La Consiliul Județean au fost prezentate proiectele ”Conectarea la reţeaua TEN-T a comunităţilor rurale din sudul judeţului Bistriţa-Năsăud”, ”Conectarea la reţeaua TEN-T a comunităţilor rurale din centrul judeţului Bistriţa-Năsăud, văile Șieului, Budacului și Meleșului” și ”Conectarea la reţeaua TEN-T a comunităţilor rurale ale judeţului Bistriţa-Năsăud limitrofe DJ 172 și DJ 173”, finanțate cu fonduri europene prin Programul Operațional Regional 2014-2020.
Valoare totală: 348,6 milioane lei (73,19 milioane euro). O parte din bani acoperă modernizări de drumuri deja realizate, o altă parte – lucrări care urmează să fie executate.
Total km: 195,27, din care 88,76 km urmează să fie scoși la licitație (în valoare de 242,6 milioane lei/50,94 milioane euro), iar 106,51 km au fost realizați și recepționați (106 milioane lei/22,26 milioane euro).
Pentru celelalte două proiecte intitulate ”Conectarea la rețeaua TEN-T (vest și est): în lucru – modernizare DJ 172 D (Măgura Ilvei-Lunca Ilvei) 17,7 km; recepționat – DJ 171 Târlișua – Maramureș 10,9 km, DJ 172 D Mureșenii Bârgăului – Colibița 5,1 km, DJ 172 C Ilva Mică-Leșu 1,49 km.
”Bistrița-Năsăud se situează pe primul loc în România la atragere de fonduri europene prin POR. Din cele 165 de milioane de euro puse la dispoziție anul trecut pe proiecte retrospective, județul Bistrița-Năsăud a luat 105 milioane euro, asta însemnând aproximativ 65% din suma totală. În momentul de față avem finanțări pentru aproape toate drumurile care au rămas nemodernizate. Am început deja să lucrăm la exercițiul financiar viitor, suntem în primele etape, când vor fi lucrurile mai clare vom lua o decizie cu privire la proiectele pe care le vom propune pentru finanțare. Infrastructura județului nostru arată mult mai bine decât în multe alte județe, n-are rost să vorbim de cele învecinate pentru că diferența este ca de la cer la pământ în favoarea județului Bistrița-Năsăud”, a declarat președintele CJ Radu Moldovan.
”Sunt proiecte importante și de o valoare mare. Există o mare dorință din partea agenților economici de a scurta trasee, de a fluidiza transportul și a valorifica mai bine produsele locale. Toate aceste investiții corespund intereselor mediului de afaceri din județ, numai dacă vorbim de legătura dintre Valea Ilvelor și Valea Bârgăului putem da un exemplu cât se poate de relevant. Amintesc și de ceea ce se realizează între DN 17 și stațiunea Colibița, pentru crearea bazei de dezvoltare pe mai departe odată cu asigurarea unei infrastructuri rutiere corespunzătoare”, a spus vicepreședintele CJ Ioan Țintean.
Legat de modernizările de drumuri naționale prin CNAIR, Ioan Țintean a menționat: ”Proiectul Bistrița-Dumitra va fi revizuit pentru că era cu două benzi și noi insistăm foarte tare să fie cu bandă de refugiu”. Radu Moldovan a completat: ”Sunt finanțate cele două tronsoane rămase, Telciu-Dealu Ștefăniței și Rodna-Valea Mare, sunt în actualizare documentațiile pentru Dealul Dumitrei, Dealu Ștefăniței și Pasul Rotunda”.
