Actualitate Social

ISJ are voie să copieze, elevii nu. Vezi explicaţiile halucinante ale inspectorului de Geografie!

După situaţia semnalată de prof. Cristina Rusu, i-am cerut explicaţii şi inspectorului de Geografie, Doina Petrean. Dânsa a pretins, mai întâi, că subiectul dat elevilor de clasa a XII-a a fost creat la nivel judeţean, după care a recunoscut că membrii comisiei au copiat o variantă mai veche, ceea ce au făcut şi cei din judeţul Bacău. AUDIO

De ce subiectele de la Olimpiada de Geografie date la clasa a XII-a în judeţul nostru sunt identice cu cele din judeţul Bacău?

Vreau să spun un singur lucru că metodologia spune aşa: subiectele de vor realiza de o comisie la nivelul judeţului. Metodologia nu interzice să folosesc subiecte care s-au dat pe parcursul anilor sau să compunem subiecte. Nu eu am făcut subiectele, au fost echipe pe care le-am coordonat şi care au fost alese precum spune metodologia. Am mers mai departe şi nu am pus în comisie colegi care să aibă elevi în concurs.

Să revenim la subiecte. Cum se explică atunci că sunt făcute la punct şi virgulă ca şi cele din judeţul Bacău fiind făcute de comisii diferite?

Pentru că a fost un subiect pe care eu l-am luat dintre subiectele care s-au mai dat la fazele judeţene. Deci am ales un subiect dat şi probabil că şi Bacăul a făcut acelaşi lucru. Crede-mă că nici nu ştiu cine e inspector şcolar la Bacău. Probabil că au făcut şi ei ca mine. Am luat programa, ne-am uitat pe competenţe, le-am analizat să vedem care corespund cerinţelor actuale şi mie mi s-a părut că acesta este cel mai apropiat de ce ar trebui să ştie elevii. Se poate că, în ţară, să fie şi alte subiecte comune, nu numai acesta de clasa a XII-a. Metodologia nu îmi interzice să folosesc variante de subiecte care s-au făcut. Îmi spune să le gândesc aici, la nivel judeţului, atât şi nimic mai mult.

Şi ce a gândit această comisie din moment ce sunt nişte subiecte gândite de altă comisie?

Dar nu e sigur că le-a gândit altă comisie pentru că noi ne-am gândit foarte bine dacă aceste subiecte răspund cerinţelor. Deci sunt competenţele, sunt activităţile de învăţare şi se raportează la bibliografia studiată.

Dumneavoastră aţi spus aşa: că aţi luat o variantă care s-a dat în anii trecuţi, iar acest lucru înseamnă că o comisie care a lucrat în anii trecuţi a elaborat aceste subiecte. Atunci ce sens mai are o comisie la nivel judeţean dacă dumneavoastră aţi luat o variantă gata făcută?

Varianta a fost studiată şi din ea au fost eliminate anumite subiecte, deci nu au fost date subiectele aşa cum au fost în variantă. Noi ne-am uitat să vedem ce cuprinde varianta respectivă, din patru am dat două, din trei am dat unul. De ce am făcut lucrul acesta? Pentru că am vrut să fie o evaluare aşa cum se va face la nivel naţional. A fost primul an în care ne-au lăsat pe noi să facem subiectele şi am considerat cu comisia că, dacă stăm fiecare şi gândim la nivelul judeţului, s-ar putea să nu gândim cum se gândeşte la nivel naţional. Şi atunci am mers pe un subiect care s-a gândit şi făcut de multe, multe capete ca să facem o evaluare corectă şi să nu fie interpretări cum că am dat fie foarte greu, fie foarte uşor fiindcă ne aşteptam la astfel de interpretări. Problema este că subiectul răspunde la cerinţele programei, a fost văzut, gândit şi avizat. Elevii, dacă cunoşteau programa, puteau să răspundă la cerinţele subiectului şi să se ducă mai departe. Care e problema?

Problema e că dvs. spuneţi că s-a lucrat pe o variantă, dar în acelaşi timp sunteţi de acord că varianta pe care au avut-o elevii din Bistriţa-Năsăud este identică cu cea dată în Bacău.

Eu nu ştiu. Vă rog să mă credeţi că habar nu am că, în judeţul Bacău, a apărut aceeaşi variantă de subiect. Probabil că au apărut şi în alte locuri din ţară, dar care e problema? Elevii din Bacău au fost evaluaţi de bacău, cei de aici de profesorii din Bistriţa. Problema este ca subiectele să răspundă programei. Dacă subiectul nu ar fi răspuns programei, dacă ar fi fost peste nivelul elevilor, dacă ar fi fost făcut aiurea, da, dar este un subiect de olimpiadă. Care e problema? Nu văd. E un subiect de olimpiadă.

