Social

Tichete de energie: Până când se mai pot depune cereri pentru iulie-august

Rombat

Consumatorii vulnerabili pot solicita, online, acordarea tichetului electronic de energie, în platforma electronică EPIDS, pe adresa epids.mmuncii.ro. Pentru facturile din lunile iulie și august, cererile trebuie depuse în aplicația EPIDS până la data de 27 septembrie, acesta fiind termenul limită.

După această dată, sprijinul financiar va fi acordat începând cu luna în care este depusă cererea.

Persoanele care nu au acces la internet pot depune cererile în scris la primăria de domiciliu ori la oficiile poștale.

Tichetul are valoarea de 50 de lei/lună și poate fi folosit exclusiv pentru plata facturilor la energia electrică, până la data de 31 martie 2026. Acesta nu poate fi înstrăinat.

Cererile se pot depune online, în aplicație, sau la oficiile poștale și la primării. Se recomandă depunerea cererilor cât mai repede, pentru a nu pierde sprijinul pentru plata facturilor din iulie-august.

De acest sprijin financiar pot beneficia: persoanele singure cu venit net lunar de până la 1.940 lei; familiile cu venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei.

Beneficiarii venitului minim de incluziune sunt introduși automat în sistem, nefiind necesară o cerere.

Solicitanții trebuie să aibă domiciliul în România sau să poată dovedi că locuiesc legal în țară.

Cererile pentru acordarea tichetelor de energie se depun o singură dată.

Banii nu se dau în numerar și nu se virează în cont bancar. Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, chiar dacă solicitantul nu este titularul contractului de energie.

Plata consumului de energie electrică se face direct la oficiile poștale, unde cetățeanul trebuie să prezinte factura și un act de identitate.

Tichetul de energie poate fi utilizat în termen de 12 luni de la ultima încărcare, iar soldul poate fi folosit oricând până la data de 31 martie 2026.

În cazul în care beneficiarul acestui drept își schimbă adresa sau componența familiei se modifică, este necesară depunerea unei noi cereri în aplicația EPIDS sau la primărie ori la oficiul poștal.

Informațiile care trebuie introduse în cerere fac referire la datele de identificare ale solicitantului, respectiv ale membrilor familiei, iar, după caz, informații privind veniturile. Excepție fac beneficiarii de pensie din sistemul național de pensii, care nu trebuie să menționeze în cerere veniturile, deoarece aceste date sunt transmise de către Casa de Pensii. Codul POD al locului de consum pentru care se solicită sprijinul, precum și codul de client al contractului de energie electrică sunt, de asemenea, informații importante care se introduc în cerere. Aceste date se regăsesc pe factura emisă de către fiecare furnizor de energie electrică. Se recomandă o atenție deosebită în completarea corectă a solicitării cu informațiile menționate mai sus, astfel încât să nu fie invalidată cererea (de exemplu, utilizarea diacriticelor este necesară, întâi numele, apoi prenumele, CNP-ul format din 13 cifre etc.).

1 comentariu

  • Foarte importantă informația, mulțumim! Totuși ar mai fi două întrebări:
    1. O dată ce m-am înscris în platformă, am înțeles (când s-a anunțat prima dată această măsură) că voi beneficia de reducere până în martie anul viitor. Dacă ziceți în articol că înscrierile de acum sunt doar pentru lunile iulie și august, înseamnă că pentru septembrie, octombrie…va trebui să ne înscriem din nou?
    2. Am primit factura pe luna august și am mers la poștă pentru a o plăti. Mi s-a spus că deocamdată nu se încasează facturi pentru că nu s-a primit aprobare de la București. Cineva din conducerea Poștei române ne poate anunța când se încasează facturi? Mulțumesc.

    2
    1
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.