Trei soluții are municipalitatea pentru descongestionarea traficului în oraș, una dintre ele fiind modernizarea unor străzi de piatră din cartierele Unirea și Viișoara, soluții alternative pentru a ieși la DN 17, a declarat primarul Ioan Turc în ultima ședință a Consiliului Local.
Primarul a răspuns unei întrebări care i-a fost adresată de consilierul USR Nicolae Pavelean, cel care a vrut să știe ce soluții are municipalitatea pentru a descongestiona traficul în oraș.
”În Unirea, în Viișoara, prin repararea unor străzi de piatră – nu le putem spune de pământ fiindcă au înghițit sute de mii de metri cubi de piatră în acești ani – vom putea crea soluții alternative pentru oamenii din zona respectivă pentru a ieși la DN 17. Avem asemenea soluții, dar modalitatea principală prin care se poate reduce numărul de mașini – cel puțin pentru anumite intervale orare – este realizarea centurii ocolitoare. Eu am pledat pentru acest proiect cât am putut de mult. În 2021, am mers la Ministerul Transporturilor, la CNAIR, am semnat un protocol cu CNAIR astfel încât, după finalizarea studiului de fezabilitate de către această instituție, Primăria Bistrița să preia efortul de realizare a proiectului tehnic și de execuție pentru centura ocolitoare a orașului. Aici, la Primărie, s-a semnat protocolul parafat și de Consiliul Județean, de comuna Budacu de Jos și de comuna Livezile”, a reamintit Ioan Turc.
De asemenea, edilul a spus că a discutat cu reprezentanții firmei de salubritate despre prezența mașinilor de ridicat gunoiul între anumite ore: ”În viitorul contract – pentru că noi l-am moștenit pe actualul – pe lângă mărirea suprafețelor care urmează să fie curățate de operatorul care va fi în urma licitației – în momentul de față sunt suprafețe care lipsesc nejustificat – vom avea și o reglementare clară cu privire la intervalele orare în care operatorul să nu aibă voie să aglomereze traficul și mai mult. Deocamdată, eu le-am transmis că nu doresc să-i văd în trafic între orele 7 și 8 și 16 și 17”.
A treia modalitate prin care se poate reduce traficul este punerea la punct a unui transport de călători de calitate.
”Avem 10 autobuze electrice, vom mai veni alte 20 care vor face legătura între Bistrița și comuna Livezile. Eu cred că, printr-o înțeleaptă abordare a acestei probleme, putem din acest portofoliu de autobuze să rezolvăm problema legăturii cu Budac și Șieu Măgheruș – până se vor finaliza lucrurile și în privința acestor două proiecte. Cred că transportul pe Linia Verde fiind gratuit, mulți vor renunța la autoturismul personal”, a mai spus Ioan Turc.
E bună centura ocolitoare pentru traficul tranzitoriu al orașului. Dar ce facem cu aglomerația creată în zona școlilor, liceelor între anumite ore?Școlile de șoferi încurcă și ele traficul, părinții aduc odraslele cu masina și opresc pe unde pot , taxiurile tot asa…as putea continua dar degeaba. Conduita civica? Nu ne interesează, „eu”sa fiu bine, restul se descurcă! Cam asa sta treaba… s-o spunem pe față!
Mare adevăr. Avem o problema uriașă la nivel de educație. Sunt tot felul de persoane, daca se pot numi astfel, care și-ar duce odraslele cu mașina până pe scările scolii / grădiniței. Le este greu sa se deplaseze 100 m pe jos. #Romania educata.
Ce vorbește nenea asta de pietruire ca locuiesc pe strada Aviației în Unirea strada ce nu e privata și de 4 ani nu sa pus nici măcar o piatra
Ar mai fi si…solutia 4…. solutia 5 ….si solutia 6 care cred ca e cea mai buna!
Bistritenii sunt tampiti acum 10-15 ani se plangeau ca nu au piste de biciclete sa mearga cu bicicletele „ca in vest”, azi se plang ca nu au unde parca masinile ca ei nu pot folosii biciclete ca e sub nivelul lor. Peste 15 ani tot personele astea o sa se planga ca nu au spitale si clinici unde sa se trateze de obezitate, diabet si probleme la spate. Tara de idiioti.
La Viișoara și Livezile de ce nu se mai face cel puțin o bandă pe sens, pentru că este spațiu suficient???
Cea mai buna varianta este centura legata de autostrada pentru traficul tranzitoriu. Dar degeaba asfaltezi prin unirea si viisoara strazile daca nu duc nicaieri. Cate posuri pentru trafic auto sunt peste rau?
Daca vrei sa ajungi din unirea in partea de sus a orasului, o iei tot pe dn17 ca nu ai alternativa. La fel, din viisoara daca ai de ajuns in capatul celalalt alternativa care e?
Dn17 si strazile mici pe care vrea sa le asfalteze, duc in aceleasi 3 strazi: independentei, republicii, calea moldovei.
Ar trebuii sa descentralizeze primaria serviciile, in sensul sa nu fie toate sediile in centrul orasului. Iar cand dau puz sa nu ia mita, si sa gandeasca cum afecteaza traficul faptul ca se fac 2 ,,malluri” sau centre comerciale la 300m unul de altul, cu descarcare directa in dn17.