Centrul Judeţean de Asistenţă de Resurse şi Asistenţă Educatională Bistriţa-Năsăud a întrebat peste 2.600 de elevi care vor absolvi anul acesta clasa a VIII-a (55,47% din totalul lor) la ce licee vor să se înscrie după ce vor absolvi gimnaziul. În proporţie de 79,81%, ei au răspuns că au decis deja ce liceu vor alege, iar 4,82% au afirmat că sunt nehotărâţi.
În urma răspunsurilor date de aceştia, CJRAE a întocmit un top al liceelor din judeţ care arată în felul următor:
1. Colegiul Naţional „Andrei Mureşanu” Bistriţa – 26,89%
2. Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu” Bistriţa – 25%
3. Colegiul Naţional „George Coşbuc” Năsăud – 9,1%
4. Colegiul Tehnic InfoEl Bistriţa – 9,1%
5. Colegiul Naţional „Petru Rareş” Beclean – 8,5%
6. Liceul Sportiv Bistriţa – 3,11%
7. Liceul Teoretic „Radu Petrescu” Prundu Bârgăului – 3,03%
8. Colegiul Economic Năsăud – 2,44%
9. Liceul Teoretic Sanitar Bistriţa – 2,36%
10. Colegiul Tehnic „Grigore Moisil” Bistriţa – 2,12%.
Întrebat în legătură cu faptul că liceul pe care îl conduce ocupă locul doi în acest clasament, directorul Colegiului Național ”Liviu Rebreanu”, Constantin Rus, a precizat pentru Timp Online: ”Pe noi nu ne interesează numărul acela foarte mult, noi am avut întotdeauna candidați, niciodată nu s-a întâmplat să nu avem. Clasamentul spune că la ”Andrei Mureșanu” vor atâția. Având în vedere calitatea celor care vin, eu cred că acolo se înscriu mulți dar calitatea lor este mai mică, mai slabă, lucru care se și vede de altfel. Deci nu mă surprinde deloc. Cred că trebuie coroborat cu un clasament final, la ieșirea din sistem, atunci se vede. Chiar nu îmi fac probleme, noi ne-am ocupat locurile la nivel maxim întotdeauna și cu rezultate foarte bune, în ultimii cel puțin cinci-șase ani după cum se și poate verifica. Cele mai mari medii de absolvire, medii la Bacalaureat au fost la CNLR”.
Inspectorul şcolar general Camelia Tabără le-a atras, joi, atenţia directorilor de şcoli că, în fiecare an, la nivel judeţean „se pierd” la tranziţia din gimnaziu în liceu în medie o sută de elevi. Ea a spus că este vorba de trei clase în total pe care liceele care nu îşi completează, în general, locurile, ar trebui să nu le piardă din atenţie.
Directorii de licee au anunţat că vor face campanii de informare a elevilor de gimnaziu în legătură cu oferta lor educaţională şi îi vor invita, în perioada săptămânii „Şcoala altfel” să viziteze liceele împreună cu părinţii lor.
In ritmul asta o sa avem mai multe licee decat elevi. S-ar părea ca unele exista doar din interesul dascălilor, nu dintr-o nevoie reală de educatie (care, oricum , acolo nu se face). Ar trebui redus cu 50% nr. liceelor, iar in cadrul lor cu 50% nr. locurilor.
Asa s-ar ajunge la concurenţă reală , care ar acoperi nevoile sociale de absolventi de liceu. Plină lumea de analfabeţi cu liceul, unii chiar cu bacalaureatul luat. Chetuieli inutile pentru societate şi timp pierdut pentru ei.
Cât priveste CNLR începe să-şi epuizeze osânza.
N-a mai pus nimic pe el în ultimii ani, iar onor director culege roadele.
Daca n-a semănat mai nimic, culegând din ce-a dat domnul (Buhai si alti câţiva, care numai rodul scolii respective nu se pot numi, decât în mică măsură) !
Ar mai trebui schimbate gărzile şi prin liceele astea, nu aceleaşi feţe palide de foşti secretari de partid sau utc !
Problema e alta.
De la U. E. vine ucazul ca Romania este sub media europeana in ce priveste procentajul absolventilor de studii superioare in ansamblul populatiei. De aici politica alor nostri „Uniunii Europene, cat mai multi absolventi de studii superioare.”, asta insemnand scaderea exigentei, pentru a fi atins procentajul cerut de U. E.
