”O țară nu se poate dezvolta susținut fără o proiecție clară a viitorului său, fără un model concret de dezvoltare și o strategie care să o ducă acolo. Un astfel de proiect de țară, unul fără precedent pentru România, este Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică, prezentat ieri de premierul Ludovic Orban în parteneriat cu președintele Iohannis”, spune prefectul județului Bistrița-Năsăud, Stelian Dolha:
”Reclădim România” este un proiect ambițios și în același timp pragmatic, care trasează contururile în care țara se va dezvolta și moderniza în următorii 10 ani și care pune capăt unei evoluții în derivă, bâjbâite, după bunul plac al decidenților momentului.
INVESTIȚII, DIGITALIZARE, INOVARE sunt cuvintele de ordine în acest plan de relansare. În România următorilor 10 ani, cea mai mare parte din bani, provenind de la bugetul de stat dar și fondurile europene (33 de miliarde e numai alocarea UE post pandemie și relansare economică pentru România) vor fi investiți în infrastructura de transport, în sănătate, educație, dar și energie, adică în zonele ocolite de aproape toate guvernele de până acum, dar care dau măsura dezvoltării unei națiuni.
Planul de relansare prevede măsuri de sprijin pentru domeniile afectate de criza pandemiei, de la granturi pentru IMM-uri, digitalizare, susținerea angajaților și ocuparea forței de muncă, dar și un parteneriat al administrației cu companii românești puternice, competitive, care au capacitatea de a face faţă competiţiei globale.
Măsurile economice din Planul Național de Relansare vor fi transpuse în acte normative și aprobate în Guvern în cel târziu o lună de zile”.
Aici Planul Național de Investiții și Relansare Economică
Alo, mai ușor cu pianul pe scări, lăsați că astfel de programe de guvernare am tot avut, nu de lipsa lor am dus noi dorul, ci de aplicarea lor practică. Să ne aducem aminte de fastuosul și mirobolantul program de guvernare propus de ciuma roșie în campania electorală din 2016, cu care a reușit să-i prostească pe naivi, ce s-a înfăptuit din el? Nimic. Ce s-a întâmplat cu el? Stă dosit printr-un sertar al PSD-ului urmând să fie reactivat în următoarea campanie electorală. Și stimate domn Dolha, arăta cam la fel, plin de promisiuni bombastice, cu puține surse de finanțare enunțate și vânturat cu mult elan în spațiul public. Dacă nu vă amintiți, vă sugerez prietenește să-i întrebați pe veniții din PSD către PNL, vă vor povesti ei, ori poate chiar ei v-au sugerat un astfel de program, gândindu-se că așa a reușit ciuma roșie să mai păcălească odată electoratul slab de înger. Să ne amintim de programul de guvernare al USL din 2012, știți ce era USL, doar ați făcut parte din acea monstruoasă coaliție, ce s-a ales de respectivul program? PRAFUL și PULBEREA! să ne aducem aminte de programul PDL din 2008, întrebați-i pe PDLiștii veniți în PNL ce s-a ales de programul respectiv, gargara și uitarea. Stimate domn, câte astfel de programe nu au existat în ultimii 30 de ani, cu proiecte mărețe și deziderate ambițioase, ce s-a ales de ele? Cât s-a realizat din ele? Unde au sfârșit? Vă spun eu, un neatârnat politic, s-a ales un mare rahat de ele, au sfârșit în sertarele partidelor care au câștigat alegerile cu ele, iar mai apoi le-au făcut pierdute. Situația este identică și în cazul de față, un program fastuos, bazat pe nimic real, cu proiecte și politici publice aruncate în cuprinsul său, ici-colo menționată câteo sursă de finanțare, întins pe 10 ani, fără termene concrete de finalizare, care trebuie aplicat de niște instituții inepte, profund corupte, înțesate de pile rude și cunoștințe incompetente, a căror