Teraplast Bistriţa (TRP), producător de material de construcţii şi instalaţii, a prelungit un credit multi-option şi multivalută, în valoare de 3,3 milioane euro, de la BRD pentru o perioadă de 12 luni. De asemenea, Consiliul de Administraţie a convenit asupra menţinerii ipotecii asupra unei hale de fabricaţie de ţevi, profiluri PVC şi un depozit, compus din depozite de materii prime şi fabrica cu trei secţii: ţevi, granule şi profiluri PVC din municipiul Bistriţa.
La jumătatea lunii mai, Teraplast Bistriţa, cu capitalizare bursieră de 215 milioane lei, a anunţat că va contracta un credit de 13,5 milioane lei (3 milioane euro) de la BRD pe o durată de 72 de luni, din care 12 luni garanţie. Teraplast şi-a propus pentru acest an un program de investiţii în valoare de 23 milioane lei (5,1 milioane euro), structurate în echipamente, IT, SDV-uri, construcţii şi auto.
Totodată, Teraplast SA contractează o linie de credit de la Raiffeisen Bank, în valoare de 5 milioane lei, pentru o perioadă de un an. Garanțiile sunt: ”Ipoteca mobiliară asupra sumelor de bani prezente și viitoare din toate conturile curente prezente și viitoare deschise la Raiffeisen Bank SA, în lei și valută; Ipoteca mobiliară asupra totalității creantelor/drepturilor de încasat reprezentând totalitatea drepturilor și intereselor, încasărilor și veniturilor prezente și viitoare aparțințnd Societății Teraplast SA, decurgînd din contractele încheiate cu partenerii săi (aceste contracte vor fi stabilite expres în documentația aferenta accesării liniei de creditare)”.
Alexandru Stânean, director general Teraplast, în ZF: ”Anul acesta, spre deosebire de alţi ani, putem să ne bazăm pe piaţa rezidenţială, în condiţiile în care până acum infrastructura a fost motorul creşterii noastre. Cel puţin pentru două-trei trimestre, ne aşteptăm să vedem o încetinire a proiectelor de infrastructură, motiv pentru care ne bazăm pe investiţiile private. Noi nu furnizăm direct în proiecte rezidenţiale şi de birouri, ci utilizăm distribuitori. Autorităţile sunt preocupate de creşterea atractivităţii oraşelor mici. Asta ajută mediul de afaceri din zonele respective să-şi menţină competitivitatea, având şi forţă de muncă. Nu sunt mare amator al intervenţiei statului în economie, pentru că de asta existăm noi, agenţii economici, însă trebuie să se implice. Trebuie creată o infrastructură pentru a putea asigura legătura între diferitele zone. Ne-am bugetat o creştere de 20%. În primul trimestru am reuşit să ne depăşim creşterea bugetată. Optimismul din primul trimestru mi s-a mai temperat. Sectorul privat investeşte mai mult decât până acum, însă volumul de creştere în infrastructură nu poate fi egalat de investiţiile private cel puţin pe segmentul nostru de activitate. Există interes pentru produse de calitate mai bună, însă acest interes vine din centrele dezvoltate – Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi. Restul României este mult mai puţin interesat de calitatea produselor. Circa 60-70% din vânzările noastre vin din regiunile acestea dezvoltate. Suntem foarte încrezători în partea de agricultură şi în mica industrie. Vedem piaţa de nerezidenţial ca pe un motor de creştere pe termen mediu pentru compania noastră. Acum reprezintă circa 25% din businessul nostru. Estimăm că doar 10% dintre proiectele pentru orizontul de timp 2020 vor începe anul acesta, dacă nu intrăm în procedura noastră birocratică, din cauza căreia am putea începe anul viitor”.
Grupul Teraplast, cel mai mare procesator de PVC din România, îşi propune în 2016 creşteri importante pe toate liniile de business, după ce în 2015 Grupul a obţinut cele mai bune rezultate din istoria sa. Grupul Teraplast include compania Teraplast, subsidiară Plastsistem, subsidiară Teraglass (începând cu aprilie 2015, anterior activitatea Teraglass fiind organizată că o linie de business a companiei Teraplast), subsidiara Teraplast Moldova şi Politub (entitate controlată în comun).
Foto: Teraplast
Adaugă comentariu