Actualitate

Se renunță la Centrul intermodal de transport. Ce se întâmplă cu Aquapark-ul

Primăria Bistrița va renunța la proiectul Centrului intermodal de transport public strada Gării – strada Tărpiului – strada Industriei, contractat pe fonduri europene, în valoare de 8,7 milioane euro, cofinanțarea din bugetul orașului fiind de peste 4 milioane de euro.

Primarul Ioan Turc a declarat: ”Nu contează că banii îi iei de la bancă, tot bistrițenii plătesc. Nu este oportun să angajăm banii oamenilor pentru investiții controversate. Renunțarea ne costă contravaloarea documentației, discutăm de o sută și ceva de mii de euro”.

El a spus într-o conferință de presă că și directorul ADR Nord-Vest, Marcel Boloș, este de acord că acest proiect nu rezolvă foarte multe probleme, menționând că în zonă ar apărea problemele de trafic de pe strada Lucian Blaga, că să ai într-o zonă centrală zone insalubre sub pod nu este acceptabil pentru municipalitate, plus că ar apărea un mare disconfort pentru cei care locuiesc acolo, oamenii nerealizând că după ce această investiție ar fi gata la fereastra lor ar fi podul și mașinile.

Primarul Bistriței a declarat că urmează să se renunțe la actualul proiect și că se vor găsi alte soluții pentru realizarea unei legături între străzile Gării și Tărpiului, fie prin redepunerea proiectului într-o altă formă pe exercițiul financiar 2021-2027, dar cu urcare-coborâre Arțarilor – Industriei, nu Gării – Tărpiului, fie prin realizarea unui pasaj subteran (variantă pe care o susține) din bani europeni pe componenta de securizare a traficului.

Va urma o campanie de consultare publică pe aplicația City Health, pentru ca oamenii să își spună punctul de vedere.

Proiectul Centrului intermodal presupune realizarea unei stații de transport intermodal, supraterană, care să lege cele două zone separate de structura feroviară, respectiv zona de SV – strada Gării, strada Rodnei, Aleea Trandafirilor și zona de NE – strada Tărpiului și strada Industriei. Această platformă va include și o clădire cu rol de terminal intermodal, va deservi transportul public local și cel extern și va asigura conexiunea cu stația CFR Bistrița Nord. Aici detalii.

În ceea ce privește realizarea Aquapark-ului în Unirea, începerea lucrărilor ”a fost practic un exercițiu de imagine, electoral”, a spus primarul Ioan Turc, care a precizat că transmiterea investiției către CNI nu este posibilă deoarece compania face lucrări standard, nu după proiectul beneficiarului, și că municipiul are alte priorități în acest moment, cum ar fi parcările.

O soluție ar putea fi ruperea proiectului în mai multe componente, pentru accesarea de bani europeni pe segmentul pe care încă nu s-a intervenit, a menționat el: ”Dacă nu s-ar fi început lucrările pompieristic, numai ca să demonstrăm că noi facem Aquapark-ul, scormonind puțin în pământ, am fi putut fără probleme să realizăm proiectul cu bani europeni, am discutat cu domnul Boloș. Încercăm, așa cum facem și cu Ștrandul Codrișor. Extinderea, modernizarea ștrandului poate fi realizată din bani europeni, există resurse”.

Anul trecut, în bugetul local au fost alocate 3 milioane de lei pentru începerea lucrărilor la Aquapark. În 2017, Consiliul Local Bistrița a aprobat studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii ”Complex de agrement acvatic Aquapark Bistrița” din Wonderland. Capacitățile prevăzute: clădire cu bazine interioare – 2.492 mp, bazine exterioare – 1.210 mp, parcare – 146 locuri. Detalii aici.

Conferința de presă VIDEO

19 comentarii

  • O decizie salutară! O decizie curajoasă. Felicitări!

    Nu era vorba despre niciun transport intermodal. Era vorba doar de o pasarelă pretențios denumita, cu totul inoportuna, care ar fi aglomerat si mai mult circulația în zona Gării. Și foarte corecte considerațiile cu privire la zonele insalubre care ar fi apărut sub pob.
    Toată motivația proiectului era falsă povestea „intermodală” fiind scornită doar pentru a obține finanțare din fonduri destinate pentru altceva. În realitate s-ar fi desființat facilitățile existente pentru transportul intermodal de marfă – fostul terminal pentru încarcare containere.