misiune este îndestularea și urmărirea interesului celor ce le-a plasat acolo și nici într-un caz interesul public. Va fi vreodată posibilă aplicarea acestui program de către astfel de instituții și de către autoritățile publice care au nenorocit și nenorocesc încă această țară, cu girul unui popor credul și manipulat foarte ușor de aceiași băieți șmecheri. Vă întreb simplu, în cei 30 de ani de la Revoluție, în perioada în care s-a găsit la guvernare, și a fost vreo 10-13 ani, în diverse alianțe, chiar și cu ciuma roșie, cu ce mari realizări se poate lăuda PNL-ul? Acest program de guvernare întins pe 10 ani seamănă leit cu programele prezidențiale propuse de domnul Iohannis întinse de asemenea pe 10 ani, de care, cel puțin de „România educată” s-a ales praful. Și atenție, pe acest domn l-am votat în turul II, regret că am ieșit la vot, girândul. În mod normal, sincer, nu știu câtă lume mai pune botul, așa sper măcar. Vreau să cred că lumea asta română se va trezi într-un târziu, nelăsându-se batjocorită la nesfârșit. În opinia mea, PSD și PNL/PDL nu ar mai trebui să reprezinte vreo soluție pentru nimeni, după atâta bătaie de joc și minciuni servite ar trebui trimise direct la coșul de gunoi al istoriei. Deci, pentru naivi, vă dau înscris, pariez cu voi pe ce vreți, programul la care face referire domnul Dolha va rămâne doar la stadiul de încă o gogoașă vândută în prag de alegeri, o puteți mușca, dar să nu blestemați după.
Felicitări pentru ceea ce ați scris. Pana nu reformăm clasa politică, nu se va schimba nimic.
Auzi domnule, voi nu ați fost în stare să livrați măștile către persoanele vulnerabile, într-o perioadă de maximă necesitate, dar veniți să ne ziceți ce o să faceți cândva. Hai, bateți la alte uși, ale noastre sunt închise, ferecate de multă vreme. spor la prostit naivi, să fie cât mai puțini, Doamne ajută!
Orice clădire sau „reclădire” are nevoie de o fundatie puternică. De aceea, chiar dacă programul ”Reclădim România” reprezintă un proiect guvernamental bun , care trasează directiile de relansare economică în care țara se va dezvolta și moderniza în următorii 10 ani, acesta constructie porneste de la o temelie precară.
Este vorba de faptul că la mai bine de 30 de ani de la Revolutia Română din Decembrie, 1989 , România este incă un stat nereformat. Aceasta este principala cauză a prelungirii starii de tranzitie, cu consecinte dezastroase pentru tară, in plan economic, social, educational si cultural. Nici după anul 2007, odata cu aderarea României la Uniunea Europeană țara noastră nu a profitat prea mult de acest avantaj, din cauza lipsei de reforme interne. In primul rând atragerea de fonduri europene a fost scazută pentru că că România nu a fost in stare sa facă o reforma administrativ- teritoriala compatibilă cu structurile europene.
Pe scurt, este vorba de regionalizare, pentru care nu era nevoie decât de vointă politică. Uniunea Europeană nu recunoaște caracterul de regiune, decat dacă ai minim 800.000 de locuitori. Dacă nu ai 800.000 de locuitori nu ești considerat regiune, deci nu poți să depui singur proiecte pentru fonduri europene, nu ești eligibil pentru niciun fel de proiect. In Romania, nici un județ din cele 40 nu îndeplinește condiția de a avea 800.000 de locuitori. Din această cauză, România pierde enorm de mulți bani europeni, fiindca totul depinde de Guvernul de la București unde lucrurile se miscă foarte greu. Si asta nu e totul. Numărul mare al judetelor actuale reprezintă o frână in calea dezvoltării din cauza sistemului birocratic excesiv. De aceea, ar fi extrem de utilă o initiativă legislativă privind regionalizarea țării .
