”Am luat decizia de a pune restricții de circulație pe DJ 172 D Mureșenii Bârgăului – Colibița pentru a avea o durată de viaţă cât mai lungă a acestui drum, care să fie principala cale de acces în staţiunea turistică de interes local Colibiţa. De ce acest drum şi nu celălalt, pe baraj? Sunt câteva explicații. Primăria Tiha Bârgăului lucrează în momentul de faţă la PUG, PUZ și alte documentații, în paralel a reuşit să obţină o finanţare prin PNDL pentru infrastructura de apă şi canal în Tihuţa, condiţie obligatorie pentru declararea acestei zone ca staţiune turistică. Facem toate demersurile ca în etapa viitoare să avem o staţiune turistică de interes naţional Tihuţa-Colibiţa. Tihuţa este mai cunoscută şi din perioadele în care se înzăpezea şi datorită brandului Dracula. Vrem ca acest drum să rămână un drum turistic care să lege două zone care vor da denumirea viitoarei staţiuni. Cei care de regulă nu respectă încărcăturile pe osie ne distrug foarte mult drumurile. Pârghiile noastre sunt destul de reduse, facem eforturi, căutăm platforme pentru a putea monta cântarul și să-i facem să priceapă pe cei care nu înțeleg că investițiile sunt foarte mari, de drumuri trebuie să se bucure toată lumea, nu doar unii, și că durata lor de viață trebuie să fie lungă. Plus că nu vreau ca într-o curbă ac de păr cum este pe drumul Blajului un autocar cu turiști străini să nu poată trece de TIR-ul cu lemne care ia curba. Există și varianta Bistrița Bârgăului și pe baraj care poate fi folosită de cei care au mașini mai mari de 3,5 tone”, a spus președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.
Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a instituit o restricție de circulație pe DJ 172 D ”Poarta Transilvaniei” între Mureșenii Bârgăului și Colibița, lucrările de modernizare pe acest tronson din Lotul 1 al drumului județean urmând să fie recepționate la jumătatea lunii august.
Restricția de circulație va fi impusă în perioada 15 august 2017 – 15 august 2027 vehiculelor rutiere, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, cu masa totală mai mare de 3,5 tone, al căror acces va fi interzis.
Măsura a fost luată ”pentru fluidizarea traficului şi limitarea intensităţii acestuia, precum şi pentru protecţia unor sectoare de drumuri”: ”CJ și-a asumat faptul că la momentul recepției lucrărilor implementate prin proiectul finanțat prin POR 2014-2020, întregul traseu va fi funcțional, în stare bună, în integralitatea sa, asigurându-se conectarea la reţeaua TEN-T. Protejarea drumului presupune menţinerea traficului uşor pe acest sector de drum cu restricţiile de circulaţie menţionate şi devierea traficului greu”.
S-a stabilit ca traseu alternativ sectorul de drum DJ 172 Colibița – Prundu Bârgăului, în lungime totală de 17,01 km, în curs de modernizare.
Vehiculele exceptate de la restricţia de circulaţie sunt cele deținute de MAI, CJ, CNAIR, Ambulanță, serviciile de urgență, instituțiile cu atribuții în securitatea și siguranța națională, vehiculele care deszăpezesc, care participă la intervenții de forță majoră, vehiculele poștale, vehicule pentru tractări auto, vehiculele de salubrizare, vehiculele deținute de riverani.
Tronsonul 1 din Lotul 1, Mureșenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibița – Colibița, este modernizat de Dimex Company cu 12.799.884.23 lei fără TVA (foto arhivă). Lucrările finanțate prin PNDL au început în această primăvară, iar recepția se va face în luna august.
Asteptam legea care sa interzica exportul de cherestea. Sau chiar interzicerea exploatari forestiere , sa ramana doar exploatare pt lemn de foc pt populatia Romaniei.
Astfel o sa ramana drumurile mai bune.