Economie

Teraplast a înregistrat creşteri ale vânzărilor pe piaţa externă

Compania Teraplast Bistriţa anunţă că în intervalul ianuarie-septembrie 2011 cifra de afaceri a crescut cu 2,3% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010. Pe piaţa internă doar sistemele de tubulatură şi profile PVC pentru tâmplarie au înregistrat creşteri, restul sistemelor fiind în stagnare sau chiar în scădere. Conducerea Teraplast e precaută, mai ales pe segmentul de management al costurilor.

Rezultatele Teraplast (TRP) pentru perioada ianuarie – septembrie 2011 reflectă optimizarea operaţiunilor, dar şi influenţele nefavorabile ale mediului economic, se arată într-un raport al societăţii, remis presei.

Cifra de afaceri a crescut în această perioadă cu 2,3% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010, evoluţia venind în principal din mărfuri unde s-a înregistrat o creştere de 6,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Profitul net a fost influenţat negativ şi de situaţia economică nefavorabilă.

Teraplast anunţă că va continua procesul de optimizare operaţională, cu un accent mai puternic pe profitabilitate, dar şi pe dezvoltarea în parametri a businessului.

Directorul general al Teraplast, Ştefan Bucătaru, a declarat că actualele turbulenţe de pe pieţele internaţionale îndeamnă la precauţie.

”La nivelul trimestrului III nu au existat îmbunătăţiri semnificative ale mediului economic. Lichiditatea din piaţa construcţiilor a rămas la un nivel redus, din cauza întârzierilor cu care s-au făcut plăţile pentru proiectele publice deja realizate, a lipsei de finanţare din partea instituţiilor bancare pentru proiectele private, dar şi a dificultăţii cu care instituţiile statului au accesat cofinanţarea pentru proiectele publice. Mai mult decât atât, creşterea accelerată a cursului monedei europene a influenţat negativ rezultatele financiare ale companiei. În ciuda mediului economic, vânzarile au fost pe un trend ascendent, ceea ce confirmă faptul că Teraplast poate să îşi atingă obiectivele de creştere şi să profite de oportunităţile pieţei interne şi externe, mai ales că în 2011 ponderea exporturilor în cifra de afaceri a înregistrat o evoluţie importantă. Actualele turbulenţe de pe pieţele internaţionale ne obligă să fim extrem de precauţi, în special pe segmentul de management al costurilor, însă suntem pregătiţi pentru a ne atinge obiectivele strategice pentru perioada 2011-2012”, a spus Bucătaru.

Cifra de afaceri netă a Teraplast a crescut în primele nouă luni din 2011 cu 2,3%, raportat la aceeaşi perioadă a anului trecut. S-a înregistrat o creştere a vânzărilor de mărfuri, dar şi a celor către piaţa externă, în timp ce pe piaţa internă doar sistemele de tubulatură şi profile PVC pentru tâmplarie au înregistrat creşteri, restul sistemelor fiind în stagnare sau chiar în scădere. Compania Teraplast exportă în principal în reţele DIY din Austria, Germania, Slovenia, Croaţia şi Ungaria.

S-au înregistrat creşteri ale poziţiilor reprezentate de alte venituri din exploatare, dar şi componenţa corespunzătoare din cadrul altor cheltuieli din exploatare în principal datorate valorificării inventarelor efectuate pe parcursul trimestrului al treilea; venitul net cumulat total rezultat a fost de 0,2 mil lei.

Profitul Teraplast a fost de asemenea influenţat negativ de creşterea cheltuielilor cu dobândă în primele nouă luni din 2011, cu aproximativ 10%, dar şi a cheltuielilor cu diferenţele de curs, cu aproximativ 20% faţă de aceeaşi perioadă din 2010.

Activele imobilizate au crescut în primele nouă luni ale anului 2011 cu aproximativ 4% faţă de nivelul consemnat în aceeaşi perioadă din 2010, ca rezultat al investiţiilor realizate, dar şi datorită creşterii poziţiei de imobilizări financiare cu 25% prin creşterea participaţiei Teraplast la capitalul social al Plastsistem. Aceasta s-a facut prin aport în natură (teren şi imobil situate în Bistriţa), procentul de deţinere la 30 septembrie 2011 fiind de 78,71% (2010: 72,54%).

Activele circulante au înregistrat o scădere de aproximativ 20% faţă de septembrie 2010. În structură, stocurile s-au redus cu 18%, la 32,7 mil. lei iar creanţele s-au redus cu 19,8%, la 67,2 mil. lei (2010: 83,9 mil. lei). În aceeaşi perioadă, numerarul din casă şi bănci a fost de aproximativ 1,40 mil. lei (cu 0,20 mil. lei mai puţin decât în 2010). Stocurile de materii prime şi materiale au crescut cu aproximativ 19% faţă de septembrie 2010, mărfurile au rămas la valori similare, în timp ce produsele finite au scăzut cu aproximativ 35%.

Datoriile către instituţiile financiare s-au menţinut la un nivel similar cu cel din septembrie 2010, în timp ce datoriile comerciale s-au diminuat cu aproximativ 18%. De asemenea, provizioanele pentru riscuri şi cheltuieli sunt la un nivel de 1,95 mil. lei (suma de 1,72 mil. lei reprezentând corecţia înregistrată la sfârşitul lunii iunie 2011, aferentă anului precedent).

Până la sfârşitul anului, Teraplast se aşteaptă ca preţul materiilor prime (PVC, PE si PP) să înregistreze uşoare scăderi, acest trend fiind deja vizibil înăa din prima lună a trimestrului patru.

Ultimul trimestru al anului în domeniul de activitate al Teraplast înseamnă intrarea în perioada de extrasezon, astfel încât se previzionează stagnări şi chiar scăderi ale principalelor segmente de business. În această perioadă, societatea se va concentra pe dezvoltarea pieţelor externe, în vederea compensării scăderii cererii de pe piaţa internă din perioada de iarnă.

De asemenea, nivelul costurilor se va diminua în principal prin scăderea cheltuielilor cu materiile prime, alinierea nivelului personalului la necesităţile sezonului rece, dar şi alte măsuri operaţionale.

Tot în această perioadă se vor efectua investiţii pentru convertirea unor sectoare de producţie în scădere către altele care au înregistrat creşteri. Teraplast intenţionează externalizarea unor linii de business colaterale (cum ar fi producţia de cahle ceramice), în vederea îmbunătăţirii fluxului de numerar şi accelerarea reducerii de cheltuieli.

Managementul se va concentra asupra activelor (real estate) eliberate în urma finalizării relocării la platforma industrială Sărăţel, în vederea susţinerii parţiale a programului de investiţii.

Compania Teraplast este cea mai mare entitate a Grupului Teraplast, iar portofoliul de produse al firmei acoperă toată gama instalaţiilor (mai puţin cele de încălzire şi ventilaţie). Gama de produse Teraplast este structurată pe opt sisteme: sistemul de alimentare cu apă, sistemul de canalizări exterioare, sistemul de canalizări interioare, sistemul de decoraţiuni şi amenajări interioare şi exterioare, sistemul de profile PVC pentru tâmplărie, granule din PVC, sistemul de cahle din teracotă şi sistemul electric. Principalii acţionari ai companiei, la data de referinţă 30 septembrie 2011, sunt Dorel Goia (34,27%),  SIF Banat-Crişana (11,00%), Emanoil Viciu (10,15%) şi alţi acţionari (44,58%).

Etichete

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS