Municipalitatea înființează Centrul Național de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) Bistrița, care va funcționa în clădirea Primăriei din Piața Centrală nr. 4, amenajată cu bani europeni.
Potrivit prevederilor contractului de finanţare, CNIPT Bistrița are stabilit ca indicator de impact crearea de locuri de muncă pentru asigurarea funcţionării, astfel că este necesară crearea a două locuri de muncă, respectiv un director de centru de informare si un agent de turism (ghid de turism), motivează Primăria Bistrița.
CNIPT Bistrița va funcționa ca și compartiment în cadrul Serviciului educaţie turism – Direcţia Comunicare de luni până duminică, între orele 10.00 – 17.00, și va avea ca obiectiv promovarea municipiului Bistrița ca valoare istorică, arhitectonică şi culturală, pe plan naţional şi internaţional, în scopul creşterii atractivităţii sale ca destinaţie turistică.
CNIPT va facilita informarea şi promovarea turistică a zonei turistice a municipiului Bistrița prin: punerea la dispoziţia turiştilor de materiale de promovare locale, regionale sau naţionale; informarea privind oferta locală de cazare, ca serviciu cu titlu gratuit; organizarea de manifestări expoziţionale de turism pe plan local şi regional şi de activităţi generale de marketing intern şi extern cu rol în creşterea circulaţiei turistice locale şi regionale; consilierea cu privire la alegerea diverselor produse turistice locale, regionale si naţionale, ca serviciu cu titlu gratuit; cooperarea cu instituţiile locale si regionale pe probleme de turism; cooperarea cu autoritatea publică centrală pentru turism şi furnizarea, la cererea acesteia, de date statistice referitoare la circulaţia turistică locală şi regională, de date referitoare la evenimente cu rol în creşterea circulaţiei turistice care se realizează pe plan local şi regional, precum şi furnizarea altor informaţii referitoare la activităţile turistice si oferta turistică pe plan local şi regional; efectuarea de activităţi de cercetare de piaţă pe plan local şi regional, de analiză, planificare, structurare si elaborare de propuneri de dezvoltare turistică locală şi regională şi marketing turistic, în colaborare cu autorităţi ale administraţiei publice locale şi cu autoritatea publică centrală pentru turism; comercializarea / oferirea cu titlu gratuit de produse şi servicii de tipul: bilete la evenimente culturale şi sportive, materiale informaţionale (hărţi, planuri ale localităţilor, ghiduri turistice, cărţi, casete video, CD-uri, DVD-uri, postere, ilustrate, broşuri ale oraşelor), suveniruri (steguleţe, eşarfe, şaluri, tricouri, umbrele, insigne, obiecte din ceramica, produse artizanale si altele asemenea); oferirea de informaţii cu privire la autorităţile competente în soluţionarea reclamaţiilor care se înregistrează pe plan local cu privire la calitatea serviciilor turistice; participarea la târgurile de turism şi alte manifestări expoziţionale, seminarii, work-shop-uri şi diferite evenimente de interes turistic; promovarea municipiului Bistrița ca destinaţie turistică în reviste, publicaţii de specialitate, site-uri specializate de promovare turistică şi prin intermediul canalelor mass-media; realizarea de programe de promovare în parteneriat cu Centrele Naţionale de Informare şi Promovare Turistică organizate la nivel naţional; promovarea turistică prin intermediul mediului on-line; contribuirea la creşterea calităţii produselor turistice; organizarea unor circuite turistice şi oferirea de servicii de ghid de turism.