Exista două căi de a face regionalizarea. Prima este prin revizuirea Constituției și introducerea „regiunii” drept categorie administrativ-teritorială ceea ce nu există astăzi în legea fundamentală din Romania. A doua cale este mai simplă si se poate face printr-o lege organică in care să fie prevăzută comasarea mai multor județe, ceea ce nu necesită modificarea Constituției. Aceasta presupune păstrarea denumirii de „Județ”, prevăzută in constitutie, numai că prin comasare din cele 41 de județe actuale vor rezulta un număr mai redus de unităti administrative, după modelul Poloniei, care a făcut reforma administrativă in1999, prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare judetelor de la noi) in 16 mari voievodate, pentru a corespunde cerintelor europene. Regionalizarea trebuie să aiba ca obiectiv esential descentralizarea si un grad ridicat de autonomie regională. Insă regionalizarea cu păstrarea judetelor nu rezolva nimic, ba dimpotrivă adaugă un nivel suplimentar de birocratie intre administratia centrală si cea locală. Solutia este extrem de simplă si ea presupune desfintarea actualelor judete si trecerea unor prerogative de importantă zonală, ale acestora la regiune, iar celelalte atributii judetene care au importantă locală, să treacă la primarii, unde sunt mai aproape de cetătean. Astfel, orasele si comunele mari vor putea primi mai multe atributii in timp ce comunele mici vor ramane cu functiile actuale. Această masură ar putea duce in timp rezonabil, la asocierea comunelor si nu la comasarea lor fortată, facută din birou după ureche.
Paul, sunt la fel de veridice acele povești din programul de relansare economică cum au fost valabile promisiunile dinaintea venirii la guvernare. Poftim populism de cea mai joasă speță, regăsit deopotrivă și la ciuma roșie, anterior venirii la guvernare, virgina PNL a inițiat un proiect de lege pentru diminuarea TVA-ului, după ce au venit la guvernare, au făcut tot ce a fost posibil ca respectivul proiect de lege să nu ajungă lege și să fie pusă în aplicare. Înțelege cine ce vrea, cam așa arată acești băieți: hoțiile sunt bune dacă sunt făcute de noi și rele dacă sunt apanajul altcuiva, populismul este când vine vorba de alții, al nostru e în regulă, politizarea este în regulă când e făcută de noi, incompetența e doar la ceilalți deși avem și noi câtă frunză și câtă iarbă, proștii altora sunt de blamat, iar ai noștri sunt de apreciat (vezi-l pe celebrul „grindă” etc. Vor pune în aplicare acest plan de viteză economică exact cum au demarat și reformele necesare. Este incredibil cum acești oameni vin și ne zic ce vor face, deși ei sunt în politică din 1990, fiind și la guvernare și nu o singură dată, vă dați seama ce tâmpiți ne cred! Eu le-aș pune o întrebare de bun-simț: distinși PNLiști, dar ce va împiedicat să faceți toate aceste lucruri până acuma, în timpul cât ați guvernat? Ce ați lăsat în urmă după guvernările voastre? Cam ce ați lăsat, asta veți lăsa și după această guvernare, ok, naivii vă pot crede, dar asta nu înseamnă că veți și face ceva. tot cei ce vă cântă în strună astăzi, vă vor înjura mâine, stați cuminți, măcar dacă ar învăța ceva, tare-mi că nu vor înțelege nici de astă dată nimic.
Nelule, eu nu am nevoie de măști date pomană de lucovid, dar mă gândesc la semenii mei, persoanele vulnerabile din această țară, cu venituri foarte mici, care nu-și permit achiziționarea de măști, iar distribuirea acestora pentru ele este vitală. Nu poți impune măsuri și reguli absurde, dar pe urmă să le pretinzi unora să le respecte, deși ei nu-și permit să o facă chiar dacă ar vrea. Caracterul social al statului derivă și în acest fapt, caracterul social al statului nu este ceea ce vă susură în urechi ciuma roșie și PNL/PDL, ci cu totul altceva. Se pare că în cazul dumitale distanțarea socială clamată de autorități chiar a prins, îți pasă doar de dumneata și deloc de restul, să fii sănătos.