A se vedea si:
http://www.mediafax.ro/social/pricopie-numarul-de-studenti-din-romania-este-mult-prea-mic-13359404
Dina, și presupunând că ar fi așa, adică mulți „analfabeţi cu liceul, unii chiar cu bacalaureatul luat”, cu ce te încurcă pe tine asta, care este problema?!? Care este diferența dintre cele două situații, adică dintre situația în care o mare parte din analfabeți au liceul sau Bacalaureatul luat și situația în care nu au liceul sau bacalaureatul luat?!?…
Problema e că toate deficiențele astea trag în jos nivelul educației și încurajează fabricile de diplome. Dacă Bac-ul e o glumă orice analfabet funcțional poate ajunge student la super universități acreditate pe ochi frumoi și apoi să ocupe cine știe ce funcții publice călduțe. Se perpetuează ideea că diploma e importantă, fără să mai conteze ce abilități sau cunoștiințe ai de fapt.
Profunda analiza Dinei…ar fi imperios necesar ca analiza Didinei sa inlocuiasca atractia gravitationala prin locurile ce-i suporta pasii…Ar simti si D.D. cat de aeriana este si imponderabila gandirea …Adica analiza ei.
Daca acum dupa pierderea banilor europeni prin nefinalizarea la timp a lucrarilor din cadrul proiectului „Edificare şi construire Campus Şcolar Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu” si dupa scandalul generat de mutarea elevilor de la sectia germana in imobilul fostului liceu sanitar, directorul Constantin Rus mai este inca in functie, atunci exista o explicatie legata de scaderea Colegiului Național ”Liviu Rebreanu”, în preferinţele elevilor.
Directorul CNLR are in ultimul timp numai ,,realizari”. Aceste ,,realizari” sunt rezultatul managementului ,,performant” pe care l-a aplicat. Imaginea de manager, mentinut in functie de douazeci si ceva de ani pe seama competentei, era una falsa. Partidul, calitatea de consilier local care vota ,,doar in interesul Comunitatii” si prietenia cu primarul sunt cauzele ca l-au mentinut in functie.
Felicitari si asteptam schimbarea sau pensionarea !
E de aşteptat ca pe primul loc să fie un liceu în care tavanul nu pica, elevii nu încep cursurile la ora 7 şi nici nu pleacă acasă la 18:30, în care băile sunt curate, în care pauzele au 10 sau chiar 20 de minute şi în care elevii de a 11-a şi a 12-a nu trebuie să „zboare” dintr-o clasă în alta pentru că nu sunt locuri pentru ei. Nu elevii sunt „de o calitate mai slabă”, condiţiile în care ar trebui ei să înveţe la CNLR sunt!
Ai dreptate elev CNLR. Daca mai adaugam la cele scrise de tine interesul zero a unor profesori de a preda elevilor avem un tablou complet. Rezultatele bune ale elevilor sunt datorate in cea mai mare parte orelor suplimentare achitate de parinti. Daca nimeresc sa-l aiba ca prof. de matematica pe dl Sanda si nu au posibilitatea de ore suplimentare, vai de el examen la liceu sau bacalaureat.
Iar ați aprins foc de Tabără?
De ce atata rautate la adresa profesorilor de la CNLR? Sunt intradevar si profesori slabi (ex.prof.de romana de la gimnaziu),dar nu trebuie generalizat.
Diferenta între CNLR și CNAM este atmosfera de la clasă și din timpul pauzelor și a felurilor de oameni care își duc zilele de licean pe acolo… De asta mai mulți elevi aleg CNAM
In acest sondaj poti avea la fel de multa incredere, ca in prezicerile mamei Omida.Spun aceasta fiindca stiu cine le face aceste sondaje, prin ce metode si mai cu seama cine interpreteaza chestionarele respective.Asa ca sfatul meu este sa ignorati aceasta facatura care a avut un sungur scop, acela de a mai da un prilej de satisfactie Sefei din partea unei institutii care de la creare pana acum nu a reusit sa stie cu ce se ocupa.Poate se gaseste cineva pe la institutia finantatoare sa puna intrebarile potrivite despre eficienta cheltuirii banilor publici in CJRAE.
Chiar dacă am făcut 6 ani din 12 la „Andrei”, ” Liviu” a fost este şi va fi etalonul învățământului de calitate din Bistrița-Năsăud. Subiectivismul cu care aleg copiii de 14 ani un liceu, nu poate fi catalogat un sondaj profesionist; iar conjunctura nefavorabilă(şantierul) este un element care întărește afirmația mea. Sunt curios cum ar fi arătat rezultatele când la „Andrei” elevii învățau prin internat. De fapt, ambele licee sunt foarte bune, doar că la final, unul va fi întotdeauna pe primul loc, şi din punct de vedere al mediilor de la BAC, acela a fost, este şi va fi „Liviu”. Fără supărare.