Remus Pricopie a răspuns astfel unei întrebări ce i-a fost adresată într-o conferinţă de presă, la Bistriţa, un jurnalist fiind interesat dacă profesorii care corectează lucrările la simulări vor lua bani în plus la salariu.
„Este cel mai complicat semestru din ultimii 25 de ani pentru profesori – sigur, şi pentru elevi – dar pentru profesori, directori şi inspectorii şcolari e cel mai complicat an. Aceste simulări înseamnă un efort, pregătire în plus”, a spus Remus Pricopie.
În ce priveşte o posibilă recompensă financiară a profesorilor care corectează, ministrul a spus că nu se pune problema. „Eu cred că trebuie să avem două lucri diferite care, la un moment dat, se unesc între ele. Pe de-o parte e munca de zi cu zi a unui profesor, iar munca lui nu înseamnă numai ce predă, înseamnă şi ce corectează acasă, inclusiv această pregătire pentru examen. Cealaltă problemă, a bugetului Educaţiei, este una preluată de Guvernul Ponta în termeni realişti. S-a plecat de la 2,7% din PIB pentru educaţie în 2011, în 2012 am avut aproape 3% din PIB, în 2013 a fost 3,24%. În 2014, am ajuns la 3,4%. Am avut mai multe discuţii cu premierul, cu Ministerul Finanţelor şi sperăm ca direcţia să meargă în sus, iar salariile profesorilor să crească nu ca urmare a introducerii unor simulări sau evaluări naţionale, ci ca urmare a unei politici coerente a Guvernului de creştere a creşte salariile cadrelor didactice. Sunt profesor de 18 ani şi, dacă am activităţi suplimentare cu studenţii, nu negociez cu universitatea creştere de salariu. Sunt activităţi care ţin de sistemul de educaţie”, a spus el.
Ministrul a spus că profesorii români primesc bani pentru „examene reale”. „Noi plătim examenele reale, de Evaluare Naţională şi Bacalaureat. În Franţa, aceste examene se desfăşoară după un regulament aprobat în 1934 şi fac parte din sarcina didactică. Anul trecut, în 2013, la Bacalaureat, am crescut bugetul pentru plata cadrelor didactice cu 10%, iar anul acesta încercăm, pentru examenele reale, să facem acelaşi lucru. Mi-e greu să spun acum procentul, dar vom vedea”, a spus Pricopie.
Ministrul a declarat că, deja, pentru simulările de la clasa a VIII-a are primele rezultate şi acestea indică faptul că 50% dintre elevi nu ar lua nota cinci. „Am deja primele rezultate, nu sunt toate datele introduse în baza de date – dar am o parte din rezultate la simulările clasei a VIII-a care sunt undeva la 50%, apropo de notă peste cinci. Este un procent mic, dar este un procent care reprezintă un semnal real pentru părinţi, elevi şi cadre didactice că mai au câteva luni până la examenul real. Şi am insistat să nu punem notele în catalog fiindcă vorbim de antrenament, nu de examenul real”, a spus Pricopie.
El a anunţat că simulările vor continua. „Ministerul are de ani de zile capacitatea tehnică de a gestiona toate aceste date şi a le compara, dar nu a făcut-o niciodată. E mai simplu să nu te uiţi la aceste cifre. Eu mă uit la cifre, vedem că avem promovabilitate de aproximativ 50%, profesorii vor avea sarcină să-i pregătească pe elevi şi în timpul examenului să ajungă la un procent cât mai ridicat. Anul trecut am avut un procent bun. Şi la (simularea de la –n.r.) Bacalaureat probabil că rezultatele vor fi sub nivelul promovabilităţii de anul trecut, dar acesta este rolul simulării, să-i pregătească, iar anul viitor, după două simulări, la clasa a XI-a şi a XII-a, sunt convins că se vor vedea rezultatele”, a spus el.
Remus Pricopie face o vizită de două zile în Bistriţa-Năsăud alături de Eugen Teodorovici şi preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea.
Elevii simuleaza ca invata. Ministerul simuleaza ca ne plateste. Simulam si noi ca muncim. Deviza invatamantului romanesc „SIMULAM LA GREU”.
Simularile nu sunt reale, atunci lasati-le d……!
,,speram ca directia sa mearga in sus”–-cand ai dat bacul, domnule ministru???
„Sâmbătă mă întâlnesc cu directorii din judeţul dumneavoastră, iar mesajul meu este unul foarte simplu şi foarte clar.” :
„În inspectorate nu avem penelişti, pesedişti, pecişti, udemerişti. Am schimbat, la trecerea din anul şcolar anterior în anul acesta şcolar, şi inspectori generali, şi inspectori generali adjuncţi, şi directori, nu eu, ci consiliile de administraţie. Am schimbat pentru că nu au performat sau au demonstrat că au alte interese decât interesul şcolii. Şi când i-am schimbat nu am întrebat pe nimeni, nici organizaţiile locale PSD, nici organizaţiile locale PNL. Sigur, poate în unele locuri au fost unele nemulţumiri la nivel politic, dar discuţia cu premierul şi în discuţia în Parlament, şi la nivelul PSD, a fost foarte clară: şcoala trebuie să aibă în frunte profesori de calitate, profesori de calibru şi oameni care îşi fac treaba.”
SIMULARILE= STRESS SUPLIMENTAR PENTRU ELEVI !