Actualitate

Școala începe pentru 47.206 elevi din tot județul. În ce condiții vor învăța

Un număr de 47.206 elevi din tot județul încep luni 9 septembrie anul școlar 2019-2020. Dintre aceștia, 8324 sunt preșcolari, 26.464 vor învăța în ciclul primar și gimnazial și 12.418 în ciclul liceal și profesional.

În județ funcționează 306 de unități școlare care administrează, în total 482 de clădiri. Dintre acestea, 295 sunt de stat și 11 private. Dintre școli, 123 au personalitate juridică, iar 183 sunt structuri.

Din cele 482 de clădiri în care funcționează școli, 295 nu necesită autorizație ISU pentru că sunt construite înainte de 1992, un număr de 130 au autorizație ISU, iar 41 de unități nu au. De asemenea, 330 de clădiri dețin autorizație sanitară de funcționare, iar 79 nu au așa ceva.

Dintre acestea din urmă, șapte sunt reabilitate și nu au solicitat încă documentul, 33 sunt lucrări în curs și 15 dețin grupurile sociale în exterior. Dintre acestea 15 cu WC în curte, șapte sunt în cadrul unor proiecte de reabilitare care au termen de finalizare până în 2021, iar opt funcționează în case particulare în zona montană, la Parva și Sângeorz-Băi.

Un număr de 26 de școli nu au apă potabilă și rețea de utilități.

Transportul școlar e asigurat de 90 de microbuze școlare care sunt funcționale. Dintre școli, 97 au încălzire cu gaz și 202 cu lemne. Posturi didactice în județ sunt 3372.

Structura anului şcolar cuprinde semestrul I (9 septembrie – 20 decembrie 2019) şi semestrul al II-lea (13 ianuarie – 12 iunie 2020), cursurile fiind dispuse pe durata a 35 de săptămâni.

Vacanţele elevilor din toate ciclurile de învăţământ sunt programate astfel: vacanţa de iarnă (21 decembrie 2019 – 12 ianuarie 2020); vacanţa de primăvară (4 aprilie – 21 aprilie 2020); vacanţa de vară (13 iunie – data din septembrie 2020 la care vor începe cursurile anului şcolar 2020 – 2021).

Clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar beneficiază de vacanţă în săptămâna 26 octombrie – 3 noiembrie 2019.

Practic, dispare vacanța intersemestrială de o săptămână, care era dată, în anii trecuți la începutul lunii februarie, pentru că semestrul I se încheie acum odată cu vacanța de iarnă.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţă redusă, anul şcolar se încheie în data de 29 mai 2020, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 5 iunie 2020. Pentru clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, cu excepţia claselor mai sus-menţionate şi pentru clasele din învăţământul profesional, anul şcolar are 37 de săptămâni de cursuri.

Programul naţional „Şcoala altfel” are o durată de 5 zile consecutive lucrătoare în timpul anului şcolar şi poate fi derulat în perioada 7 octombrie 2019 – 29 mai 2020, pe baza unei planificări ce rămâne la decizia şcolilor.

Desfășurarea programului ”Şcoala altfel” nu coincide cu perioada alocată susţinerii tezelor semestriale. Acestea vor avea loc, de regulă, la finalul semestrelor, după parcurgerea programei şcolare, cu cel puţin trei săptămâni înainte de finalul semestrului.

Etapele naţionale ale olimpiadelor şcolare se organizează, în general, în perioada vacanţei de primăvară, potrivit unui calendar specific.

În zilele nelucrătoare/de sărbătoare legală prevăzute de lege nu se organizează cursuri.

7 comentarii

  • 47.206 de viitori cetățeni americani, germani, spanioli și canadieni vor începe luni școala în Județul Bistrița-Năsăud. Este un titlu posibil, alternativ. Oare?

    • ”După cum ne zice dna Ştefania Popescu -, numeralele de la douăzeci în sus, atunci când sunt urmate de substantiv, sunt legate acesta prin prepoziţia de. (Cf. Ştefania Popescu, Gramatica practică a limbii române, 1983, p. 95)

      Altfel zis: de la unu la nouăsprezece (plus numerale compuse, alea de la o sută-n sus, care se termină în unu pân’ la nouăsprezece, de genu’ trei sute nouăsprezece) nu sunt legate prin prepoziţia de de substantivul care urmează (nouăsprezece lei, nouăsprezece ani, trei sute nouăsprezece ani). Restul, alea de le ziceam mai sus, au nevoie de de ca să se lege de substantivul care urmează.
      https://diacritica.wordpress.com/2011/02/09/regula-zilei-20-ani-20-de-ani/
      sau http://www.diacronia.ro/ro/indexing/details/A20649/pdf

    • Vă mulțumesc! Spre rușinea mea nu știam asta. În plus, textul de mai sus l-am preluat din Kamikaze, fără ghilimele. De două ori culpabil mă repliez ca pot spune și eu: Să înceapă școala cu sau fără cenușă pe cap, cu sau fără banderole, cu sau fără adeverințele de la poliție. Succes!