    Cu privire la acest proiect ecologiștii s-au pronunțat în campania electorala din 2016.
    „La fel ca si in cazul centurii ocolitoare care nu ocolea nimic, vorbim despre un centru intermodal de transport fară sa avem transport. La limită daca chiar vrem sa vorbim în termenii astia pretentiosi despre o gara prin care trec trei trenuri si o autogara care n-are nimic de-a face cu proiectul sau cu atributiile in materie de transport ale Primariei Bistrita ele sunt deja legate de pe vremea lui Ceausescu. Pentru a fi mai “intermodal” legate decat sunt ar fi suficient sa facem un trotuar rulant. Ambițiile primariei sunt cu totul disproportionate in raport cu obiectivul anuntat si vizeaza realizarea unui pasaj (ca cel dintre strada Sigmirului si Liberatii) care ar urati in mod catastrofal zona centrala a orasului. Pentru ca pacaleala sa fie completa publicului i s-a prezentat in permanenta proiectul ca avand un rol de decongestionare a traficului in zona Autogarii ca si cand pajsajul ar fi unisens. In realitate construirea pasajului va conduce la supra-aglomerarea catastrofala a zonei întrucat în mod inevitabil o parte din traficul de pe strada Tarpiului se va varsa in infernalele ore de varf direct in strada Garii. In locul acestui proiect administratia ar trebui sa-si concentreze atentia asupra rezolvarii intersectiei dintre Strada Tarpiului si Drumul Cetatii intersectie care se blocheaza de cateva ori in fiecare zi.”

    https://www.timponline.ro/mircea-archiudean-un-primar-un-oras-si-un-viitor-ecologist-pentru-toti-bistritenii-video/

    Pentru acest gen de „proiecte” ar fi fost necesară consultarea cetățenilor prin referendum local.
    „Cei care castigă alegerile nu primesc un vot in alb pentru toate proiectele prezentate sau nu alegatorilor si ei trebuie sa asigure protectia si reprezentarea corecta a intereselor tuturor cetătenilor Bistritei.”
    Astfel încât proiectele publice pe care în final le realizeaza Primaria să fie în acord cu nevoile reale ale celor interesați si nu împotriva intereselor acestora.
    Iată că, într-adevăr, votul contează și alegerile schimbă lucrurile.

    • Dar proiectele (ca au fost doua , unul spre Gării si unul curbat , spre Arțarilor , făcute ambele de prietenul lui cretu , arhitectul coleg la Comelf , Podar ) le-am platit noi , bistritenii !
      Studiul de fezabilitate , alți bani ! Asa zisul accept al CFR pentru teren ,desființare terminal containere , mutare terminal la mama dracului , astea cine le-a platit ?
      Toata porcăria aia a costat bani ! Nu raspunde nimeni pentru nemernicia făcută ???

    • Va bucurati ca fraierii că nu mai deschidem o trecere peste calea ferata ,in cea mai aglomerata zona a orasului pe bani europeni.
      In timp scurt vom circula prin Bistrita ca prin Bucuresti. Vom sta in ștau zeci de minute.
      Sa vedem cand va reusii Bistrita sa mai lege Garii de Tarpiului, pentru a fluidiza traficul in zona centrala.

  • In sfarsit cineva mai si judeca cate ceva in Primaria B-ta ! Masura deosebit de corecta avand in vedere ca orasul nostru nu este situat intr-un nod rutier de mare importanta , nu avem pozitia Brasovului ca sa cream noi un CENTRU INTERGALACTIC de TRANSPORT care ar fi creat o si mai mare harababura din toate punctele de vedere. Bistrita nu mai are o platforma industriala puternica ca sa vina zeci de mii de muncitori pe trei schimburi la gara-autogara. Trenurile in amarul lor circula goale, viitorul nu suna deloc bine in materie de transport in comun, si asta din cauza PANDEMIILOR care vor veni tot mai dese . Siguranta este tot in deplasarea individuala unde macar esti ferit de virusi si lume multa. Circulatia furibunda de pe toate continentele a demonstrat ca virusii se deplaseaza foarte rapid odata cu mijloacele de transport . Desigur nu suna ECO bine insa asta este realitatea. Paza buna pazeste primejdia.Nu mai tine deloc cu ingramadeala.