De olimpiadă naţională?

De olimpiadă judeţeană şi vă rog să mă credeţi că sunt de 22 de ani sunt în Comisia naţională şi de 22 de ani fac subiecte la naţională. Am toate variantele posibile şi imposibile de subiecte şi am stat şi am gândit, 20 de ore am lucrat aceste subiecte (de olimpiadă judeţeană –n.r) şi le-am gândit în aşa fel încât să răspundă nevoilor la faza naţională, să facem aici o evaluare mai simplistă, să avem rezultate bune şi să ajungă acolo, în competiţie şi să nu facă faţă. Eu sunt chiar foarte bucuroasă că un subiect a fost gândit şi de un alt judeţ, înseamnă că gândim la fel.

Totuşi, notele la clasa a XII-a, spun profesorii, au fost extrem de mici. Cum vă explicaţi?

Subiectul a fost de nivel mediu spre greu, vă rog să mă credeţi. Eu am discutat şi cu profesorii, şi cu elevii, după ce au ieşit. Niciun elev nu a comentat subiectele. Au recunoscut că au fost din programă, ori eu nu am depăşit limitele programei. (…) Notele au fost exact în funcţie de răspunsurile elevilor, de la 1,30 la 8,90. Majoritatea elevilor au luat note foarte mici, aici va trebui să ne facem o radiografie corectă.

Profesorii din comisia judeţeană sunt retribuiţi?

Nu, au făcut muncă patriotică. Nu am ştiut un subiect din acesta poate face deliciul presei, că dacă ştiam chemam eu presa. Metodologia spune că subiectele se realizează la nivelul judeţului, dar nu-mi spune că nu am voie să folosesc surse de informare, că nu am voie să folosesc din vechile subiecte, că nu am voie, că nu am voie. Subiectul acesta s-a dat în Bistriţa-Năsăud, care e problema dacă s-a dat şi în alt judeţ?

Problema e şi de securitatea subiectelor. Putea fi cunoscut de unii din moment ce a circulat între două inspectorate.

Nu a circulat. Nu ştiu cine e inspector la Bacău. Îmi dau cuvântul de onoare că eu, personal, nu am discutat cu nimeni din judeţul Bacău. Acest subiect s-a dat cândva pe parcursul anilor, în 2004, 2003, 2006. Le-am luat, le-am gândit … După ce s-au lucrat subiectele am făcut subiectul mare.

Nu aveţi nimic să vă reproşaţi apropo de această olimpiadă?

Nu am nimic să îmi reproşez. Îmi reproşez doar faptul că am vrut să fiu doar foarte corectă, că am vrut să aduc în faţa elevilor subiecte care au fost făcute ca să nu mi se reproşeze că am ieşit dintr-un tipar arhicunoscut şi am făcut eu creaţii. Am mers pe vechiul tipar, pe competenţele care se cer.

Dacă o comisie judeţeană nu face subiecte, ci copiază altele vechi, ce sens are o astfel de comisie?

Vreau să vă spun că am primit o hârtie de la MECTS prin care ni se spune că subiectele vor fi elaborate pe modelul subiectelor din anul şcolar trecut.

Dar nu vor fi copiate.

Nu, s-a spus că pe modelul, ceea ce înseamnă că pot să folosesc şi modelul acesta.

Înseamnă o apropiere, ca schemă de lucru, ca dificultate, dar nu înţeleg cum aţi interpretat dvs. că puteţi variantă veche şi să o aduceţi rapid în actualitate.

Dar nu am luat o variantă, ci variante.

Şi atunci care e explicaţia că aţi compus aceeaşi variantă ca la Bacău?

Da, am spus că am luat o variantă de subiect din care am eliminat ceva. Nu am adăugat.

Aceleaşi lucruri pe care le-a eliminat şi judeţul Bacău?

Asta nu am de unde şti, dar şi care e problema? Nu a fost subiectul pe cerinţele actuale? Am ieşit din spaţiu. Care e problema?

Problema e că nu sunteţi sinceră când spuneţi că aţi creat un subiect. Nu l-aţi creat, aţi scos o variantă, nu v-aţi străduit deloc să faceţi un subiect nou, iar ghinionul face că cele două subiecte sunt identice şi arată faptul că nu le-aţi creat. Despre asta este vorba.

Deci subiectul nu l-am creat eu, eu am coordonat echipa. Atât.

Şi echipa ce v-a spus? De unde a scos subiectul?

S-a folosit de toate subiectele posibile şi imposibile. Recunosc acest lucru. Aţi venit să mă puneţi la zid, să mă împuşcaţi? De ce nu mă întrebaţi de alte subiecte? Deci am folosit un subiect care s-a mai dat la faza judeţeană pe parcursul anilor.

