Noul struţ, creat de curând, pare mai degrabă un personaj feminin dacă e să ţinem cont de eleganţa ţinutei. El se găseşte pe pietonal la preţul de 40 de lei, la fel ca şi cel creat anul trecut. Deja, noua figurină a fost oferită cadou de primarul Bistriţei invitaţilor la ediţia din acest an a Ostermarkt.
Struţul a fost ales mascota oraşului întrucât apare în stema oraşului Bistriţa primită în secolul al XIV-lea din partea Regelui Ludovic de Anjou. Struţul cu potcoavă în cioc era ornament de coif al regilor din familia de Anjou şi e considerat simbolul care se opune nobilimii maghiare. În secolul al XVI-lea, comercianţii au considerat struţul simbol al poziţiei orientale între oraşele Europei şi potcoava un simbol al norocului.
Bistriţa este una din cele şapte cetăţi construite de saşi în Transilvania (Siebenburgen), alături de Sighişoara, Mediaş, Sebeş, Sibiu, Braşov şi Orăştie. Sighişoara s-a promovat ca singura cetate medievală locuită, Sibiul ca oraş cultural european, iar Braşovul oscilează între Biserica Neagră, Poiana Braşov sau Piaţa Sfatului cu Festivalul “Cerbul de Aur”. Celelalte oraşe din Siebenburgen au rămas cu un statut secundar şi nu au un brand contemporan de promovare.
În acest context, Primăria Bistriţa a optat pentru promovarea oraşului ca unul al pasajelor având ca semn Ω, un semn plastic al oraşului, struţul ca mascotă, iar potcoava ca suvenir.
Privesc, ma informez ca sa nu mor prost, da’ tot raman ca proasta-n targ, naucit de suprema legatura dintre Bistrita si strutu’ cu potcoava-n gura. Explicatiile cu stema oferita orasului de Regele Ludovic de Anjou si nu primita de catre acesta din partea vreunui jude, ori cine vo’ fi fost atunci on fel de primar, mi se par infantile, iar a promova peste secole un oras ca Bistrita avand ca simbol ceva cu totul strain de specificul locului, este o dovada de nepricepere in materie de strategie turistica si branding.
E o misie grea a defini un oras printr-un logo sau prin acel ceva care, odata vizualizat, sa te duca cu gandul la Bistrita. Acum, cand cineva vede strutii amplasati prin oras, automat se gandeste la actualul primar, exclamand: strutii lu’ Cretu. Imi vine sa cred ca asta o fo’ si obiectivu’: sa se brenduiasca domnu’ Cretu, iar lumea cand vede prin oras realizarili sa poata constientiza ca-i apartin primarului cu strutii. Poate si pe buletinu’ de vot va aparea in dreptul numeleui domniei sale de cantindat un strut cu potcova-n gura, ceea ce ii poate conferi dreptul viitor de a se comporta folosindu-se de politica strutului, ca arma in bataliile ce le are de purtat, spre castigul personal si, se intelege, ca si al urbei bistritene.
La nivelul salariului minim pe economie poti cumpara 12 struti , sau trebuie sa lucrezi 14 ore pt a cumpara un strut
Propune tu unul ,BRAND NEW in town .