CNAIR a desemnat câștigătorul pentru elaborarea studiilor de fezabilitate necesare construcției secțiunii Baia Mare – Bistrița a Autostrăzii Nordului (Baia Mare – Suceava), a anunțat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, vicepremierul Sorin Grindeanu.
Contractul de proiectare pentru Lotul 1 (Baia Mare – Dej) este de 12.746.666,57 lei (fără TVA).
Contractul de proiectare pentru Lotul 2 (Dej – Bistrița) este de 8.376.369,89 lei (fără TVA).
Ofertantul desemnat câștigător în cadrul ambelor loturi ale procedurii de achiziție publică este asocierea QUADRANTE VIAPONTE SI CONSULTANTA S.R.L. (lider de asociere) – S.C. METROUL S.A. – CAPITAL VISION S.R.L.
Asocierea de firme românești desemnată câștigătoare trebuie să finalizeze studiile de fezabilitate în 14 luni de la data semnării.
Contractele vor putea fi semnate, dacă nu există contestații, în termen de 10 zile.
Tronsonul Dej – Bistrița va cuprinde și centura ocolitoare a Bistriței. Traseul propus pentru varianta de ocolire Bistrița este Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile – nod rutier spre Rusu Bârgăului.
Pentru lotul Bistrița – Vatra Dornei din Autostrada Nordului, contractul de elaborare a studiului de fezabilitate a fost semnat anul trecut. Ofertantul declarat câştigător este SC Explan SRL din Cluj-Napoca, valoarea contractului fiind de 15.793.026,12 lei fără TVA. Acest tronson va fi autostradă, care ar urma să fie realizată în Bistrița-Năsăud pe traseul Livezile – Josenii Bârgăului – Prundu Bârgăului – Tiha Bârgăului – Lunca Ilvei. În vară, CNAIR anunța demararea investigațiilor de teren pe traseul drumului Bistrița – Vatra Dornei: măsurători topografice, studii geotehnice, studii arheologice, identificare și curățarea terenurilor de muniții neexplodate, evaluarea terenurilor în vederea permiterii accesului pe proprietate pentru acest obiectiv de investiție.
”Prin elaborarea acestor studii de fezabilitate dorim să stabilim parametrii necesari pentru construcția Autostrăzii Nordului care va aduce o îmbunătățire a condițiilor de circulație între Moldova și Transilvania, dar și o interconectare modernă cu infrastructura rutieră europeană. Această autostradă va asigura o siguranță rutieră sporită, reducerea emisiilor poluante, reducerea costurilor de operare și reducerea timpilor de deplasare a autovehiculelor”, spune directorul CNAIR, Cristian Pistol.
”Suntem tot mai aproape de construcția secțiunii Baia Mare – Bistrița a Autostrăzii Nordului. Un proiect care are o singură variantă, să se transforme în realitate printr-o muncă de echipă, unde colegul meu Sorin Grindeanu este cel care gestionează partea cea mai dificilă. Această investiție merită însă tot efortul”, a menționat președintele CJ Radu Moldovan.
”Încă un pas important făcut pentru construcția Autostrăzii Nordului. Nu suntem în grafic cu construcția Autostrăzii Nordului, dar măcar nu ne-am pierdut direcția. Salut anunțul făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, privind desemnarea câștigătorului pentru elaborarea studiilor de fezabilitate necesare construcției secțiunii Baia Mare – Bistrița a Autostrăzii Nordului. Sper să semneze contractele și să înceapă treaba cât mai curând. Mi-aș fi dorit să avem guvernanți care să livreze cetățenilor rezultate și respecte legea. Potrivit Legii pentru construirea Autostrăzii Nordului, lege pe care am inițiat-o în Parlament și care a fost promulgată de Președintele României în 21 noiembrie 2020, obiectivul de investiții care va aduce bunăstare bistrițenilor și cetățenilor din Nordul României trebuia să fie finalizat în 4 ani, mai precis în 2024”, a transmis președintele PMP Bistrița-Năsăud, fostul deputat Ionuț Simionca, inițiator al legii privind Autostrada Nordului.
