Aproape 10.000 de români vor putea beneficia de programul Start-up Nation România, după lansarea oficială a acestuia din 15 iunie. Cei care doresc să primească de la stat până la 44.000 de euro au la dispoziție 30 de zile să depună dosarele.
De joi, începând cu ora 10.00, antreprenorii își vor putea înregistra planurile de afaceri online prin intermediul aplicației disponibile pe site-ul Agenției pentru Implementarea Programelor și Proiectelor derulate de Întreprinderile Mici și Mijlocii. Aplicația electronică se va închide pe data de 14 iulie, iar semnarea contractelor acceptate se va face până cel târziu 29 septembrie. Pentru a implementa planul de business, aplicații acceptați au la dispoziție un an întreg, adică până la 29 septembrie 2018.
Din 15 iunie ora 10.00, va deveni activă pe site-ul www.aippimm.ro, aplicația de înscriere în cadrul schemei de ajutor de minimis „Start-up Nation” informează și Instituția Prefectului Bistrița-Năsăud.
În vederea înscrierii în cadrul programului, operatorii economici vor completa și transmite online planul de afaceri începând cu 15.06.2017 ora 10.00, timp de 30 de zile calendaristice de la demararea înscrierii în program, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, respectiv 14.07.2017, cu posibilitatea de prelungire a termenului pană la epuizarea bugetului.
Totodată viitorii aplicanți sunt invitați să testeze până duminică, aplicația de înscriere online în programul Start-up Nation, prin care statul va acorda pană la 200.000 de lei fonduri nerambursabile pentru deschiderea de mici afaceri.
Variantă de probă a modulului electronic de înscriere în Start-up Nation, poate fi accesată la adresa: https://testaresun.aippimm.ro
Cei care pot beneficia de acest program sunt antreprenorii cu firme nou înființate, adică întreprinderi create după 30 ianuarie 2017. Deși este o paletă largă de activități care pot fi finanțate prin Start Up Nation, cele mai mari șase de finanțare au cele cu activități de producție, programare IT, industrii creative, activități de servicii și comerț sau alte activități economice.
Dacă la începutul discuțiilor despre acest program cheltuilile eligibile se constituiau într-o listă neclară, acum toate acestea s-au concretizat. Astfel că, puteți cheltuii banii pe echipamente tehnologice, inclusiv echipamente IT, achiziţionarea de spaţii de lucru, mijloace de transport, achiziţionarea de mobilier, aparatură, birotică. De asemenea, se decontează cheltuielile pentru achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, achiziţionarea de instalaţii de încălzire sau climatizare, salariile, utilitățile și cheltuielile aferente chiriilor pentru spaţii de lucru pentru o durată de cel mult 12 luni de la data semnării contractului de finanțare.
Programul Start-up Nation începe pe 15 iunie. Ce NU se decontează
Statul a impus o serie de reguli și pentru cheltuielile care nu se decontează. Iar la acest capitol intră achiziția de echipamente și utilaje la mâna a doua, achiziția în sistem leasing a utilajelor și echipamentelor, comisioane, taxe și amenzi și, printre altele și instructajul personalului de exploatare.
Condiții pentru accesarea programului România Start up Nation:
– Sunt SRL-D, SRL sau cooperații.
– Sunt înființate după data intrării în vigoare a OUG-ului 10/30.01.2017
– Nu au datorii la bugetul general consolidat și la bugetele locale
– Au codul CAEN autorizat la ONRC în momentul depunerii primei cereri de tragere. Coduri CAEN Start-up Nation
– Creează minim 1 loc de muncă și îl menține pe o perioadă de cel puțin 2 ani după implementarea proiectului.
– Acționarul/acționarii nu au sau nu au avut calitatea de acționar sau asociat într-un alt IMM (SRL, SĂ sau SRLD) care desfășoară sau a desfășurat aceeași activitate autorizată pentru care aplică în cadrul programului în anul anterior înscrierii sau în anul înscrierii pană la deschiderea sesiunii de înscriere.
Câți bani se pot lua
200.000 de lei (sau aproximativ 44.000 de euro) este suma primită maximum în cadrul programului. Aceasta reprezintă o contribuție de maximum 100% din valoarea proiectului. Atenție însă, chiar dacă întreprinzătorul trebuie să vină cu o contribuție proprie de 0% în ceea ce privește cheltuielile eligibile, este posibil să existe cheltuieli neeligibile necesare, cheltuieli neprevăzute și diferențe de cheltuieli la decontare care dacă nu pot fi acoperite de întreprinzător din alte surse pot duce la blocarea întregului proiect. De asemenea, având în vedere că va există un număr maxim de 3 cereri de tragere pe an, e posibil că întreprinzătorul să trebuiască să suporte câteva cheltuieli operaționale chiar și până la 4 luni, pentru a fi ulterior decontate.
Cheltuielile eligibile sunt reprezentate de: echipamente și utilaje, spații de lucru, autoutilitare, autoturismele limitate însă la 36.000 și doar unul singur pe sociectate. Limitările acestea nu sunt valabile pentru activitățile de taxi, școală de șoferi, rent-a-car, echipamente de climatizare/încălzire, echipamente de obținere a unei economii de energie
echipamente IT, mobilier, birotică, chirii doar pentru spații care nu au destinație locativă, cheltuială salarială completă în limita salariului mediu pe economie, realizare pagini web de prezentare – limită 8000 lei, francize,
licențe, cursuri de antreprenoriat, software, consultanță (limitată la 8000 lei). În ceea ce privește TVA-ul, aceasta este eligibila pentru firmele care nu sunt plătitoare de TVA. Bunurile achiziționate în cadrul programului trebuie să fie noi, nu se acceptă second hand precum nici variantele de finanțare prin leasing.
Înscrierea se face online (variantă offline nu mai este disponibilă), pe o perioadă de 30 de zile calendaristice.
Evaluarea se face în ordinea punctajului.
Adaugă comentariu