    • Învățătorul Ion Creangă, co-autor și autor de manuale știa asta: „pe când umblau purecii potcoviţi cu 99 ocale de fier și zburau până la cer…” Poate și din acest motiv ministrul Chițu l-a dat afară din învățământ. În schimb am observat că la Bistrița profesorii care scriu cu greșeli, ca scriitorul Stelian Tănase pe blogul său de exemplu, sunt destul de apreciați.

  • 1. Toată lumea a lăsat în ultima clipă pregătirile ( rechizite etc.) . Devansarea e o idee proastă educațional. Stress la capăt de linie pt copii( asimilare forțată egal eşec). A fost hotărâtă politic din lipsa manualelor. Au instaurat un monopol al producției şi nu sunt în stare să delivreze.
    2. Există o explozie de baruri, terase puncte de atracție de socializare pentru tineri. Expoziția la alcool țigări( cu toate efectele secundare ) e timpurie. Live , am auzit tânăr de 14 ani care „educa” 2 tinere de 7-10 ani cântând refrenuri cu versuri pornografice explicite.
    La 9:30 seara în fața Muzeului Județean. Şocant. La vârsta lor. Lipsa de supraveghere.
    3. O parte din generația Fast food and furios la volan , sunt bolnavi mintali când apasă pe accelerație. Nu că cei mai în vârstă sunt modele de urmat. Depăşiri egal o formă de ruletă rusească pentru participanți în trafic. Toată lumea fuge. După ce?? Oraşul e atât de mic că se face la picior dintr-o parte în alta în 30 min la pas alert.
    4. Accident stâlp doborât zace la pământ cu fire electrice într-o zonă cu trafic aglomerat. Un con simbolic. Cu cei de Electrica…nu-i grabă la reparat securizat La încasat facturi penalizează fiecare secundă se pare.
    Următorul vehicul rătăcit din combinație de neatenție, alcool şi grabă dacă nimereşte printre firele respective va reface scena finală din Back in the Future.
    Practic până la Valea Străjii e o singură localitate dpdv rutier. Case, Porţi, Firme. Intravilan aproape zero. Nu înțeleg de ce sunt nşpe Primării. Cu structuri locale, consilieri etc. O comasare ar fi benefică.
    Continuitatea e evidentă.

  • Pentru a răspunde noilor cerinţe europene, şcoala româneasca are încă multe probleme de rezolvat. Analfabetismul funcţional din mediul şcolar se răspândeşte cu repeziciune, asemenea pestei porcine, și în rândurile adulţilor şi chiar a politicienilor. Cartea clasică de lectură obligatorie sau la alegere din literaturile română sau universală nu mai există în multe biblioteci şcolare sau publice. Achizitiile de carte nouă lipsesc cu desăvarșire in majoritatea bibliotecilor publicedin mediul rural! Bibliotecariii comunali, care mai există, îndeplinesc la Primarie alte activități. Nu avem încă în judeţ o şcoală în care elevii să înveţe cu tablete în loc de manual. Încă audio-books sau e-books sunt necunoscute sau curiozităţi pentru autorităţile din învăţământ sau cultură. În unele localităţi, chiar dacă pe statul de plată de la Primărie exista bibliotecar, NU mai funcţionează în regim de opt ore nici o bibliotecă publică! Autorităţile judeţene sau locale sunt neputincioase sau nepăsătoare în această privinţă. O soluţie ar fi comasarea la nivelul unei localităţi a bibliotecii şcolare cu cea publică pentru adulţi şi finanţarea lor legalizată!…
    Gândul zilei: “Biblioteca este locul în care auzim răsunând paşii lui Cristos în istoria umanităţii.” – Papa PAUL al VI-lea
    Comentariul zilei:” Începutul noului an şcolar surprinde sistemul public de educaţie preuniversitară cu aceleaşi probleme ca în anii trecuţi. Există, în continuare, şcoli şi grădiniţe fără autorizaţii sanitare de funcţionare, cu wc-uri în curte, cu mobilier degradat şi cu materiale didactice şi logistice insuficiente. În şcolile şi grădiniţele de stat, pe fondul crizei de personal, continuă să predea foarte mulţi suplinitori, iar calitatea factorului uman pare că se degradează de la an la an, dacă luăm în calcul rezultatele de la examenul de titularizare.” – Analiza Frames a fost realizată pe baza datelor de la Registrul Comerţului şi Ministerul Finanţelor, în perioada 2010-2018. (https://www.news.ro/social/studiu-scolile-private-un-business-de-peste-40-de-milioane-de-euro-reprezinta-o-alternativa-tot-mai-cautata-de-romani-pe-fondul-degradarii-tot-mai)
    Cartea zilei: Tăcerea. Mesajul fiiniței tale/OSHO.- Bucureşti: Literă, 2019.
    O zi bună tuturor!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.