Actualitate

Aproape 1.000 de refugiați din Ucraina, preluați de la Vama Siret de autocare din Bistrița-Năsăud

(VIDEO) Mai multe autocare și microbuze din Bistrița-Năsăud au adus refugiați din Ucraina, preluați de la Vama Siret. Unii vor rămâne în județul nostru și vor fi cazați în case puse la dispoziție de către bistrițeni.

”E ora 3.20. Suntem în Ucraina, în spatele meu sunt oamenii, mulți dintre ei femei și copii care așteaptă să treacă în România. În spatele meu este al 9-lea autocar din cele 11 cu care am venit și mă bucur că bistrițenii noștri au dat această mână de ajutor. Să dea Dumnezeu ca toți care se află în spatele acelui gard să treacă. Le mulțumim din suflet celor care și-au pus casele la dispoziție. Cândva, spre dimineață, o să ajungem. Dumnezeu să-i păzească pe cei aflați în Ucraina”, a spus deputatul Daniel Suciu.

Și deputatul Bogdan Ivan a mulțumit pentru solidaritate tuturor celor care au făcut posibilă deplasarea autocarelor la Vama Siret.

La ora 7.00, Daniel Suciu a precizat că unii dintre refugiați vor merge la Bistrița, alții vor fi cazați la Centrul misionar de tineret din Sângeorz-Băi, alții în Bulgaria.

”Am reușit să plecăm din vama cu Ucraina cu toți copiii și mamele lor care așteptau și de două zile în frig, în picioare, cu copilași în brațe. Copii, mame, soții și soți cu obrazul brăzdat de lacrimi. Iubite care își luau rămas bun cu ochii plini de lacrimi de la bărbatul iubit care de astăzi va lua arma și va merge pe front să își apere țara și familia. Bărbați în toată firea care plângeau ca niște copii atunci când își îmbrățișau poate pentru ultima dată soția și copiii. Nu puțini au fost cei care s-au îmbrățișat printre gratiile porților. Și în sunet de mitralieră… la câțiva metri de noi toți. Important este că datorită multor bistrițeni cu suflet mare, aproape 1.000 de copii și femei sunt de acum în siguranță, în România. Au așteptat atât pentru că și-au abandonat mașinile pe marginea drumului și aici nu îi aștepta nimeni. Vameșii ucrainieni sunt epuizați. Lucrează în jumătate din efectiv pentru că ceilalți sunt pe front. Datorită bistrițenilor cu suflet mare care au răspuns apelului nostru umanitar, mai bine de 400 de oameni sunt deja în România. La nici 15 minute de când am postat mesajul, Transmixt, Vanirotrans și Ani Tour au sunat și trimis 10 autocare și 3 microbuze. Alți zeci de oameni au sunat pentru a-și pune la dispoziție casa sau pensiunea. Dumnezeu să le răsplătească tuturor celor care au avut curajul să vină în prima linie: preoților din Radauți și celor din Cernăuți care ne-au cerut ajutorul: pr. Nicolae Popescu care a stat de dimineața în mijlocul oamenilor și i-a ajutat. Le mulțumesc și colegilor mei din Bistrița care au răspuns apelului și au venit aici: deputatului Daniel Suciu, primarului Mihai Ivan, Sas Grigore, Paul Pop, Nucu Pop, Demian Alin și sufletiștilor șoferi și subprefectului de Suceava, Cristi Șologon, care a fost toată noaptea cu noi în vamă! Doamne ajută și felicitări Bistrița! Din nou la înălțime!”, a menționat deputatul Bogdan Ivan.

Poliţia de Frontieră anunţă, duminică, o creştere cu 30% a cetăţenilor ucraineni care au venit sâmbătă în România, faţă de ziua precedentă. 18.558 cetăţeni ucraineni au intrat în ţară sâmbătă pe la toate punctele de trecere afronterei, iar numărul celor ajunşi în România de la debutul crizei ajunge la 43.000.

11 comentarii

• Cred ca durerea umană nu ar trebui politizată in nicio situație. Citesc unele comentarii și nu îmi vine sa cred. Încercam sa politizam și o acțiune pe care o văd ca o acțiune umanitara. Nu cred ca pentru refugiații ucrainieni are vreo importantă de unde a venit mâna care le-a fost întinsa. Important este ca au fost ajutați când au avut nevoie. Sunt doar niște oameni care au fost ajutați de alți oameni. Orice referire la politica nu își are rostul in situația data. Nimic nu ne împiedica pe niciunul dintre noi sa mergem in vămile cu Ucraina și sa ajutam.

• Faptele bune, rămân fapte bune. Sigur când cineva le face în scop politic, pt capital electoral, s-ar putea să fie umbrite și mai mult nici câștigul electoral să nu existe. Da, jos pălăria pt OAMENII simpli care fac gestul anonim, pt șoferi, că firmele de transport sunt de-a casei, cele care duc și aplaudacii la congres, mitinguri. Sunt curios câți rămân în Bistrița, că din ce-am văzut în comunicatele oficiale, din peste 20 000, doar 54 au cerut azil politic în România, în rest tranzit spre țările calde din vest. No, numa zîc, pot greși, dar asta-i…PĂREREA MEA !

• Nea Ion bine zici . Autocarele duc aplaudaci la congres si sarmanii refugiati spre o lume mai buna pe cheltuiala firmelor de transport .Niciunul dintre oamenii politici care apar in poze nu platesc din solda de parlamentar niciun bănuț.
      E bine totuși că fac ceva …. Cât despre donatii vă sfatuiesc să fiti atenti cui donați . Am inceput cu fondul Libertatea acum 30 de ani ( inca nu stiu unde au ajuns acei bani) si am primit ieri si azi multe solicitări de la diferite ONG uri mai putin sau mai mult cunoscute . Este bine să facem bine cui trebuie si nu celor care striga mai tare. Cu siguranta cei care au mai multa nevoie de ajutor au ramas in Ukraina pentru ca nu au cu ce veni la granită . Ferice de cei milostivi căci ei vor avea parte de mila

• Un gest frumos, care face parte din viața noastră de zi cu zi,s-au ar trebui să facă parte. Doar cu faptele bune plecăm din lumea asta. Multă sănătate și putere să facem toți împreună asemenea fapte, și să facem zi de zi. Să ne ajute Dumnezeu!

• Unde se afla parte din acești oameni că sa putem ajuta cu ceva și cu cine trebuie să luăm legătura știe cineva? mulțumesc.

• Of câtă manipulare. Aflu azi că cele 11 autocare și câteva microbuze, au adus doar 70 (șaptezeci) de ucrainieni, care sunt cazați pentru câteva zile la Sângeorz Băi și vor pleca și ei spre țările calde. Sigur e dreptul lor, drum bun, dar atâta tam-tam. Unde-s ceilalți 930? Măcar, ,,salvatorii” să fie sinceri, să spună, noi am fost de bună intenție, și-au fost, dar ăsta-i adevărul….Ați văzut cumva eroul-actor să ne roage să-i ajutăm? să mulțumească pt toate eforturile făcute de românii, care brusc au uitat de toate relele făcute de Ucraina? Sigur oamenii simpli, copiii, n-au nici o vină, trebuie ajutați. dar totuși eu așa știu că dacă ai nevoie de ceva, spui te rog frumos, apoi mulțumești.
    PĂREREA MEA !

• Nea Ion i- am trecut vama cu autocarul apoi au coborât dorindu -si sa plece la Bucuresti sau in țările vestice …. A venit autocarul gol la Bistrița

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.