Bolizi pentru care până acum se plătea o taxă de timbru usturătoare şi maşini cu o capacitate cilindrică mare pot fi observate zilele acestea în curtea Registrului Auto Român Bistriţa-Năsăud, aşteptând să fie omologate pentru ca apoi cei care le-au cumpărat să le poată înscrie în circulaţie începând cu data de 1 februarie a.c. când se estimează că nu va mai fi percepută taxa timbrului de mediu.
Potrivit unor şoferi care au încercat la rândul lor să-şi facă programări, până în 10 februarie nu mai este niciun loc la RAR fiindcă le-au ocupat alţii înainte, dornici să profite de un eventual vid legislativ care se va crea în jurul datei de 1 februarie.
Dealerii auto consultaţi de Timp Online recomandă celor care circulă pe distanţe mai mici de 10.000 de km într-un an să-şi achiziţioneze maşini pe benzină întrucât întreţinerea lor e mult mai uşoară, se încălzesc mai repede iarna şi oferă mai mult confort celor care se deplasează pe distanţe scurte, până la serviciu sau la supermarket. Doar cei care circulă pe distanţe mai mari de 20.000 de km merită să-şi cumpere maşini diesel, însă acestea să aibă minim norma de poluare euro 4 fiindcă, în felul acesta, nu vor fi afectaţi de legile care protejează mediul. E bine de ştiut că, în unele ţări, maşinile cu normă mare de poluare nu mai au voie să intre în centrele localităţilor şi în zonele intens populate. Într-o maşină pe benzină de familie din clasa mică trebuie să aveţi un buget de peste 3000 de euro, iar din clasa medie de peste 5000 de euro, iar pentru o maşină diesel aveţi nevoie de un buget de peste 4500 de euro.
Pe de altă parte, să circuli într-o maşină cu tracţiune integrală e la modă printre români. Nu oricine îşi permite una nouă, aşa că mulţi vor da iama să cumpere 4×4 uzate în ideea că nu mai au de plătit timbru de mediu de la 1 februarie. Dacă nu aveţi un venit pe măsură, nu are rost să visaţi că veţi conduce un SUV. Chiar dacă nu mai trebuie să plătiţi taxa de timbru, tot aveţi nevoie de un buget consistent pentru consumabile, carburant şi impozitele care nu sunt deloc mici din cauza emisiilor mari de CO2.
Drept urmare, maşină 4×4 nu ar trebui să-şi cumpere decât oamenii care locuiesc în zone greu accesibile, cei care au cabane, practică sporturi de iarnă sau sunt vânători. Venitul lor trebuie să fie de aşa natură încât să le permită întreţinerea unei astfel de maşini care presupune cheltuieli anuale de 1000-1500 de euro doar pentru consumabile. La motoare mari şi impozitul e mare, de peste 2000 de lei anual. RCA de asemenea e mai scump faţă de alte maşini, la fel şi consumul de carburant e mai mare cu 20-30% faţă de un autoturism cu o capacitate cilindrică similară. În plus, o maşină mare e mai greu de manevrat în oraş, unde există şi o criză acută de locuri de parcare.
Oricum, în momentul în care vreţi să vă cumpăraţi o maşină la mâna a doua, cel mai bine este să apelaţi la un specialist care să ştie la ce anume să se uite înainte să daţi banii pe ea. E important ca o maşină să aibă kilometrajul cât mai mic şi nu neapărat să fie fabricată recent. La fel ca şi în cazul unei perechi de pantofi, chiar dacă sunt noi şi foarte purtaţi, se distrug mai repede decât unii vechi, dar care au fost încălţaţi mai rar. Chiar dacă o maşină e fabricată acum trei ani, dacă are 200.000 de kilometri la bord e aproape de durata ei maximă de exploatare care e de 300.000-350.000 de km. De asemenea, nu cumpăraţi maşini care nu au acte complete, două chei şi carte de service în care sunt trecute toate reviziile făcute, o dovadă că are kilometrajul real şi nu modificat de către vânzător. Mai trebuie să fiţi atenţi şi la felul în care arată caroseria şi să nu daţi bani pe o maşină pe care vedeţi rugină.
Notă: Maşina din fotografia principală este marca Infiniti şi costă la mâna a doua peste 30.000 de euro.
Infinity nou costa peste 30.000, second gasesti si la 15000
Ți s-a părut ăla de 15000?
Ai dreptate Aline, este un Fx 50d care costă peste 30000 de euro veche de 3-4 ani.
Daca traiesti intr-o zona greu accesibila, sa zicem undeva pe coclauri, atunci nevoia unei masini e justificata. Acelasi principiu se aplica si in cazul in care transportul in comun din zona respectiva e deficitar. Cu toate astea, inca suntem departe de ideea de a avea o masina la comun cu cineva din vecinatate. La Bistrita pe bulevardul Republicii nu gasesti un loc de parcare in miezul zilei. Multi sofer fac o tura sau doua pana ochesc un loc de parcare. Eu sunt pentru mersul cu bicicleta si Bistrita nu are impedimente prea mari. In mare parte orasul e plat, distantele se pot parcurge usor dintr-o parte in alta. Am calatorit de mai multe ori prin Elvetia si am observat ca in multe orase strazile sunt curate. Adica nu o sa vezi strazi de pamant prin zonele rezidentiale. In situatia data te poate prinde ploaia prin oras si hainele iti raman curate. Recunosc. O sa mai treaca ceva vreme pana o sa ajungem la concluzia ca putem sa mergem cu bicicleta ori pe jos.
Cititorule, marca Infinity nu există. Doar Infiniti, care practic e un rahat de Nissan cosmetizat puțin.
Esti sigur ca e Nissan ?? sau poate mergi sa te uiti mai bine ca sa vezi ca scrie Infiniti. Sa sti ca nu e aceasi treaba ca si in cazul Dacia-Renault.
Decat sa avertizati inutil asupra aspectului ca se dau kilometrajele inapoi ,nu mai bine ca formatori de opinie ,sustineti o lege care sa pedepseasca pe cei care au in repertoriu astfel de practici si respectivii, sa dea dublul pretului, clientului de buna credinta .Ar fi mai costructiv si benefic pentru toata lumea iar samsarii ar vinde ce au in ograda nu pasarea spoita de pe gard.