Actualitate

O săptămână a toleranței și prieteniei la ”Lacrima”

”Acceptare, toleranță și prietenie! Săptămâna 13 – 17 februarie la Centrul Școlar ”Lacrima” a fost una dedicată activităților derulate în parteneriat cu elevii Școlii Americane din Anglia. ”A fost o săptămână a interacțiunii dintre elevii sosiți de peste hotare și cei cu cerințe educative speciale; o săptămână a egalității, a responsabilității, a comunicării, a integrării, a cooperării, toleranței și prieteniei. Vizitatorii noștri au desfășurat activități atât în atelierele școlii (pictură, lumânări, țesături), cât și la clasă, alături de copiii noștri, participând la activități de comunicare, abilitare manuală, sport și animație socio-educativă”, spun Eniko Cupșa – director și Emanuela Avram – consilier educativ CSEI ”Lacrima”:

”Bucuroși de oaspeți, elevii noștri au arătat minunatele lucruri pe care le realizează sub îndrumarea cadrelor didactice. Implicați în proiect au fost: prof. Adina Podină, prof. Aurelia Vălean, prof. Lidia Vlașin, prof. Vasilica Rusu, prof. Anamaria Gordon Lazăr, pedagog Maria Mihai, instructor educație Aurelia Carhaț, prof.colaborator Călin Deac, educative Emanuela Avram. Această săptămână a fost una în care am promovat toleranța, înţelegerea şi receptivitatea faţă de calităţile şi defectele celorlalţi, încurajând implicarea și acceptarea.

Întâlnim peste tot în jurul nostru oameni cu deficienţe și ei sunt percepuţi diferit, de la societate la societate, în funcţie de cultura şi de valorile promovate. Mulţi oameni au reticenţe faţă de persoanele cu dizabilități , deoarece au o concepţie greşită despre ele. Trebuie însă să înţelegem că sunt nişte oameni la fel ca ceilaţi, fiind produsul unic al eredităţii lor şi al mediului. Elevilor noștri, prin contactul direct cu elevi din alte instituţii şcolare şi prin participarea alături de ei la diverse activităţi, le îmbunătăţim modul de viaţă, diminuând izolarea și marginalizarea, valorizându-i și responsabilizându-i în proiecte comune. E important ca acestor copii să le oferim un climat afectiv pozitiv, să le încurajăm independența, să le creștem autonomia personală, să le oferim apreciere pozitivă și egalitate de șanse”.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.