”Conectarea la reţeaua TEN-T a comunităţilor rurale din sudul judeţului Bistriţa-Năsăud” – 70,04 km
DJ 162 Teaca (DN 15 A) – Archiud – Stupini – Sânmihaiu de Câmpie (DJ 151) – Miceştii de Câmpie – Visuia – Silivaşu de Câmpie (DN 16) – Şopteriu – DJ 173, 48,4 km
a) Modernizare DJ 162 Teaca – Archiud 8,3 km – recepționat b) Modernizare DJ 162 Archiud – Sânmihaiu de Câmpie 10,2 km – recepționat c) Modernizare DJ 162 Visuia – Silivaşu de Câmpie 7,2 km – receptionat
DJ 173 Bistriţa (DN 17) – Jelna – Orheiu Bistriţei – Ragla – Budacu de Sus – Şoimuş – Şieu (DJ 154) – Posmuş – Pinticu – Teaca (DN 15 A) – Ocniţa – Milaş – Limită judeţ Mureş, km 3+527- km 66+488
a) Modernizare DJ 173 Budacu de Sus-Şoimuş km 15+245 – 22+000 – Sectorul de drum se află în procedură de achiziție în vederea elaborării proiectului tehnic și a execuției lucrărilor b) Modernizare DJ 173 Şoimuş-Şieu 3,3 km – recepționat c) Modernizare DJ 173 Şieu – Teaca (14,5 km), Teaca – Ocnița 11,8 km d) Modernizare DJ 173 Ocnița – Milaș km 54+100 – 60+300 – receptionat e) Modernizare DJ173 Milaș -Limită judeţ Mureş 6,2 km – recepționat
Total km – 70,043 din care: 37,62 km recepționați, 32,42 km urmează a se executa
Valoare totală – 124.941.275,41 lei (26,5 milioane euro), perioada de implementare – până la 30.09.2021.
”Conectarea la reţeaua TEN-T a comunităţilor rurale din centrul judeţului Bistriţa-Năsăud, văile Șieului, Budacului și Meleșului” – 67,132 km
DJ 172 H Nuşeni (DJ 172 G) – Corvineşti – Matei – (DJ 172 E) – Moruţ – Fântânele – DJ 151, 25,6 km
a) Modernizare DJ 172 H Nușeni – Corvinești – 5 km b) Îmbrăcăminţi bituminoase uşoare Corvineşti 6 km – recepționat c) Amenajare şi consolidare DJ 172 H, Matei- Fântânele – Intersecţie cu DJ 151 11,6 km – recepționat
DJ 172 G Nuşeni (DJ 172 A) – Feleac – Chiraleş (DJ 151) – Arcalia – Sărăţel (DN 15 A) – DJ 154 – Monariu – Budacu de Jos – Jelna (DJ 173) – Orheiu Bistriţei (DJ 173) – Satu Nou – Cuşma – Dorolea – Livezile (DN 17) – 63,6 km
a) Modernizare DJ 172 G Nuşeni – Chiraleş – 10 km b) Reabilitare DJ 172 G, Sărăţel – Domneşti 2,1 km – recepționat c) Modernizare DJ 172 G Satu Nou – Cuşma 6,7 km d) Modernizare DJ 172 G Cuşma-Livezile 13,6 km – recepționat
DJ 154 C Şieuţ (DJ 154) – Ruştior – Sebiş – Lunca – Ardan – Budacu de Sus (DJ 173) – 16 km
a) Modernizare DJ 154 C Şieuţ-Sebiş, 6,1 km – recepționat
DJ 154 D Domneşti (DJ 154) – Neţeni – Albeştii Bistriţei – DN 15 A – Viile Tecii (DN 15 A) – Budurleni – Brăteni – DJ 151, 23 km
a) Modernizare DJ 154 D Albeştii Bistriţei – Intersecţie cu DN 15 A, 2 km- recepționat b) Modernizare DJ 154 D Viile Tecii (DN 15 A) – Budurleni, 4 km
Total km – 67,132, din care: 41,43 km recepționați, 25,702 km urmează a se executa
Valoare totală – 87.367.735,07 lei (18.6 milioane euro), perioada de implementare – până la 05.10.2021.
”Conectarea la reţeaua TEN-T a comunităţilor rurale ale judeţului Bistriţa-Năsăud limitrofe DJ 172 și DJ 173” – 58,109 km
DJ 172 Beclean (DN 17) – Figa – Agrişu de Sus – Agrişu de Jos – DN 17 – Cociu – Mogoşeni – Floreşti – Nimigea de Jos – Mocod (DN 17 D) – Zagra – Poienile Zagrei – Suplai – 46,2 km
a) Modernizare DJ 172 Beclean-Figa 2,8 km – recepționat b) Modernizare DJ 172 Agrişu de Sus – Intersecţie cu DN 17 4,5 km – recepționat c) Modernizare DJ 172 Cociu – Mocod 12,9 km, Mocod – Zagra 12,5 km d) Modernizare DJ 172 Zagra – Suplai, 4 km – recepționat e) Îmbrăcăminţi bituminoase uşoare pe DJ 172, în localitatea Poienile Zagrei 3,1 km – recepționat
DJ 173 B Bistriţa (varianta de ocolire) – Tărpiu – Mintiu – Nimigea de Jos (DJ 172), 24 km
a) Modernizare DJ 173 B Bistriţa – Tărpiu 7,3 km b) Modernizare DJ 173 B Intersecţie cu DC 32 – Nimigea de Jos (DJ 172), 9,8 km – recepționat
Total km – 58,109 din care: 27,46 km recepționați, 30,649 km urmează a se executa
Valoare totală – 136.364.358,42 lei (29 milioane euro), perioada de implementare – până la 05.10.2021.