  • Centrul intermodal de transport nu-i decât o platforma de beton cocotata peste peroanele de tren si reprezintă o solutie complicată, costisitoare si inutilă cu atat mai mult cu cat activitatea feroviară in gara Bistrita este redusă la cateva trenuri de călători. Pe de alta parte nu se rezolva nici problema fluidizării circulatiei auto in zona garii. Dimpotriva, accesul pe platforma betonată deasupra peroanelor de tren, presupune construirea unor rampe care complică si mai mult circulatia, intrucat străzile din jurul gării sunt destul de inguste. De aceea, o solutie mai ratională si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Dacă se muta si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, atunci platforma de beton devine absolut inutilă deoarece in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendată. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bargăului este extrem de redusă si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-un pasaj subteran pentru autoturisme , sau chiar si printr-o trecere la nivel.
    Astfel, prin eliminarea liniilor de manevră s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata.

  • Asta da veste buna!
    Prima masura adevarata! Bravo! Sa moara de ciuda fostul…. cu proiectele lui cu tot, ca numa cu bazaconiile alea s-o laudat peste tot si oricand.

  • Inainte de a face un proiect de legătură dintre străzile Gării și Tărpiului ar trebui să fie făcută șoseaua rapidă pe lângă calea ferată. Altfel va trebui demolat acest pasaj suprateran sau subteran.

  • Felicitari domnule primar,.
    Vrem strazii asfaltate, o piata agro moderna, iluminat public si pe urma si altele.
    Dar suntem FOARTE CURIOSI a cui a fost ideia vu acest centru modal?
    Umbla vorba ca in urma unui vizite a doamnei arhitect in nu stiu ce tara a venit cu aceasta ideie iar primarul cel cret era foarte ascultator la ideile dansei.
    Frumos, ar trebui intrebati in sedintele CL pe doamna arhitect si doamna proiectelor europene cum de au gandit si aprobat o asfel de aberatie doar au incasat presupun fara numar.

    • Pai cred ca a fost ceva de genu ca Cretu s-o plimbat cu masina prin Europa, evident in delegatie de serviciu ca de obicei, cu buna stiinta a doamnei proiectelor si s-a intors asa plin de idei marete si indraznete.
      A convocat-o pe monicuta sa-i spuna ce vis frumos a avut, dupa care, normal ca o chemat-o pe doamna tuturor posibilitatilor sa-si puna argatii la lectia de compunere despre cum sa construiasca, despre cum sa faureasca un Intergalactic.
      Si uite asa s-au dus banii pe ceva atat de grotesc. Si asa au avut toti de castigat: si cel cu documentatia, si cel Cret ca a mai faurit ceva si doamna a incasat prime pe masura, adica spor caaaaat cuprinde si toata lumea a fost fericita.
      Si-am incalecat pe-o sa, si v-am spus povestea mea

  • Am vrea sa vedem ceva in folosul cetateanului, nu doar forme de a taxa si jupuii Bistritenii. Distrugerea atator locuri de parcare si sa vi cu ideea de a construi parcari pentru 10%, restul ce o sa faca ? Sunt curios ce o sa faceti ca ne informati doar cu ce nu o sa faceti !

    • Aici greșești ne-a primarul nea informat că reabilitează ștrandul reabilitat :o) , după care dacă vrei și nu ai unde o să-ți poți parca mașina direct în bazinul ștrandului . A de asta era să uit că este prea gogonată tea mai informat că face roller-coaster la pârtia ” cocoșul și găinile bete ” :o)

  • si daca comazi o cacofonie cine plateste?
    tot prostu plateste daca e o posirca
    asa ca eu nu-s..
    am voie sa trag o injuratura de 100000 euro cat s-a cheltuit pe aceste noduri aviatice?
    DE CE NU S-A OPRIT SI PARTIA DE SCHI TOT IN FAZA ASTA?

  • TOATE PRIMARIILE DIN JUDET AU PROIECTE SI SANTIERE IN LUCRU LA BISTRITA SE ANULEAZA TOATE PROIECTELE CARE AU FINANTARE SI SE FAC ALTE STUDI CU BANI GREI PE ALTE PROIECTE MULT MAI PROASTE CA DE ECSEMPLU STRANDUL RENOVAT DE DOI ANI SI SE PRIMESTE FINANTARE IN 2027 CIND O SA FIE ALT PRIMAR CARE O SA ANULEZE TOTUL SI O SA SE FACA NIMIC DOAR STUDI

  • Neluuuu, cand a cheltuit Crețu 2 milioane pentru a aplica o vopsea care deja s a scorojit ai zis ceva?
    Centru intetmodal este o invedtitie buna in opinia ta?
    Eu cred ca esti din vechea garda si faci spume.

