Primăria Bistrița a elaborat un ”proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de atribuire a contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în municipiu”, cu intenţia de a-l supune analizei şi aprobării Consiliului Local în şedinţa ordinară din luna decembrie.
Prin proiect se vor aproba atribuirea prin licitaţie publică deschisă (delegarea gestiunii se va face pe o perioadă de 6 ani), programul de circulaţie al mijloacelor de transport (programul de circulatie), staţiile de transport (statiile).
”Gestiunea serviciului de transport public local a fost delegată operatorului de transport SC Transmixt SA Bistrița, pe perioada 29.05.2009-29.05.2018, în baza contractului de delegare și a actelor adiționale. În anul 2015, Primăria Bistrița a elaborat Planul de mobilitate urbană durabilă, actualizat în anul 2016 conform ultimelor reglementări, document care vizează o dezvoltare echilibrată a tuturor modurilor de transport relevante, încurajând totodată trecerea către moduri mai durabile și are ca ţintă principală îmbunătăţirea accesibilităţii zonelor urbane şi furnizarea de servicii de mobilitate şi transport durabile către, prin şi în zona urbană. Pe lângă Planul de mobilitate urbană, Primăria a finalizat, în cursul anului 2015, încă un proiect (faza de studiu de oportunitate) care vizează mobilitate urbană şi implicit structura reţelei de transport public „Linia verde de transport Viişoara-Unirea”, prin centrul municipiului, proiect care, va asigura nu numai caracterul durabil al mobilităţii urbane ci şi o acesibilitate îmbunătăţită în zona centrală. În ce priveşte reglementările în domeniul transportului public, tot în cursul anului 2015 s-a elaborare, la nivel naţional, sub egida Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, un model de contract de servicii publice, care să corespundă normelor UE, BERD, JASPERS, vizând strategia de finanţare a transporturilor publice din România, în perioada 2014-2020, model care a stat la baza întocmirii modelului de contract de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în municipiul Bistriţa. Pentru respectarea reglementărilor europene vizând transparența, am procedat la publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europen,e cu cel puțin 1 an înainte, a anunțului de informare prealabilă privind un contract de servicii publice”, explică municipalitatea.
Contractul cu SC Transmixt SA Bistrița a fost semnat în 2009 și prelungit în 2015 cu un an, prin act adițional, motivat atunci de necesitatea finalizării Planului de mobilitate urbană și a studiului privind Linia verde de transport Viişoara-Unirea, proiecte în curs de elaborare la acea dată. În ședința CL din martie 2016 ”s-a prelungit valabilitatea contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în municipiul Bistriţa nr. 3/D din 29.05.2009 începând cu data de 29.05.2016 până la semnarea noului contract de delegare, dar nu mai mult de 2 ani”.
Proiectul cuprinde: Regulament privind organizarea şi funcţionarea serviciului regulat de transport public local; Cerințe de calificare a ofertanților la procedura de atribuire a gestiunii serviciului de transport public local; Caiet de sarcini pentru efectuarea serviciului de transport public local; Criterii de selecţie a ofertanţilor; Contract de delegare a gestiunii serviciului, Studiu de oportunitate pentru fundamentarea și stabilirea soluțiilor optime de delegare a gestiunii serviciului, Strategia de achiziție a serviciului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local, Fișa de date a achiziției.
Foarte bine. Ar tb sa fie in caietul de sarcini scris expres ca in intervalul 6 -8 dimineața sa fie cursele mai dese. In intervalul acesta se merge la muncă, școală. Degeaba circula mai des după ora 9 ca atunci e târziu deja. Nu e normal sa ieși din casă cu o ora mai repede doar ca sa reușești sa prinzi un autobuz pana in 7,30 ca după aceea nu se știe daca mai vine altul până la ora 8. Cam astea ar fi doleanțele călătorilor.
sub orice critica transportul in comun in oras si mai ales in localitatile componente!
ar trebui ca toti cei din aparatul administrativ, în frunte cu tovarasul primar si primul chelner al judetului sa circule cu transportul în comun.
sa li se puna cititoare de cartele ca la Leoni, când merg la munca sa-si valideze cartela în autobuz, sa vada si ei cum traieste electoratul muncitor.
plus de asta ar fi un bun exemplu sa demonstreze ca transportul în comun este o alternativa la mersul cu masina, ca tot îl promoveaza de ani de zile si vorbesc de cai si linii verzi pe pereti.
si ar mai fi si parcarile de pe centru mai goale, accesibile altora care vin si le ocupa câte jumatate de ora, nu 8 ore.