Actualitate

Strada Ioan Slavici, de astăzi, mai îngustă. Pistele pentru cicliști ”mănâncă” din carosabil

(FOTO) Compania care a câștigat licitația pentru amenajarea pistelor pentru cicliști a început, sâmbătă, să lucreze pe strada Ioan Slavici unde partea carosabilă se îngustează văzând cu ochii, soluția aleasă de proiectant fiind aceea să păstreze trotuarele pe ambele părți și să taie din asfalt. Aceasta în condițiile în care pe strada Lucian Blaga rulează autobuzele companiei de transport local, dar și cele care aduc municitori la Leoni. De asemenea, este folosită și de mașini mari de transport care merg la Vama Bistrița sau la firmele care au sedii în zonă.

Așa cum se poate vedea din fotografii este ”rasă” și porțiunea între calea ferată și intersecția care duce spre Piața Decebal pe care exista o bandă pentru cei care voiau să o ia la dreapta.

Prin proiectul aprobat în timp ce Primăria Bistrița era condusă de Ovidiu Crețu (PSD), s-au alocat bani pentru amenajarea a 26,056 km de piste de cicliști pe 28 de străzi din Bistrița.

În prima etapă, au fost cuprinse străzile 1 Decembrie, Avram Iancu, Grănicerilor, Ghinzii, C.R. Vivu, Vasile Lupu, Tudor Vladimirescu, Cimitirului, Crinilor, Ioan Slavici, Subcetate, Drumul Cetăţii, Drumul Dumitrei Vechi, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Împăratul Traian, Valeriu Branişte, Aleea Sălciilor, Petru Maior, Al. Odobescu, Ioan Raţiu, Codrişor/Victor Onişor, Alba Iulia, Aleea Şieu, Panait Cerna, Gheorghe Pop de Băseşti, Axente Sever și Garoafei.

Pistele vor fi mai sus cu 5 cm față de suprafața carosabilului și vor fi asfaltate, nu pavate. Soluția tehnică diferă de la stradă la stradă. Cele mai multe piste vor fi cu sens unic și vor avea o lățime de 1-1,5 metri. Asfaltul va avea pigment roșu. Vor fi montați stâlpi de protecție în zonele aglomerate din oraș pentru a nu permite șoferilor să parcheze pe piste.

Inginerul Mircea Moldovan de la CML a declarat în iulie 2020 pentru Timp Online că acolo unde străzile sunt mai înguste ”se desființează o parte din trotuar sau carosabil”. Mai multe citiți AICI .

Termenul de finalizare a proiectului este de 22 de luni.

20 comentarii

  • Nu putem sa nu remarcam lucrarile de „klitate” pentru strazile cu piste de bicicletete modernizate anul trecut, cu asfalt care a disparut mai ales in locurile unde masinile vireaza. Platim strazi noi, ne rupem masinile in strazile „noi”. „Felicitari” constructorului pentru asfaltul de calitate aplicat anul trecut!

  • Inainte de amenajarea pistelor de biciclete in Bistrița ar fi fost nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Actualizarea PMUD presupune reconfigurarea retelei de străzi pe care urmează a fi amenajate piste de biciclete . Astfel, unele din aceste străzi ar putea fi reorganizate cu sens unic, pentru a face loc pistelor de biciclete, dar si pentru amenajarea unor locuri de parcare.
    Conform STAS 10144/2 – 1991 de care trebuie să se țină seama în proiectarea și construirea unor astfel de piste pentru biciclete sunt prevăzute următoarele reglementări:
    -Lăţimea minimă a pistelor de ciclişti trebuie să fie de 1,00 m pentru o bandă şi un sens de circulaţie, 1,50 m pentru două benzi şi un sens de circulaţie şi 2,00 m pentru două benzi în ambele sensuri de circulaţie.
    -La racordarea pistei de ciclişti cu partea carosabilă a drumului se prevăd borduri teşite cu înclinarea 1:3.
    -Când pista de ciclişti este adiacentă trotuarului, între acestea se prevede o bordură de demarcaţie.
    Tot în aceste norme se prevede că între pista de biciclete și căile de circulație, altele decât trotuarele şi aleile de pietoni, trebuie să existe un spațiu de demarcație de 1,50 metri.
    Din punct de vedere al normelor care trebuie respectate pentru amenajarea pistelor pentru ciclisti cel mai avantajos este ca acestea să fie proiectate pe o singură parte a străzii cu lătimea 2,00 m pentru două benzi în ambele sensuri de circulaţie, făcând astfel o importantă economie de spatiu.

