Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos, a declarat, la Bistrița, că, în România, 39,7% din parcul auto are o vechime mai mare de 17 ani, ”o cifră șocantă”, așa încât Guvernul ia în calcul să găsească o soluție ”de mijloc” în care să fie în continuare o susținere pentru cetățenii care renunță la mașinile vechi, iar pe de altă parte o ”diferențiere a impozitelor în funcție de vechime și de gradul de poluare”.
”Din analizele pe care le-am făcut în ultimele 3-4 luni, în România 39,7% din parcul auto are o vechime mai mare de 17 ani. Este o cifră șocantă. România, din păcate, nu a găsit soluții de limitare a fenomenului îmbătrânirii parcului auto și de limitare a introducerii în țară a mașinilor foarte vechi, a pierdut procesele la Curtea de Justiție Europeană și taxa auto a fost eliminată. În procesul de negociere a PNRR, Comisia a ridicat această problemă și în componenta Transporturi a condiționat practic aprobarea de implementarea unor măsuri de reducere a poluării prin mașinile foarte vechi. Cred că România trebuie să găsească o soluție de mijloc în care să avem, pe de-o parte, o susținere similară cu programul Rabla pentru cetățeni pentru a renunța la mașinile foarte vechi, foarte poluante”, a spus ministrul, răspunzând unei întrebări.
El a menționat că, în paralel pot exista și alternative practicate, de altfel, în UE în multe state, de diferențiere a impozitelor în funcție de vechime și de gradul de poluare.
”Această soluție este în atenția Guvernului, în analiză, și probabil că, în viitorul apropiat, vom veni și cu o soluție, cu o propunere de echilibru, o alternativă constând în sprijin financiar pentru cetățenii care renunță la mașină și posibilitate de diferențiere a impozitului la nivel local, de exemplu. Există cel puțin un exemplu de program Rabla local în Sfântu Gheorghe unde deținătorii de mașini vechi au primit 3000 de lei la începutul anului pentru fiecare mașină veche predată. În două sau trei luni au fost predate 270 de mașioni ruginite, stăteau părăsite în parcări de zeci de ani. Municipiul a reușit să curețe un pic de aceste deșeuri pe patru roți parcările, spațiile verzi. Soluții există, dar nu cred că impozitarea și taxare sunt singurele alernative”, a spus ministrul Mediului.
Potrivit administrației locale, la Bistrița ar fi în jur de 600 de mașini abandonate pe domeniul public.
Foto: arhivă
,,…39,7% din parcul auto are o vechime mai mare de 17 ani, ”o cifră șocantă”…”
Barna Tanczos, asta inseamna ca aproximativ 39,7% din romani sunt saraci si nu-si permit achizitionare unui ,,gipan” nou!
Dar SALARIILE NU AU O VALOARE „SOCANTA”, comparativ cu restul tarilor UE, unde parcul auto e mai nou ???