„Cu siguranță etapa aceasta din Via Transilvanica va fi una dintre cele mai spectaculoase din țară”, anunţă Asociaţia Tăşuleasa Social referindu-se la Valea Ilvelor, zonă în care „peisajele îți taie respirația”. Ca să amenajeze traseul, organizaţia a beneficiat de sprijinul unor localnici care s-au oferit voluntari şi au muncit precum au făcut-o strămoşii lor care au construit calea ferată Ilva Mică- Vatra Dornei.
„Planurile căii ferate Ilva Mică-Vatra Dornei au fost făcute încă din 1898. Este una dintre cele mai complexe lucrări de cale ferată din România. Nouă tuneluri, 12 viaducte și 22 de poduri mari au fost necesare să se construiască pentru a trece peste Carpați pentru a lega Transilvania de Bucovina. Toate acestea au fost construite cu oameni de peste tot, dar în special cu cei de pe Valea Someșului și Țara Dornelor. Inginerii au făcut față celor mai mari provocări pentru zonele de mlaștină și montane de acolo. În 1938 a fost data în folosință.
Cu siguranță etapa aceasta din Via Transilvanica va fi una dintre cele mai spectaculoase din țară. Peisajele îți taie respirația. Pădurile care se află în comuna Lunca Ilvei încă mai au semeția pădurilor de altă dată, care din păcate sunt din ce în ce mai rare.
De un singur lucru ne făceam griji. Cărarea era năpădită de vegetație, iar acest lucru o făcea greu accesibilă pentru drumeți. Zeci de oameni din Lunca Ilvei, probabil nepoții și strănepoții ai celor care au făcut posibilă aceasta legătura importantă peste Carpați, au rezolvat acest lucru cu eforturi demne de admirat. Au făcut o potecă de poveste care abia așteaptă drumeții. Despre asta este în primul rând vorba în acest proiect! Despre oameni care fac această poveste reală!”, a scris Tăşuleasa Social pe Facebook.
În 29 septembrie, organizaţia vrea să inaugureze primii 133 de kilometri amenajaţi din Via Transilvanica, drumul care uneşte ţara de la Drobeta Turnu Severin la Putna.
Adaugă comentariu