Economie

Semnătura electronică, obligatorie de luna aceasta

Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bistriţa-Năsăud reaminteşte contribuabililor că, începând cu obligatiile declarative aferente lunii iulie cu termen de declarare 25 august 2011, formularul 112 va fi depus numai in sistem electronic.

Formularul 112 este „Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate. Pentru transmiterea online este necesară obţinerea certificatului digital calificat pentru semnătura electronică

Deoarece procedura de obţinere a certificatului digital calificat necesită parcurgerea mai multor etape, invităm contribuabilii să urgenteze acest demers.

Pentru siguranţa transmiterii datelor, certificatul digital calificat trebuie să fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta se descarcă în calculatorul de pe care se transmit declaraţiile, documentul de confirmare de pe websiteul ANAF – www.anaf.ro , categoria Asistenţă Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicaţii, la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.

Se completează documentul deconfirmare şi se aplică semnătura digitală în căsuţa Semnătură utilizator, se transmite pe e-mail la furnizorul certificatului, se primeşte semnat de acesta şi apoi se transmite prin portal la ANAF (modulul Declaraţii electronice, opţiunea Înregistrare certificate calificate).

După obţinerea formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, pentru utilizarea serviciului „Depunere declaraţii on-line”, contribuabilii vor depune la orice unitate fiscală din subordinea ANAF:

– formularul 150 listat, semnat şi ştampilat de contribuabilul pentru care se depun declaraţiile fiscale;

– documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi copie;

– documentul în original şi copie, care atestă calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale);

– documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil, în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

După depunerea documentaţiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail menţionată în formularul 150 pentru utilizarea serviciului „Depunere declaraţii on-line”. Apoi, se accesează website-ul ANAF, www.anaf.ro, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Descărcare declaraţii, parcurgând etapele prezentate în ghidul Instrucţiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaraţiilor on-line, publicat pe website.                                            

Director Dorina Cicioc

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.