MAI supune dezbaterii publice un proiect de lege care aduce noutăți la Codul Rutier. Printre principalele modificări, apar:
• Ridicarea autovehiculelor să nu mai fie un serviciu exclusiv comercial, ci un serviciu de interes public. De aceea sunt prevăzute condiții clare pentru când și cum se vor ridica mașinile parcate neregulamentar.
• Ridicarea vehiculelor să se facă numai în scopul asigurării fluidizării circulației pentru participanții la trafic, fie că sunt șoferi, bicicliști sau pietoni. De aceea, sunt introduse reguli clare care să descurajeze practicile abuzive de parcare neregulamentară pe trotuar sau pe piste de bicicliști.
Mașinile vor fi ridicate când: a) vehiculul este staționat: 1. pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă și la o distanță mai mică de 15 m înainte și după acestea; 2. pe trecerile pentru pietoni ori la mai puțin de 10 m înainte de acestea; 3. în intersecții, inclusiv cele cu circulație în sens giratoriu, precum și în zona de preselecție unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanță mai mică de 10 m de colțul intersecției; 4. în stațiile mijloacelor de transport public de persoane; 5. în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjenește circulația vehiculelor; 6. pe pistele obligatorii pentru pietoni și/sau bicicliști ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare; 7. pe platforma căii ferate industriale sau de tramvai; 8. pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres și a celor naționale europene (E); 9. pe trotuar, cu excepția situațiilor în care staționarea este permisă prin mijloace de semnalizare rutieră corespunzătoare; 10. în zona de acțiune a indicatorului rutier ,,Oprirea interzisă” sau ,,Staționarea interzisă”, atunci când acesta este însoțit de panoul adițional cu semnificația ,,Ridicare autovehicule parcate neregulamentar”; b) vehiculul este staționat în locurile de staționare rezervate vehiculelor cu regim de circulație prioritară ori vehiculelor aparținând instituțiilor publice, stabilite prin mijloace de semnalizare rutieră corespunzătoare; c) este necesară eliberarea drumului public, în scopul: 1. permiterii intervenției serviciilor de urgență; 2. efectuării unor lucrări urgente pe un sector de drum; 3. adoptării unor măsuri de ordine și siguranță publică.
• Parcarea autovehiculelor pe trotuare să fie permisă numai acolo unde administratorul drumului (Primăria), cu avizul Poliției Rutiere, decide că trotuarul permite și spațiu de parcare. În acest sens, primăriile vor trebui să stabilească și să marcheze corespunzător locurile unde se va putea parca pe trotuar.
Aici proiectul de lege cu modificările aduse Codului Rutier.
Adaugă comentariu