Numai pe tronsonul Bistriţa – Sigmir sunt mai multe semne că drumul nu va putea fi gata până în 15 noiembrie. Se mai lucrează la parapeţi, iar în pădurea Sigmirului mai e nevoie să fie turnat asfalt. Marcajele sunt făcute doar pe porţiuni, iar indicatoare rutiere noi nu există. În aceste condiţii e puţin probabil că executantul lucrării va putea preda drumul la timp. Mai mult, câţiva muncitori care păzeau utilaje au declarat pentru publicaţia noastră că drumul va fi predat abia la 1 decembrie după informaţiile lor.
În reabilitarea DJ 151 s-au investit peste 126 de milioane de lei, acesta fiind cel mai lung drum judeţean. El traversează 16 localităţi din cinci comune şi municipiul Bistriţa. În reabilitare au intrat cei 76,772 km cu o suprafaţă carosabilă de 510,365 mp, 32 de podeţe şi 9950 metri de parapet.
La prima vedere, se circulă bine pe asfaltul nou, dar punctul slab al acestui drum este îngustimea şi lipsa şanţurilor care să permită scurgerea apei. În proiect nu au existat bani pentru ele, dar autorităţile ar fi trebuit să găsească dacă vor să-l aibă mai mulţi ani de acum înainte. În plus, ar mai trebui găsită şi o soluţie pentru ca balega să nu stea prea mult pe şosea, poate chiar deloc, aceasta fiind mai periculoasă pentru asfalt decât sarea. Aciditatea ei va duce la formarea de gropi şi apoi de cratere. Ce îi costă pe ţărani să folosească saci? Puţină bunăvoinţă nu ar strica, nici măsuri dure din partea autorităţilor locale.
Cristiana Sabău
Adaugă comentariu