Proiectul ”Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Bistriţa – vector al creşterii atractivităţii turistice locale şi naţionale”, finanțat prin POR cu 532.221,79 lei, s-a încheiat anul trecut. Centrul are sală de conferinţe, spaţii de informare şi promovare, spaţiu expoziţional, pereţi expoziţionali glisanţi, monitoare pentru rularea spoturilor de promovare, infodesk, etc. În spaţiul respectiv au fostamplasate panouri expoziţionale glisante în holul de acces şi televizoare care vor rula spoturi de promovare turistică locală si naţională. Pe lângă acestea, monitoarele touch-screen, situate atât în hol, cât şi în sala principală, vor ajuta turiştii să afle cât mai multe lucruri despre elementele reprezentative ale oraşului. Masa interactivă din spaţiul de informare reprezintă o incursiune virtuală în istoria şi valorile arhitecturale ale Bistriţei. Elementele de identitate vizuală şi sloganul brandului sunt prezente prin expunerea logo-urilor municipiului şi ţării. Pentru amenajarea spaţiului s-a folosit o gamă de culori inspirate din natură. Pardoseala a fost realizată din parchet pentru trafic intens, având scopul de a crea o atmosferă caldă şi primitoare, pereţii gri sunt inspiraţi din culoarea pietrei de râu, iar mobilierul cu elemente de verde face referire la bogăţia naturală a pădurii.
Foto: arhivă
Cu alte cuvinte SIFONARII!!!!!!!!!!!!!!
De ce nu faceti o investigatie la ADI Turism in B/N unde Consiliul Judetean este membru fondator si unde a ajuns ca prin minume DL.Razvan Cerceja un ghimpe in coasta primarilor PSD de pe valea birgaului mare Director executiv!!!
Ce examene s-au dat, cand s-a scos postul la concurs si mai ales ce-l recomanda pe acest om in postul respectiv!!!
Cum adică „Municipalitatea înființează Centrul Național de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) Bistrița”… ori Municipiu, adică primăria, adică primarul înfiițează Centrul Național … caz în care vorbim de patologie clară (putea să-i zică la fel de bine Centrul Mondial de Informate Turistică, era același lucru) ori aceste centre se înființează și funcționează la nivel central în cadrul primăriilor având pe acestea din urmă ca partener, caz în care Municipalitatea nu înființează nimic ci pune la dispoziție un spațiu, logistica cum ar veni…
Din nou se dovedeste ca primarul Cretu nu are simtul masurii. Primul „Centru de informare turistica” la Bistrita a fost deschis in 2011 pe str. Titulescu nr.6. Dupa ce in anul 2013, alaturi la numarul 8. a fost inaugurat Centrul de arta traditionala in „Casa cu lei”, Centrul de Informare Turistica a fost mutat in Piata Centrala nr.13, peste drum de primarie. Prin urmare a deschide un nou centru de informare turistica in cladirea primariei este o tampenie si denota lipsa de idei a edililor. Si pentru ca tacamul sa fie complect, a fost amenajat un Punct de informare turistică intr-un chiosc de lemn in fata Vechiului Tribunal, astfel ca pe fiecare latura a Pietei Centrale exista cate un centru de informare turistica. La Bistrita avem centre de informare turistica cu duiumul dar lipseste turismul.
Dupa ce cu greu a renuntat la aceea porcarie de macheta din lemn a cetatii medievale amplasata langa biserica evanghelica, Cretu inghesuie puncte de informare turistica pe toate laturile Piatei Centrale. Eventual, pe locul fostei machete din lemn a cetatii medievale putea sa fie adus bustul lui Rebreanu care fara nici o noima a fost mutat dupa gardul CNLR intr-un loc fara vizibilitate, ascuns privirii trecatorilor. Astfel, bustul marelui scriitor, opera a sculptorului Romul Ladea, ar fi ajuns intr-un loc de maxima vizibilitate situat pe „Axa Artelor” care uneste Bulevardul Republicii cu Casa de Cultura. In plus,locul permite ca bustul lui Rebreanu, sa fie amplasat cu fata catre strada Pietonala care-i poarta numele.
Centru national? Astia sunt intregi cu capul. Domn’ primar suntem in Bistrita, poate un centru local sau municipal. Of of of….