Google a încercat de mai multe ori, fără succes, să-și contureze o prezență solidă pe piața rețelelor sociale. Google+ reprezintă cea mai ambițioasă încercare a companiei în această direcție de la începutul mandatului de director general al lui Larry Page, în luna aprilie.
Page a introdus rețelele sociale printre principalele priorități ale Google, operatorul celui mai mare motor de căutare pe internet din lume, a cărui poziție ca principală poartă de acces către informația online este amenințată de popularitatea tot mai mare a serviciilor ca Facebook și Twitter.
„În trecut, și-au permis să facă greșeli cu inițiativele de socializare. Nu mai au acest lux. Companiile care au succes în zona socială a internetului vor câștiga vizitatorii și accesările, vor obține fidelitatea utilizatorilor și, în final, banii din publicitate care sunt acum atât de importanți pentru Google”, comentează Ray Valdes, analist la Gartner, potrivit Mediafax.
Platforma Google+ este disponibilă pentru testare, iar structura este similară cu cea a Facebook, construită în jurul fotografiilor de profil și fluxurilor de informații despre prietenii utilizatorului și despre subiectele care îl interesează.
Analiștii consideră că va fi dificil pentru oricine să convingă internetul să adere la un nou serviciu de socializare online.
„Va fi o bătălie la deal pentru Google, din cauza efectelor de rețea ale Facebook. Cu cât Facebook atrage mai mulți utilizatori, cu atât mai greu va fi pentru Google să-i fure”, comentează un analist al Hudson Square Research, adăugând însă că popularitatea Google pe căutări online și e-mail ar putea ajuta compania în zona rețelelor sociale.
Potrivit unor firme de cercetare, Facebook are în prezent circa 700 milioane de utilizatori.
Pentru a-și diferenția serviciu de cel al Facebook, Google susține că propria rețea de socializare are o abordare superioară față de intimitate și de securitatea datelor utilizatorilor, chestiune care a declanșat în trecut numeroase controverse pentru ambele companii.
O caracteristică importantă a Google+ este organizarea prietenilor și cunoștințelor în așa-numite „cercuri”, utilizatorul având opțiunea să publice poze, clipuri video și alte informații care vor putea fi accesate doar de grupul sau grupurile desemnate de acesta.
Facebook a fost criticată pentru funcțiile complexe și confuze de intimitate și securitate a datelor, dar a introdus anul trecut o funcție care permite utilizatorilor să împartă prietenii în grupuri mai restrânse.
Google+ funcționează începând de marți în regim de testare, cu un număr redus de utilizatori, numai pe bază de invitație. Google nu a anunțat când va deschide rețeaua publicului larg și a precizat că, în prezent, serviciul nu are spații și funcții de advertising.
Adaugă comentariu