  • Bun, s-a renuntat, dar de ce nu ne arata si noua proiectul final, sa vedem si noi ce ar fi fost acolo. Desene la scara, randari care banuiesc ca s-au livrat in cei o suta de mii de euro care se vor duce pe apa sambetei. Sa vedem cum arata variantele propuse. A fost propusa si o varianta de traversare subterana care sa elimine zonele insalubre? Ceva pare superficial aici. Daca tot pierdem banii astia, macar cu un pic de transparenta sa ne alegem.

  • Domnule Gicu nu a fost propusa nicio trecere subterana, o platforma suspendata ca cativa m inaltime vreo 4 sensuri giratorii de la b dul Decebal pana la str Narciselor cu casele sub pasarela, trafic pe langa pasarela respectiva numai pentru riverani.
    CFR ul a vandut vreo 60 mp primariei cu un pret enorm , alo curtea de conturi.
    Si numai 4 milioane cota primariei , cu banii astia asfaltezi cateva strazii nu faci un colos fara cap.
    Du te la primarie si spune ca vrei sa vezi proiectul, trebuie sa ti l dea.

  • Astept mult ca domnul Primar IOAN TURC sa retraga proiectul miselesc a lui OTC de distrugere (mineralizare ) a Pietei Centrale prin care dispar 5021mp iarba si se vor taia 70 copaci si se vor desfinta cele doua excelente rondouri cu flori. Jos labele de pe Piata si frumusetile ei. D-le Primar nu uitati ca veti aduce multe multumiri si sperante celor 5.000 de bistriteni care au semnat petitia impotriva unui proiect mizerabil . Aveti de castigat mult in 2024.

  • Ultima prostie din al treilea mandat de primar al lui Ovidiu Cretu a fost demararea la inceputul anului 2020 a lucrărilor de construire a unui aqapark pe păsunea din Unirea, pentru care nu exista finantare. Ar fi existat o posibilitate de finantare a investitiei respective cu fonduri guvernamentale, insa incompetentii nu au stiut sa profite de ea. In vara anului 2019, li s-a sugerat schimbarea denumirii proiectului ”Complexului de Agrement Acvatic Aquapark Bistrița” în ”Complex Sportiv Acvatic în Municipiul Bistrița”, pentru a se putea incadra la „Programul Bazine didactice de înot”, devenind astfel eligibil la finantare cu bani de la Compania Națională de Investiții (CNI), inafară de partea de agrement care include toboganele aquatice.
    (Vezi: https://timponline.ro/aquapark-in-wonderland-cu-bani-de-la-guvern-cuvantul-care-ar-putea-face-diferenta-intre-cei-care-il-finanteaza/)
    Evident, incăpătânatul Cretu nu a vrut să schimbe proiectul si a solicitat in Consiliul Local inceperea lucrărilor la aquaparc prin alocarea a trei milioane lei din bugetul pe aceast an pentru o investiţie evaluată la peste 35 milioane lei. In ritmul acesta investitia poate să dureze 10-15 ani.
    Pe de altă parte, parcurile acvative sunt de regulă investitii private, precum “PARADISUL ACVATIC BRASOV” al omului de afaceri Dumitru Ioan Puchianu sau “WATER PARK OTOPENI” al fratilor Robert si Ionut Negoită. Acest lucru era posibil si la Bistrita, dacă Parcul Acvatic ar fi fost gândit in Sărata sau Slătinita unde puteau fi valorificate si izvoarele sărate in scop balnear.
    Numai că, pe păsunea din Unirea nici un investitor sănătos la cap nu-si cheltuie banii pentru o afacere păguboasă.

  • Oare omul asta Cretu va plati vreodata ca a distrus orasul si implicit salariații pe unii i a facut roboti, si au pierdut sufletul, constiinta, bunul simt.
    Numai in bunul Dumnezeu mai cred, in rest nu mai am nicio nădejde, toti sunt aproape la fel.
    Iar obedienti lui Cretu inca mai conduc si fac legea dupa bunul plac iar actualul primar ar trebuii sa sa se debaraseze de bunul simt si sa faca ordine.
    Se pare ca este greu sau are un sfătuitor care il îngroapă si mai tare.
    Atata nesimțire si harababură n am vazut.
    La Crețu nici nu ridicau ochii „sigur nu este bine asa” dar nici sa ti se urce in cap.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.