În bugetul local pe 2017 sunt prevăzuți bani pentru proiecte mari, pentru care Primăria Bistrița solicită bani prin PNDL și fonduri europene: Aquapark, Linia verde de transport, Centrul intermodal de transport. Sumele vor fi utilizate pentru diferite faze din proiect (documentații, cofinanțări, etc.).
696.000 de lei este suma prevăzută în buget pentru proiectul Aquapark.
Consiliul Local Bistrița a aprobat studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii ”Complex de agrement acvatic Aquapark Bistrița” din Wonderland. Valoarea totală a investiției este estimată la 34.071,649,81 lei cu TVA (circa 7,5 milioane euro), din care Construcții+Montaj 23.286.240,11 lei. Capacitățile prevăzute: clădire cu bazine interioare – 2.492 mp, bazine exterioare – 1.210 mp, parcare – 146 locuri. Detalii aici. În cazul în care nu va fi asigurată finanțare prin PNDL, municipalitatea ar putea contracta un nou împrumut de la bancă pentru realizarea investiției, conform afirmațiilor făcute de primarul Ovidiu Crețu.
1.010.000 lei vor fi folosiți pentru proiectul Linie verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau normă de poluare redusă.
Aici detalii despre proiectul pentru care se vor solicita circa 8 milioane de euro și care vizează nu numai introducerea unei linii de autobuze electrice, ci și reabilitarea străzilor și realizarea benzilor de rulare, modernizarea stațiilor de transport între Viișoara și Unirea, amenajarea unui garaj și stații de încărcare a mijloacelor de transport electrice, plus sistem e-ticketing.
695.000 lei sunt alocați pentru Centrul intermodal de transport public, propus să fie construit pe străzile Gării, Tărpiului, Industriei, Rodnei, Trandafirilor, Arţarilor, Griviţei, Narciselor, B-dul Decebal.
Municipalitatea va solicita în jur de 5 milioane de euro bani europeni pentru realizarea Centrului intermodal. Aici detalii.
Singura idee care merita atentie este linia verde de transport. Cretu nu a invatat nimic din propriile greseli. Dupa esecul evident cu partia de schi de pe dealul Cocosului, acum are in plan alte fantasmagorii de irosire a banului public pe proiecte fara nici un rost. De ce sa cheltui banii cu un complex acvatic pe pasunea din Unirea cand un astfel de complex ar putea fi facut cu bani europeni fie la Sarata fie la Slatinita unde ar putea fi valorificate si resursele de apa sarata disponibile, dupa modelul celor de la Baile Figa, sau de la Sangeorzul de Mures. In felul acesta ar putea fi mai bine asociat turismul de agrement cu cel balnear.
Pe urma si centrul intermodal este o tampenie „marca Cretu”, ca atatea altele. O platforma de beton cocotata peste peroanele de tren este o solutie complicata, costisitoare si inutila cu atat mai mult cu cat activitatea feroviara in gara Bistrita este redusa la cateva trenuri de calatori. Pe de alta parte, la cate trenuri si ce fel de trenuri vin sau pleaca, sala de asteptare si peroanele stau mai mult goale. Ce rost are sa mai faci o platforma suspendata sub care nu se intampla nimic. Pe de alta parte nu se rezolva nici problema fluidizarii circulatiei auto in zona garii. Dimpotriva, accesul pe platforma presupune construirea unor rampe care complica si mai mult circulatia, intrucat strazile din jurul garii sunt inguste. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Daca se muta si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendata. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori. Circulatia feroviara spre Bistrita Bargaului este extrem de redusa si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-o trecere la nivel cu calea ferata.
In felul acesta s-ar putea deschide nu doar circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici, dar si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata.
Cretu viseaza cai verzi pe pereti. Evident, omul e dus cu pluta. El vrea sa ridice fara nici un rost o platforma de beton peste peroanele din gara si nu a fost in stare in doua mandate sa realizeze macar o parcare etajata in zona centrala din oras. A facut parcarea de pe strada Lupeni din spatele complexului Sugalete care sta nefolosita din cauza accesului dificil. De aceea, pentru ca parcarea de pe Lupeni sa devina functionala si utila pentru centrul orasului este necesar ca in viitorul apropiat sa fie realizata o legatura directa din Piata Centrala. O asemenea legatura din Piata Centrala ar fi posibil de realizat printr-un pasaj subteran cu acces din zona fostului Cort de Cultura pe sub complexul Sugalete, care sa duca direct la o parcare subterana amenajata sub cea existenta pe strada Lupeni. Astfel ar rezulta o parcare combinata (subterana si de suprafata) cu acces direct si de pe strada Lupeni. Aceasta ar putea fi chiar si etajata pentru a creste numarul locurilor de parcare la nivelul nevoilor actuale pentru zona centrala a orasului. Astfel ar putea fi degajat in totalitate centrul orasului de masini parcate in jurul Bisericii Evanghelice.
Ideia unui pasaj subteran la parcarea de pe Lupeni pe sub complexul Sugalete a avut si liberalul Ioan Peteleu:
vezi:http://www.timponline.ro/omnia-art-un-proiect-liberal-pentru-2015-peteleu-se-lucreaza-cu-frana-de-mana-trasa/