Actualitate

Linie telefonică unde se poate reclama corupţia din spitale. Nou sistem prin care este evaluat gradul de satisfacţie a pacienţilor internați

O linie telefonică la care pacienţii şi cadrele medicale pot reclama cazurile de corupţie din spitale a fost lansată de către Ministerul Sănătăţii. Odată cu lansarea liniei verzi anticorupţie, în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Interne, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi Direcţia Naţională Anticorupţie, orice român va putea sesiza telefonic cazuri de corupţie din sistemul sanitar la telefonul verde 0800806806.

De la cazuri de condiţionare a actului medical până la concursuri de angajare trucate sau achiziţii cu dedicaţie, orice va putea fi raportat prin linia verde anticorupţie.

Dispeceratul va fi administrat de către Direcţia Generală Anticorupţie din Ministerul Afacerilor Interne, care va primi automat inclusiv sesizările pacienţilor trimise prin chestionarele sms.

Cât de mulţumit eşti de serviciile medicale oferite de spital, de activitatea şi implicarea medicului şi a asistentelor, de curăţenie şi dacă ţi-au fost ceruţi bani pe durata internării sunt câteva dintre întrebările adresate pacienţilor după externare, prin SMS sau e-mail, potrivit unui proiect al Ministerului Sănătăţii, intitulat „Mecanismul de feedback al pacientului în spitalele publice”.Ministerul Sănătăţii a stabilit un chestionar cu nouă întrebări la care pacienţii pot răspunde după externare prin e-mail sau SMS.

Cele nouă întrebări cuprinse ȋn chestionar se referă la: gradul de mulţumire a pacientului faţă de serviciile medicale oferite de spital, faţă de activitatea şi implicarea medicului, faţă de curăţenia din spital, precum şi faţă de activitatea şi implicarea asistentelor medicale. De asemenea, pacientul este întrebat dacă a cumpărat medicamente sau alte materiale sanitare pe durata internării, dacă a primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament, dacă ar recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acelaşi spital şi dacă starea sa de sănătate este mai bună după externare. Ultima solicitare a chestionarului permite pacientului să raporteze printr-o sesizare incidente de etică şi integritate care au avut loc în spitalul public.

Astfel, Compartimentul de Integritate din cadrul Ministerului Sănătăţii va fi notificat de Platforma informatică securizată a Mecanismului de Feedback al Pacientului şi va intra în legătură cu pacientul pentru a clarifica speţa şi, după caz, va sesiza autorităţile abilitate, potrivit proiectului. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) va transmite prin SMS sau e-mail, chestionarul de feedback al pacientului, către un eşantion statistic relevant, selectat aleatoriu la nivelul fiecărui spital, precizează Ministerul Sănătăţii. Rezultatele chestionarului vor fi publicate trimestrial pe pagina web transparenta.ms.ro, administrată de Ministerul Sănătăţii şi dezvoltată şi întreţinută de STS, potrivit proiectului.

1 comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.