Social

Unde se lucrează pe drumurile naționale și ce restricții de circulație sunt

Pe DN 17 C și DN 17 D continuă lucrările de ranforsare a sistemului rutier, astfel că pe anumite sectoare sunt impuse restricții de circulație.

Pe DN 17 C se lucrează între Dumitra și Năsăud și între Năsăud și Salva, iar traficul se desfășoară alternant, pe o singură bandă de circulație, pe sectoare izolate, conform DRDP Cluj.

Tot pe DN 17 C, între Telciu și Romuli, se fac lucrări de plombare a gropilor, astfel că se circulă tot pe o bandă pe anumite sectoare.

Pe DN 17 D se ranforsează sistemul rutier între Beclean și Salva, iar circulația se desfășoară pe o bandă în anumite zone.

Chiar dacă a durat mult mai mult decât mi-am dorit, asfaltarea primelor două tronsoane din DN 17 C și DN 17 D este o realitate deja. Condițiile de trafic sunt mai dificile în această perioadă, dar odată cu finalizarea lucrărilor de modernizare a celor două tronsoane de drum, până la finalul anului, vom avea condiții mai bune de trafic între Bistrița, Năsăud și Beclean” – președintele CJ Radu Moldovan

CNADNR a scos la sfârşitul lunii septembrie 2015 la licitaţie contractul pentru lucrările de ranforsare a unui sector de drum de pe DN 17 C, mai exact km 9+020 – 26+050 (Dumitra – Năsăud – Salva), valoarea estimată a contractului fiind de peste 3 milioane de euro. Licitaţia pentru ranforsarea DN 17 C a fost câștigată de SC Diferit SRL cu circa 2,3 milioane de euro. În octombrie a fost scos la licitaţie şi contractul pentru ranforsarea unui sector de drum de pe DN 17 D, mai exact km 0+0750 – 21+660 (Beclean – Salva), valoarea acestuia fiind estimată la peste peste 4,8 milioane euro. Asocierea SC ARL SA – SC Dimex 2000 Company SRL – SC Strabag SRL este câştigătoarea lucrărilor de execuţie pe DN 17 D, cu circa 3,6 milioane de euro.

Conform caietului de sarcini, pe DN 17 C pe sectoarele cu sistem rutier rigid se aplică strat de uzură din BA 16, strat de legătură din BAD 20, geocompozit-strat antifisură, strat de mortar antifisură MA 8. Pe sectoarele cu sistem rutier elastic s-au prevăzut lucrări de reciclare in situ cu următorul tip de sistem rutier: strat de uzură din BA 16, strat de legătură din BAD 20,20 cm strat de reciclare in situ cu lianți hidraulici 4% și bituminoși 2,5% cu aport de piatră spartă de 10 cm. Pe DN 17 D, pe sectoarele cu sistem rutier rigid sunt prevăzute următoarele lucrări: colmatare rosturi cu mastic bituminos, frezare dale de beton pe 2 cm grosime, strat de beton asfaltic BA8, geocompozit-strat antifisură, strat de legătură din BAD 20, strat de uzură din BA 16. Pe sectoarele cu sistem rutier elastic s-au prevazut lucrări de reciclare in situ cu următorul tip de sistem rutier: strat de uzură din BA 16, strat de legătură din BAD 20, 20 cm strat de reciclare in situ cu lianți hidraulici 4% și bituminoși 2,5% cu aport de piatră spartă de 10 cm.

Celelalte sectoare de pe DN 17 C și DN 17 D vor fi scoase pe rând la licitație pe măsură ce se vor finaliza documentațiile tehnico-economice.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.