    • @Sergiu, Tu vrei să spui să se facă din nou alte studii alți bani sifonați de firmele de casă, și să așteptăm iar până la nesfârșit până când se vor face pistele de biciclete ?!!!!!!!

  • Zilele trecute lângă armata pe pista de biciclete de pe granicerilor cel puțin 20 de mașini parcate. Gibonii nu au nici un respect pentru semenii lor care ar umbla cu bicicleta. Ei au oase în burta și trebuie sa își parcheze mașinile cât mai aproape de destinație. Aceeași nesimțire ca și la fufele care își lasă odraslele în poarta școlii cu bolizii pe avarii, nu cumva sa obosească copiii pana ajung în clasa.

  • Oricum orașul e supra-aglomerat, strada Ioan Slavici e o strada de “tranzit” pentru cei care merg sau vin de pe centura, o idee mai proasta nu se putea. In loc să se lărgească străzile se ingusteaza, la fel și strada Eroilor! Să vă ia naiba de conducători fără pic de viziune și simț de organizare!!!!

    • Super că se construieste pista de biciclete de pe strada Slavici de mult așteptăm construirea acestei piste, sper să înceapă cât mai curând și construirea pistei de biciclete de pe strada Subcetate.

  • Sincer, un proiect care va face ca BISTRIŢA PE BICICLETĂ, proiectul meu de pedalat zilnic, să capete mai multă consistență. Mulțumesc anticipat primarului Turc pentru modul în care face ca marile proiecte ale Bistriței să continue, corectând din mers ceea ce din proiect e greșit, cum e pista de pe centură, care trebuia amenajată fix pe cealaltă parte.

  • Da, orașul este aglomerat! Mașinile produc această supraaglomerare, nu bicicliștii sau pietonii! Sunt familii cu 3-4 mașini (una pentru mama, una pentru tata, una pentru copil, etc.). Unde le țin aceștia, în ce parcare? Dacă stau la casă, una este în garaj sau curte, restul pe trotuar sau carosabil. Dacă stau la bloc au dreptul numai la un loc de parcare, celelalte mașini ale familiei sunt pe trotuar, pe carosabil! În viitor, primăria trebuie să-i oblige să ducă mașinile în parcări etajate, subterane care vor fi amenajate. De asemenea, centura ocolitoare să nu mai întârzie mult!
    Să nu se mai plângă cei care spun că este îngustat carosabilul, ce să mai zică bietul pieton care are de multe ori numai o jumătate de metru de trotuar!

  • doar cu pista o sa mergi SI TU corect pe strazi…adica in sir indian, nu ca …la imormantare !
    Tu nu distingi claxonul de avertizare cu claxonul de SALUT?
    cand te mai claXoaneaZa careva ca mergi haotic pe bicicleta considera ca nu TOTI VOR sa te salute!!!

  • Cat de idiot poti fi, sa adopti solutia asta. Chiar nu mai avem oameni care sa gandeasca in Primaria Bistrita?
    Era foarte simplu un asfalt de calitate pe toata latimea strazii, benzile de bicicleta delimitate cu linie galbena intermitenta (pt ca in formula actuala biciclistii au un singur sens de circulatie, doar coboara spre oras si sunt curios pe unde se intorc spre casa? )
    Am vazut asa ceva in Elvetia si este ok daca latimea strazii nu permite piste speciale pt biciclete, ramane doar ca buna intelegere sa functioneze intre toti participantii la trafic, pentru ca pana la urma doar asa putem coexista, biciclisti si restul participantilor la trafic!!!

    • Am vazut in Italia benzi de biciclete delimitate cu borduri.Asa nu mai poate parca nici o masina pe aceste benzi.Poate se va ajunge si aici la aceasta solutie ca sa se evite eceste probleme .

  • Berari dacă ești ziarist asta nu înseamnă că te pricepi la toate ( deobicei ziariști nu se pricepi la nimic ) așa că nu îți mai da tu cu părerea pe unde ai vrea tu să fie piste de biciclete și pe unde nu ai vrea, mai bine la-să specialiști care au făcut o grămadă de școală pentru asta să aleagă soluțiile viabile.

  • Primarul Turc totuși este în stare să facă și lucruri bune cum ar fi pista de Biciclete de pe strada Drumul Cetății, Felicitări !!!!!

    • Pe avram iancu nu este nici trotuarul nici pista utilizabile la ce dimensiuni au. Doar in mintea proiectantilor…..

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.