Actualitate

Se modifică regulamentul privind terasele de pe pietonal. Ce propuneri s-au făcut la dezbatere

ACTUALIZARE Primăria Bistriţa a întocmit un plan de situaţie cu toată zona pietonală şi suprafeţele maxime pentru amplasarea teraselor care vor putea fi închiriate de la 1 aprilie, 15 agenţi economici depunând solicitări. După dezbaterea publică de luni, proiectul va intra în atenţia Consiliului Local.

Luni 23 martie, la Primărie a avut loc o dezbatere publică pe tema proiectului de hotărâre pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea nr. 110/27.11.2014 a Consiliului Local privind aprobarea Regulamentelor pentru desfăşurarea activităţilor comerciale pe raza municipiului Bistriţa.

Câteva dintre modificările importante se referă la: mobilier şi dotări; echipament; reguli de închiriere a spaţiului destinat teraselor; documentaţia pentru obţinerea contractului de închiriere, respectarea suprafeţei închiriate, etc.

”Suntem interesaţi ca zona pietonală să arate cât mai bine şi să clarificăm anumite inconvenienţe”, a subliniat viceprimarul George Avram, care a condus dezbaterea publică.

Propunerile adresate de participanţii la dezbaterea publică, circa 90% dintre agenţii economici care vor deschide terase, au vizat:

– prin excepţie, terasele să poată fi amenajate şi în vecinătatea spaţiului închiriat;

– eliminarea dozatoarelor de bere;

– dacă dimensiunea umbrelelor nu poate depăşi suprafaţa spaţiului închiriat, acest aspect să fie respectat de toţi agenţii economici;

– terasele să nu mai difuzeze muzică. În afara spectacolelor care au loc pe scena de pe pietonal, muzica ambientală din zona pietonală să fie oferită de Centrul Cultural Municipal ”George Coşbuc” prin sistemul propriu de sonorizare;

– documentaţia necesară deschiderii teraselor în zona pietonală să fie avizată în cel mai scurt timp posibil.

Proiectul va fi supus aprobării Consiliului Local în şedinţa de joi 26 martie, urmând ca unele terase să fie amplasate chiar de la 1 aprilie. ”Primăria a întocmit un plan de situaţie cu toată zona pietonală şi imobilele din această zonă pe care au fost delimitate amplasamente pentru terase, suprafeţe maxime, delimitate clar, care vor putea fi închiriate beneficiarilor spaţiilor de alimentaţie publică. La întocmirea planşei s-a ţinut cont de accesele auto în curţile interioare pentru riverani, acolo unde există, destinaţia spaţiilor, de dispunerea actuală a jardinierelor, culoarul de acces auto pentru aprovizionare şi pentru maşinile de intervenţii, etc. Mobilierul ce se va amplasa în această zonă va fi unul specific zonei centrului istoric, cu mese, scaune, umbreluţe, jardiniere şi eventual unul sau două dozatoare pentru servirea în aer liber. De asemenea, pentru a asigura o bună gestionare a modului în care se desfăşoară activitatea teraselor sezoniere, încă din faza amplasării acestora pe domeniul public, cu respectarea perimetrelor delimitate pentru fiecare amplasament prin planul de situaţie, este necesar să existe şi un mecanism eficient de prevenire şi combatere a unei eventuale conduite necorespunzătoare din partea beneficiarilor care au contracte de închiriere a domeniului public”, se arată în proiect.

15 persoane juridice au depus la Primăria Bistriţa, începând cu luna decembrie 2014, solicitări pentru amplasare de terasă pe pietonal, iar în 12 martie reprezentanţii Direcţiei Patrimoniu au convocat o întâlnire cu acestea. Problemele ridicate de solicitanţi au fost cromatica umbrelelor, paza bunurilor aflate pe terase şi posibilitatea închirierii amplasamentelor pentru terase din imediata apropiere a spaţiului de alimentaţie publică pe care îl deţin. Li s-a răspuns că de regulă terasele se vor amplasa în faţa spaţiului în care se desfăşoară efectiv o activitate de alimentaţie publică, iar prin excepţie terasele pot fi amenajate şi în vecinătatea spaţiului sus menţionat, inclusiv în partea opusă. Cu privire la cromatica umbrelor, acestea vor fi de culoarea ocru, iar paza bunurilor aflate pe terase va fi asigurată de fiecare agent economic.

Municipalitatea precizează că agenţii economici care au solicitat amplasare de terasă sunt de acord cu modificările care vor fi aduse regulamentului.

Cromatica teraselor sezoniere se va încadra în culorile stabilite în Planul Urbanistic Zonal “Zona construită protejată” şi anume culori pastelate în armonie cu culoarea clădirii în faţa căreia se amplasează. Un agent economic va avea un singur set de mobilier de acelaşi fel, respectiv scaune, mese, umbrele, jardiniere şi maxim 2 dozatoare, neputând fi amplasate alte construcţii provizorii pe suprafaţa închiriată. Învelitoarele umbrelelor vor avea o structura independenta de faţadele clădirilor si de pavaj si vor fi realizate din pânze impermeabile şi rezistente la intemperii şi vor fi de culoarea ocru. Umbrelele vor avea aceeaşi formă si nu vor depăşi limitele suprafeţei închiriate. Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 500 – 1.000 lei nerespectarea de către agentul economic a perimetrului amplasamentului, a obligaţiilor referitoare la elementele de funcţionalitate ale terasei.

Etichete

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.