Doamna inspector, ce notă se dă elevului care copiază?

Nu faceţi …. Aici nu e vorba de a copia.

Repet întrebarea.

Ăăăă, depinde, îl poţi scoate afară din concurs. Aici se doreşte scoaterea mea din ISJ.

Vă rog să răspundeţi la întrebarea aceasta simplă: ce notă îi daţi unui elev care copiază?

Depinde condiţiile în care copiază ştiţi că am avut şi astfel de condiţii…

Copiază şi punct. Nu interesează pe nimeni condiţiile. Ce se întâmplă cu un elev care copiază?

Nu înţeleg care e legătura.

Între elevul care copiază şi ISJ care copiază?

Dacă primeam subiectul de la minister şi toate judeţele primeau la fel, tot copiat era?

Nu, era un subiect primit. Dumneavoastră trebuia să elaboraţi un subiect şi l-aţi copiat, asta aţi făcut. Cuvântul cu cuvânt şi l-aţi dat elevilor ca şi cum l-aţi creat dvs. Deci ce notă daţi ISJ şi comisiei care a copiat un subiect?

Îi dau o notă foarte bună fiindcă a ştiut să aprecieze un subiect bun.

Atunci o să vă rog să le daţi şi elevilor care copiază la Bacalaureat note la fel de bune fiindcă ştiu de unde să copieze. Vi se pare corect?

Eu rămân stupefiată de faptul că am dat acelaşi subiect fiindcă eu nu am aflat acest lucru, deci înseamnă că sunt verificată şi mă bucur că, dintre cele cinci rânduri de clase, s-a întâmplat ca două inspectorate să facem acelaşi subiect.

Vă rog să nu vă mai bucuraţi şi să-mi spuneţi ce măsuri veţi lua dacă veţi constata că această comisie a copiat un subiect făcut de alta în condiţiile în care comisia trebuia să creeze un subiect nu să-l copieze?

Eu vă mulţumesc că m-aţi pus în gardă, mă duc să văd ce s-a dat la judeţul Bacău, iar cei care au lucrat în comisie sigur nu vor mai face parte din ea.

Interviu realizat de Cristiana Sabău

Ascultaţi poziţia inspectorului de specialitate referitoare la copiatul elevilor, versus copiatul inspectorilor. Doina Petrean ISJ
[audio:https://timponline.ro/wp-content/uploads/2012/03/Doina-Petrean-ISJ.mp3|autostart=no|titles=ISJ are voie sa copieze elevii nu]

19 comentarii

  • Cine citeste cele doua „expuneri” ale d-rei Cristina Rus si a d-nei Doina Petrean, se poate intreba pe buna dreptate ce naiba este cu invatamantul romanesc?

  • Sper ca stiti ca aceasta doamna profesoara, Cristina si nu mai stiu cum o reclama saptamanal pe doamna Petrean. Si cred ca mai stiti ca doamna Petrean i-a intentat acestei doamne ( daca o pot numi asa )proces de calomnie. Eu cred ca inainte de a lua in considerare reclamatiile unei doamne cu MARI probleme psihice sa va verificati sursele doamna Sabau. Cat despre copiere eu cred ca nu sunteti la curent cu modul in care se fac aceste subiecte. Dar nu este nici o problema, pentru ca vom da explicatii la televiziuni pentru ca se pare ca pe dumneavoastra va preocupa doar un titlu Senzational, nu realitatea! Sa va fie rusine!!!!!

    • Mă interesează mai puţin pe unde daţi dumneavoastră interviuri. Ce mă interesează pe mine este dacă e corect ca ISJ să pretindă că a făcut subiectele, din moment ce le-a copiat. Mă mai interesează să aflu cum s-a putut produce minunea ca un alt ISJ, aici cel de la bacău, să „creeze” în acelaşi timp, aceleaşi subiecte. Vă pot asigura că m-am interesat la Bacău şi cei de acolo mi-au spus că nu e deloc în regulă. De ce ar trebui să-mi fie mie ruşine? Am scris şi am semnat cu numele meu, am pus întrebări şi am primit răspunsuri pe care le-am catalogat drept halucinante fiindcă aşa şi sunt. De ce ar trebui să-mi fie mie ruşine? Că dra Cristina Rusu o reclamă pe Doina Petrean e treaba ei. Suntem cumva în comunism în care nu avem voie să facem reclamaţii că ne trimiteţi la canal sau ce?

    • adina esti pe langa…. nu esti direct implicata in problema asa ca mai bine taci …. nu stii situatia asa ca mai bine taci ….. sigur aceasta doamna pe care nu stii cum o cheama … o reclama pe drept pe doamna petrean….. cu dovezi daca e nevoie…. asa ca mai bine taci….

