Actualitate

”Situaţia copiilor cu cerințe speciale în unităţile de învăţământ”

”Am adresat domnului Marius Constantin Budăi, ministrul Muncii şi Justiţiei Sociale, o interpelare cu referire la aplicarea Ordinului Ministerului Muncii și Justiției Sociale nr. 1985/1305/5805/din 4 octombrie 2016. Reprezentanții Federației pentru Drepturi și Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist mi-au semnalat o serie de neclarități ce reies din conținutul acestui act normativ”, spune deputatul USR Cristina Iurișniți:

”La articolul 63, respectiv 64 se prevede în mod explicit prezența facilitatorilor școlari la clasă alături de copilul cu cerințe educative speciale și/sau dizabilități. Ca urmare a acestui fapt au existat mai multe situații în care li se cerea părinților elevilor încadrați în învățământul special să trimită la școală un facilitator școlar, cu toate că din cuprinsul Ordinului în cauză, reiese faptul că măsura se referă la copiii cu dizabilități și cerințe educative speciale integrați în învățământul de masă.

Totodată, meseria de ”facilitator școlar” nu este identificată în COR, iar cei care însoțesc astfel copiii în mediul educațional nu pot fi formați și angajați legal, în afara situației în care facilitatorul este unul și aceeași persoană cu asistentul personal al copilului.

Având în vedere cele semnalate mai sus, vă rog să-mi comunicați dacă școlile speciale au dreptul să pretindă însoțitori școlari pentru copiii cu nevoi speciale, dată fiind normarea diferențiată față de învățământul de masă. De asemenea, vă solicit respectuos să luați măsurile ce se impun pentru amendarea ordinului pentru a preveni traumatizarea unor părinți și așa greu încercați, precum și condiționarea școlarizării copiilor cu cerințe educative speciale.

În urma consultării și deciziei membrilor Comisiei de Egalitate de Șanse am adresat azi, 19 februarie, în calitate  de președinte al comisiei, o invitație  doamnei ministru a Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, și domnului ministru al Muncii, Budai Marius, din perspectiva introducerii în COR a ocupației de facilitator școlar, la discuții și dezbateri care să ducă la îmbunătățirea cadrului legislativ.

Aceste discuţii au ca tematică problematica incluziunii copiilor cu cerinţe educative speciale în învăţământul de masă. Dintre măsurile necesare înlăturării barierelor de acces din calea incluziunii copiilor cu cerinţe educative speciale în învăţământul de masă vă amintim: adaptarea curriculei şcolare pentru nevoile copiilor cu CES; adaptarea evaluărilor, examenelor şi testărilor; problematica introducerii unui număr de locuri special desemnate pentru copiii cu CES; reducerea programului şcolar cu cel puţin 2 ore; creşterea numărului profesorilor de sprijin prezenţi în instituţiile de învăţământ”.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.