Actualitate Recomandări

Școlile au invadat Bistrița. Câți viitori șoferi învață să conducă în fiecare zi

De dimineața până seara, pe străzile din Bistrița dai la tot pasul de o mașină cu sigla ”școală” . Fie elevilor li se oprește motorul, fie se tem să treacă printr-un sens giratoriu, fie întâmpină alte dificultăți și au nevoie de timp ca să înțeleagă ce trebuie făcut. Explicația este simplă: în Bistrița circulă zilnic 180 de mașini școală de șoferi.

Dan Moldovan, președintele Asociației pentru Creșterea Siguranței Rutiere Sig-Trans Năsăud, a spus la o discuție cu prefectul Stelian Dolha că acest lucru se datorează faptului că nu se dă examen nicăpieri în altă parte, iar atât în timpul pregătirii, cât și al examinării, instructorii își aduc elevii la Bistrița: ”Ar trebui să încercăm să dăm examene și în alte locații, adică să ținem școlile de șoferi și în alte orașe. Bistrița e sufocată. Avem patru artere, iar pe două, la rugămintea Serviciului Rutier și a sesizărilor făcute de cetățeni, nu mai circulăm. Trebuie să vedem cum putem face să dăm examen în alte locații pentru că noi aducem zilnic în Bistrița 180 de mașini de școală, tot ce înseamnă instructori autorizați, școli de șoferi. Poate nu sunt chiar toate 180 în fiecare zi, dar 150 sunt, vă dați seama ce înseamnă pentru traficul din Bistrița care și așa e greoi”.

Potrivit acestuia e într-adevăr dificil de susținut examenul în altă parte decât la Bistrița întrucât viitorii șoferi trebuie puși în fața unor probleme de trafic pe care nu le găsesc în altă parte.

La Beclean nu sunt semafoare, spre exemplu, iar tot traficul e blocat pe DN 17 mai ales în zi de târg, iar la Năsăud ar putea fi dat examenul, dar nici acolo orașul nu e suficient de complex ca trafic pentru ca examinatorul să vadă ce fel de deprinderi are viitorul șofer. În plus, mai este o problemă: nu există suficienți examinatori nici măcar la Bistrița, cu atât mai puțin disponibili să facă naveta la Năsăud și Beclean.

În fiecare an, susțin examenul pentru permis în jur de 10.000 de candidați, iar dintre aceștia îl iau cam 5000.

În prezent, în Bistrița-Năsăud sunt circa 110.000 de conducători auto.

7 comentarii

  • pai rezolvarea e simpla!!!!
    – faceti niste rute pe care sa mearga masinile de scoala, nu merge fiecare pe unde vrea
    – faceti un orar de circulatie – sa nu fie mai mult de 30 masini scoala intr-o ora (nu cred ca toate cele 180 de masini au 10 elevi/zi)
    – interziceti circulatia masinilor de scoala intre 7.20 si 8.10, intre 11.50-12.20 si 16.00-17.00.
    – inainte de ai arunca pe novici in aglomeratia orasului… obligatoriu trebuie sa ii invatati sa conduca in afara orasului (asa era mai demult) – cand intra in oras stiu sa conduca nu merg cu 15 km/ora
    – INTERZICETI celor din dreapta care se autonumesc instructori sa vorbeasca la telefon! Cand vezi o masina de scoala, toti cei din dreapta, tot timpul sunt cu telefonul la ureche.
    Aplicati cele 5 simple reguli de mai sus si o sa vedeti ca masinile de scoala nici nu o sa mai fie sesizate in trafic, eventual o sa fie o placere pentru orice conducator auto sa ofere prioritate masinii scolii de soferi. O sa vedeti atunci indulgenta si intelegere pentru cei ce vor sa devina si ei soferi!

    • Zoro ești varză. Prima regula ar fi sa mai circulați pe jos și să vă vedeți de treabă. Cei cu școala sunt obligați să circule in trafic, restul șoferilor care umblă brambura prin oraș să mai consulte și mijloacele de transport in comun. Nu îi obligă nimeni sa circule prin noras. Bistrita e atât de mică încât în 30 min parcurgi tot orașul pe jos.

  • Instructori vi se pregateste ceva,urmeaza case de marcat,camere de filmat,si impozite fratilor,impozite mari…asa in cat sa va treaca cheful de profesii liberale, o sa ramana 1-2 scoli cu prioritate de ‘dreapta’ o sa se dubleze tarifele de scolarizare si catinel,catinel va rariti.

  • De acord cu zorro. Tb condus si in afara orasului. Dar unii nu fac acest lucru ca elevii dupa ce iau permisul sa aiba nevoie de alte ore pentru condus in afara. Un control al instructorilor vizavi de modul de transmitere al cunoștințelor către elev. Ca nu doar elevii sunt de vină cand cad la examen. Sau polițiștii care ii examinează.

  • 1. Scoli, masini de scoala si instructori vor fi atata timp cat va exista cerere. 2. Scolile nu sunt principalul factor de aglomeratie in trafic. Numarul mare de masini (coji) care este in crestere, faptul ca unii nu pot sa se deplaseze 50de metri fara masina si mai mult trecerile de pietoni din jurul sensurilor giratorii ar fi adevaratele cauze de agomerare. P.S. Scolile in general evita traficul foarte agomerat

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.