Un bun exemplu si pentru primarie. Felicitari domnu Radu Moldovan.
Ce are sula cu prefectura? Prin definitie, TEN-T inseamna rețeaua trans-europeană de transport. Este un proiect al Uniunii Europene ce prevede crearea unei rețele complete de transport auto, feroviar și naval. Rețeaua mai prevede să conecteze pe langa infrastructura de transport, telecomunicațiile și retelele de energie ale statelor membre de pe teritoriul Uniunii Europene. Ori, cele 3 proiecte finanțate cu fonduri europene prin Programul Operațional Regional 2014-2020, prezentate de Consiliul Județean nu sunt altceva decat modernizari de drumuri judetene, asa cum s-au mai facut si pana acum si care nu au nici o legatura cu rețeaua trans-europeană de transport.
Drumul județean 154B Gledin – Vatava este musai sa fie asfaltat.
da, sa fie asflatat, dar cei ce au jeepp cu sofer sa foloseasca drumul doar odata pe an si pe ocolite prin reghin
o intrebare avem si noi: astia de la ALDE mai traiesc??? fugitii din PNL??
Nu doar ca traiesc,dar fara ei erati si voi morti de mult.Va mai deranjeaza ca nu va lasa sa furati cat ati vrea voi,dar asta e.
niciodata!!!!!!!!!!!!! noi putem foarte bine si fara altii…..altii nu pot!!!!!!!!!!!!!!doar ca se mai lipesc uneori unii altii!!!
Cand te uiti la poza vezi aceeasi dinozauri,crescuti si instruiti de alti dinozauri,care au rezolvat tara asta de la lovitura de stat din 89.In loc sa fim macar la nivelul Ungariei suntem in groapa cu rahat a Europei!!
CA ACCEPTAM CA NISTE DOBITOCI SA NE CONDUCA FARA SA AIBA NICI O VIZIUNE ASUPRA APELOR DE PLOAIE SI NICI CUM NU POT LUA O DECIZIE SA NE SCAPE DE ACESTE INUNDATII FACILITATE DE MAI MARII HOTI DE LEMNE AI ROMANIEI!
administratorul saitului tocmai ne-a facut dobitoci ceea ce le doresc si lor
În lipsa un sens giratoriul așa se circulă în Bistrița la intersecția străzilor Drumul Dumitri Vechi cu Drumul Cetății.
Pe unde să poată traversa strada copiii care vin de la școală? Pe unde să circule bicicliști dacă nu sunt piste?
Până să fie cosntruit sensul giratoriu și pistele de biciclete în aceea intersecție măcar un semafor se poate instala!!!!!
https://www.facebook.com/dacian.zburatorul/videos/2190865734360352/
Buna seara!Investitia pt DJ Gledin-Vatava este finanțată din bugetul propriu al CJ BN,documentatia tehnica a fost depusă la Biroul de achiziții și sper ca in cel mai scurt timp sa înceapă efectiv lucrările de modernizare a acestui tronson de drum.Va doresc o seara frumoasa!
Domnule Radu Moldovan va multumesc pentru aceasta veste despre drumul Gledin- Vatava. Va doresc sa continuati cu spor dezvoltarea judetului nostru.
Pentru cei care mai aveau dubii, s-a găsit o șmecherie tehnică și drumurile județene au fost conectate la rețeaua TEN – T. În realitate, aceste drumuri NU fac parte din rețeaua TEN – T ci a fost o găselniță pentru a putea înlocui sursa de finanțare . De altfel, Județul Bistrita-Nasaud nici nu apare pe Harta coridoarelor TEN- T, dar cu toate astea s-au introdus anumite drumuri județene in aceasta retea.
Lechinta – Matei pe cand mai raducule????? mai mergeti acasa rinocerilor ca v-a ajuns la sefie