Actualitate

Sondaj al Primăriei Bistriţa legat de linia verde de transport. Unde puteţi completa chestionarul

Primăria Bistriţa studiază oportunitatea implementării unui nou tip de transport nepoluant (linie verde). Scopul chestionarului este de a identifica modul actual de deplasare şi nevoile de îmbunătăţire a performanţelor şi caracteristicilor sistemului public de transport în comun în oraş şi în vecinătatea sa.

Primăria Bistriţa realizează prin intermediul Universităţii Tehnice Cluj-Napoca studiul de oportunitate pentru realizarea investiţiei ”Linie verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau nepoluante”.

”În acest sens, puteţi completa un scurt chestionar care sa contribuie la alegerea unei variante optime pentru transportul public din Bistriţa”, precizează municipalitatea. Chestionarul se poate completa până în data de 25 iulie.

Acest proiect va fi ulterior pregătit pentru obţinerea de fonduri europene.

Chestionarul se completează foarte uşor, urmând link-ul: https://docs.google.com/forms/d/18xD_FUa3XX3Y1k6WW5-inC4t0X3RrifNacrhHgZOANI/viewform

Municipalitatea a comandat în acest an un studiu de oportunitate pentru realizarea investiţiei “Linia verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau normă de poluare redusă”. Iniţial se vorbea, în cadrul acestei investiţii, de obiectivul ”Tramvai – linie verde de transport public pe traseul Viişoara – centru istoric – Unirea” care să unească, pe o lungime de 15 km, localităţile componente Unirea şi Viişoara, traversând centrul istoric prin str. Gheorghe Şincai, Piaţa Centrală, str. Dornei, Piaţa Unirii, str. Liviu Rebreanu. Valoarea proiectului era estimată la 20 de milioane de euro. ”Este o investiţie atât de costisitoare încât nu ne-o vom putea permite. Păcat că nu putem face acest lucru, am valorifica centrul istoric în spirit european. Este comandat un studiu de soluţie, din rezultatele parţiale putem trage deja nişte concluzii”, a spus nu de mult primarul Ovidiu Creţu.

3 comentarii

  • Preocuparea primariei pentru transportul în comun utilizând mijloace cu acţionare electrică sau cu un consum redus de combustibil pe traseul DN 17 Viişoara-Centrul istoric Bistriţa-Unirea este extrem de importanta. Numai ca dintre toate mijloacele de transport mentionate trebuie exclus tramvaiul, mai ales ca traseul include strazile inguste din centrul istoric. De altfel chiar si inafara centrului istoric, pe traseul Unirea-Viisoara au fost amenajate o serie de sensuri giratorii, care in cazul tramvaiului ar trebui desfiintate, creind noi dificultati in circulaia rutiera din oras. De aceea, nevoia de mijloace nepoluante si de îmbunătăţirea indicatorilor de mediu, prin reducerea emisiei de noxe, se poate realiza mult mai ieftin si eficient prin introducerea de linii de troleibuz care nu afecteaza cu nimic partea carosabila a strazilor din zona istorica a orasului. In plus, prin introducerea troleibuzului configuratia circulatiei pe traseul Viisoara-Unirea ar putea ramane neschimbata. Diferenta de capacitate de transport intre tramvai si troleibuz, poate fi si ea solutionata prin cresterea frecventei numarului de troleibuze la orele de varf, pe baza unui studiu de trafic. De altfel, cu ceva timp in urma insusi primarul Cretu recunostea ca varianta cu tramvaiul: ”Este o investiţie atât de costisitoare încât nu ne-o vom putea permite.” Si totusi intre mijloacele de transport nepoluante pentru Bistrita, solutia cu tramvaiul este pastrata si acum in aceasta investigatie.

    • Sensurile giratorii nu trebuie desființate ci secționate, culoarul format fiind strict la dispoziția tramvaiului.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.