Multă baftă ! Singurul traseu posibil pentru Centura Bistriței este pe lângă localitățile Monariu Jelna așa cum este și agreat de toată lumea.
Vreau să văd și eu primul buldozer și prima basculantă cum începe lucru lângă Budac ! Cum la Beclean se poate lucra la noua Centură și în curând va fi gata însă la Bistrița suntem tot la faza de hârti ?!
@ Mitică, Nu are cum să se construiască acolo fiindcă nu în intravilan !!!!!!!!!!!!!!!!!
Traseul Autostrăzi pe lângă Budac respectiv noua centură a Bistriței sunt prevăzute în PATZ BN elaborat de Universitatea din Cluj, în studiul elaborat de IPTANA pentru CNAIR, în hotarârile de Consiliu Local Bistrița, în studiul de fezabilitate pentru tronsonul de Autostradă Bistrița-Vatra Dornei precum și din alte documente de urbanism care decurg din acestea.
Da Dina, nu au cum să se construiască case acolo fiindcă traseul nu este în intravilan .
Toată lumea este de acord cu traseul centuri pe la Budac vor acest traseu Consiliu Local Bistrița și Consiliile Locale ale Comunelor Budac și Livezile pe unde va trece Centura, este aprobat acest traseu de CNAIR și Ministerul Transporturilor.
@ Sofer de cursă lungă – Ești postacul platit a lui Răducu și a găștii lui de profitori ai bugetului public. Trasee posibile sunt mai multe. La o privire pe hartă, traseu prin sudul Bistriței e mai prost decât ăla prin Nord fiind mai lung cu 40 km și presupune traversări ale râului Bistrița și ale căii ferate. După cum te exprimi, faci parte dintre cei care l-au agreat pe terasă la crama Jelna acolo unde se iau hotărârile importante pentru județ. La balul chelnerilor.
Alex n-am ce face așa vorbește un șofer nu mă pot schimba.
Și autostrada peste o suta de ani.
25 .Sa fim optimiști!
Mai puțin bla-bla- bla și mai mult pum-pum- pum… să fie și Bistrița conectată cu celelalte mari orașe ale țării și UE.
Să iasă și bistrițenilor zâmbetul pe buze la fel ca altora care dețin o infrastructură, fiindcă și-o merită.
Ca de obicei la noi construcția autostrăzii se limitează la un studiu de fezabilitate, asta dacă nu se „implică” și așa zișii „ecologiști” care vor să salveze tot felul de gîndaci imaginari sau fluturi carnivori.
Este un traseu bun.
Stie cineva daca va fi autostrada sau drum express?
Intreb pentru ca pe internet am gasit alte surse in care se vorbea despre un traseu de drum express.
Frumoasa harta cu traseele viitoarelor autostrazi. Dar ma intreb oare cati din cei care citim acest articol vom mai trai sa le vedem construite?
Atunci să facem centura de pe malul râului Bistrița la care avem tot ce ne trebuie inclusiv finanțare.
Centura pe malul râului Bistrița se poate face mult mai repede toate actele și avizele sunt în vigoare, există o hotărâre de consiliu local în vigoare, este prevăzută în PUG Bistriței aflat în vigoare, toți care au contestat centura de pe malul râului au pierdut procesele. Așa că ce mai așteptați treceți la treabă.
Traseul pe partea de Sud pe malul Bistriței a fost votat de majoritatea Bistrițenilor la referendum, să înțeleg că iar nu se ține seama de voința cetățenilor orașului ?!
Vise, taică, vise. Deocamdată s-a desemnat proiectantul, până se apucă de proiectat, până termină, mai trec 5 ani. Apoi apar alte probleme tehnice pe teren, crește suma la dublu, apoi procese cu exproprierile, contestații, urmează falimentul constructorului, între timp expiră studiile de fezabililtate, geo nu-stiu-cum, și se reia procesul de la început. Practic nu vom vedea această autostradă, cel puțin nu în următorii 30 de ani.
Sper ca strănepoți nostrii sa prindă inaugurarea și sa poată circula pe autostrada.