    • Doamna Adina, am citit că doamna Rusu a câștigat la CEDO. Și CEDO zice ca nu e normal ca subiectele in cele doua judete sa fie identice, ca urmare n-ati avut dreptate nici dvs, nici mama dvs, dar ati jignit cu mare și nerușinat tupeu. Ce spuneti acum?

  • Incepand de la subiecte si pana la notele finale la o olimpiada, totul se dovedeste a fi o mare ,,sforarie,,.N u se mai promoveaza copii cu adevarati buni,caci trebuie sa iasa castigator copilul care are ca profesor pe x-ulescu.Se recorecteaza lucrarile pana ….rezultatul e cel dorit.
    Castigatorul e cine trebuie si spun asta avand experienta de parinte a unui concurs, care nu era olimpiada, dar la care castigatorii au aparut si disparut peste noapte.
    Inspectoratul face orice , doar interesele copiilor nu le urmareste.
    E o lupta intre profesori, intre inspectori la care din pacate, copii sunt actorii principali .
    Ca au ajuns sa copieze si subiectele de olimpiada sau sa se creeze,prin telepatie, ca altfel nu stiu cum, subiecte identice sincer nu ma mira…!
    Adevarul trebuie spus, chiar daca e deranjant pt. unii.

  • @ adina, sa fim seriosi ! habar nu ai ce vorbesti !!! De ce incercati sa pozati in postura de victime !!! Mi se pare atat de penibil !!! Atata timp cat dovezile sunt clare.!!!
    Cat despre doamna Petrean, crezi ca e un exemplu bun pentru elevi?…..Ca profesor, in loc sa fie impotriva copiatului….. Ce face ?…..il promoveaza,il sustine chiar il incurajeaza….FRUMOS EXEMPLU !!!!!

  • nu e corect sa se copieze subiectele de la judetul Bistrita – Nasaud, de catre cei din Bacau, ca la urma tot domna Petrean sa cada victima unor acuzatii nefondate. eu sunt perfect convinsa ca la redactarea subiectelor a lucrat o intreaga echipa, de unde rezulta imposibilitatea fraudarii olimpiadei. va rog sa va cereti public scuze inspectoratului scolar BN, si in special doamnei Petrean si intregii echipe care a depus o munca titanica pentru bunul mers al acestei olipiade.

    • Copiatul…tot copiat ramane.Nu are importanta care de la care.
      Comisii care copiaza?Profesori cu experinta care copiaza?
      In ce lume am ajuns sa traim?
      Incotro se indreapta invatamantul romanesc?

    • ati fost dumneavoastra acolo sa vedeti ce munca a depus …. probabil ati lucrat cot la cot….. si v-ati sters sudoarea cu servetele umede….. se pare ca doamna inspectoare a spus ca s-a inspirat din anumite subiecte …. wow ce munca grea …. ma pun imediat si in 10 minute o sa atasez aici un subiect mult mai elaborat decat al comisiei…….sa fim seriosi….. multumesc doamna/domnu de la isj mures mi-ati facut seara mai frumoasa ….

  • lestat… ceea ce s-a intamplat sambata… a fost o incalcare a regulamentului mult mai mare decat situatia in care un elev copiaa pt a lua o nota mai mare…..

    • o fi asa cum zici tu …. nu imi bat capul cu tine .. nu ai fost acolo sa vezi ce si cum nu cred ca esti implicat in geografie … si multe alte chestii … te las cu ideea ta ai perfecta dreptate … ideea e ca cristiana impreuna cu doamna prof cristina rusu au reusit sa demaste niste nereguli foarte mari ce se fac la nivel de inspectorat la geografie.. o seara faina sa ai ….

  • Ca în orice parteneriat, meritul, domn profesor, e al amândurora. Am fost un olimpiot de vârf cândva, dar fără profesoara mea, care ştia nu doar ce să-mi dea să învăţ, ci şi psihologia corectorului din comisie, n-aş fi performat.

    Până la urmă, e ca la atelierul de tâmplărie. Meşter bun şi lemn bun, treabă bună.

  • pt adina
    Inteleg ca vrei sa iti aperi aproapele, dar las-o balta pentru ca stiu cine esti de fapt si ar fi cazul sa iti vezi de treaba ta si tu si mama ta inainte sa devina o chestiune personala pentru mine,nu cred ca iti doresti sa ai de-a face cu mine nici tu nici mama ta cu toata gasca de politicieni in spate.

  • pt adina
    Inteleg ca vrei sa iti aperi aproapele, dar las-o balta pentru ca stiu cine esti de fapt si ar fi cazul sa iti vezi de treaba ta si tu si mama ta inainte sa devina o chestiune personala pentru mine,nu cred ca iti doresti sa ai de-a face cu mine nici tu nici mama ta cu toata gasca de politicieni in spate.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.