stop) pentru Dacia la sfârşitul anului viitor, începutul anului 2013”, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, Dan Necşoiu, şeful departamentului after market al Rombat.
Sistemul start-stop este utilizat în special în cazurile staţionărilor îndelungate la semafor sau în trafic, prin oprirea şi repornirea automată a motorului în aceste intervale, obţinându-se astfel o economie de carburant.
Contactaţi de Curierul Naţional, reprezentanţii Biroului de Presă al Dacia nu au putut confirma informaţia. Constructorul român de automobile nu a făcut niciun anunţ oficial legat de detaliile tehnice ale viitoarelor modele ce vor fi produse în uzina argeşeană.
Maşinile Volkswagen vor avea şi acumulatori de la Rombat
Dan Necşoiu a mai spus că producătorul de acumulatori va deveni începând cu anul viitor unul dintre furnizorii grupului german Volkswagen. „De anul viitor vom începe livrările de baterii pentru Volkswagen, mai exact pentru maşini microhibrid 1 şi microhibrid 2. În prezent ne aflăm în etapele de testare şi validare a viitoarelor produse”, a precizat reprezentantul Rombat.
Directorul general al Rombat, Ioan Repede, declara la sfârşitul anului trecut că producătorul de acumulatori discută cu Ford România pentru încheierea unui contract, iar dacă nu se va ajunge la un acord, compania are ca alternativă grupul Volkswagen.
În prezent, Rombat este furnizor pentru mai multe fabrici ale grupurilor Renault şi PSA Peugeot Citroen. Vehiculele microhibrid 2 sunt echipate cu sistem start-stop în asociere cu o tehnologie care permite recuperarea energiei la frânare, pe principiul dinamului de bicicletă.
Rombat a început în acest an un program de investiţii care va asigura în anul 2015 o producţie de 600.000 de acumulatori pentru maşini microhibrid 1 şi 2.
„Investiţia în extinderea capacităţii de producţie se ridică la 16 milioane de euro, iar lucrările vor fi finalizate anul viitor. Extinderea capacităţii constă în construcţia unui corp de clădire anex fabricii actuale şi instalarea de linii tehnologice. În primul an de funcţionare mizăm pe o producţie de 50.000 de baterii pentru maşini microhibrid 1 şi 2, iar în anul 2015 sperăm să atingem 600.000 de unităţi”, a spus Necşoiu. Rombat produce anual aproximativ 2,3 milioane de baterii, iar ţinta pentru anul 2015 este de 3 milioane unităţi.
Rombat Bistriţa a înregistrat în primul semestru al acestui an o cifră de afaceri de aproximativ
34 milioane de euro, cu peste 20% mai mare faţă de perioada similară din 2010.
Acţionarul majoritar al companiei este firma Rombat Invest Bistriţa, cu o participaţie de 58% din titluri. Rombat Invest Bistriţa este controlată de 50 de persoane fizice, cele mai mari pachete fiind deţinute de Dorel Goia (29,54%) şi Ioan Repede (8.03%), acesta fiind şi preşedintele Consiliului de Administraţie al Rombat.
sursa: curierulnational.ro
Adaugă comentariu