Curtea de Apel Cluj a dat soluția în procesul intentat Primăriei Bistrița de fostul consilier municipal PER Maxim Gagea, Mariana Nacu și Silivan Crăciun având ca temă varianta ocolitoare Bistrița Sud. Centura Bistriței este prinsă în Master Planul de Transport al ministerului.
”Respinge contestaţia în anulare declarată de NM, GM, CS împotriva deciziei civile nr. 3042 din 21.09.2017 pronunţată în dosarul nr. 1369/112/2014 al Curţii de Apel Cluj pe care o menţine în întregime. Decizia este definitivă”, este hotărârea Curții de Apel Cluj. Așadar, instanța a dat câștig de cauză municipalității.
În septembrie 2017, Curtea de Apel Cluj a respins recursul declarat de persoanele menționate împotriva sentinţei civile a Tribunalului Bistrița-Năsăud, pe care a menţinut-o în întregime.
Tribunalul Bistrița-Năsăud a respins acțiunea în instanță intentată de fostul consilier municipal PER Maxim Gagea, Mariana Nacu și Silivan Crăciun pentru anularea avizului de mediu emis de APM BN în cazul Planului Urbanistic General, aprobat de Consiliul Local, unde este introdus traseul variantei ocolitoare Bistrița Sud.
În cadrul referendumului organizat de municipalitate în 29 septembrie 2013, 58,02% dintre alegătorii prezenți la urne (10.554 de persoane, adică 13,86% dintre alegători), au spus că sunt de acord cu construcţia în municipiul Bistriţa, din fonduri europene, a variantei ocolitoare Bistriţa Sud pe traseul: DN 17 – Parc Industrial Bistriţa Sud – Dealul Cighir – Dealul Codrişor – Complex Wonderland – DN 17.
Instanţele de judecată ( Tribunalul Bistriţa Năsăud şi Curtea de Apel Cluj ) în anul 2010 au considerat ilegal traseul variantei de ocolire 2 Sud prin pădurea Codrişor acesta parcurgând intravilanul localităţii şi nerespectând distanţele până la imobilele existente în zonele rezidenţiale ( în unele zone chiar de 5 metri până la imobile ).
Odată introdus în Planul Urbanistic General al mun. Bistriţa, ca fiind un alt traseu, cu o altă configuraţie, primăria Bistriţa a schimbat încadrarea proiectului, din naţional în local, a fost introdus în Strategia de Dezvoltare ca beneficiar primăria Bistriţa cu un buget estimat de 24.850.000 euro şi cofinanţare POIM şi bugetul guvernamental.
Pe aceste considerente, instanţele au înlăturat puterea de lucru judecat urmare a soluţiilor din 2010 şi au respins acţiunea noastră prin care am solicitat scoaterea traseului din PUG Bistriţa.
Cei peste 400 de proprietari cu terenurile blocate vor plăti în continuare impozite pentru întregile suprafeţe pe o perioadă nedeterminată, încălcându-se astfel atributele dreptului de proprietate.
Proiectele pentru introducerea utilităţilor, asfaltarea străzilor, pentru construcţiile de imobile, de pe coridorul acestui traseu rămân în continuare blocate. ( a se vedea: strazile Valea Budacului, Ioan Vidu, Codrişor, Viorelelor, Ghinzii, Râului, Lacului Valea Ghinzii, P.U.Z Unirea cu cele circa 60 de imobile.
Întreaga comunitate din Bistriţa trebuie să se aştepte la impozite şi taxe mărite care să poată suporta după cum susţine administraţia acest proiect local.
N-a fost vorba niciodata ca aceasta centura se face din bugetul local! Ci pe fonduri europene! Dezinformare! Ati pierdut ,ce sa faci!
adica ne otraveam , ne poluam pe bani europeni?
Puneti mana pe lopeti si faceti odata si odata Varianta Ocolitoare ca altfel nu o sa mai putem circula in orasul si judetul asta supraaglomerat.
Intr-adevar, pe lista priorităţilor infrastructurii rutiere incluse in Masterplanul de transporturi actualizat figureaza intre altele, un drum expres intre Dej si Bistrita, precum si o centura ocolitoare a Bistritei, cu doua benzi pe sens in valoare de 37,8 milioane euro fără TVA. Insa nici vorba de tampenia cu o singura banda pe sens numita „Centura lui Cretu” prin Padurea Codrisor, in valoare astronomica de 174 milioane de euro.
Pe de alta parte, avand in vedere faptul ca prin dfinitie, drumurile expres sunt drumuri naţionale rezervate exclusiv circulaţiei autovehiculelor care nu deservesc proprietăţi riverane şi care au două sensuri de circulaţie cu cel puţin două benzi pe sens, separate de un spaţiu median, şi nu intersectează la nivel nicio altă cale de comunicaţie, iar intrarea şi ieşirea autovehiculelor este permisă numai cu acces dreapta, în locuri special amenajate, acesta nu se poate suprapune pe traseul actual al DN 17, care trece prin localitati. De aceea, cu atat mai mult, este necesara si reconsiderarea traseului viitoarei centuri ocolitoare a Bistritei, intrucat un drum expres nu poate trece prin padurea Codrisor la 2 pasi de parcul orasului si pe la poarta spitalului TBC. Pacat de banii irositi pe proiectul centurii 2 Sud, de care s-a ales praful, pentru care cineva trebuie sa dea socoteala.
Spitalul ala se poate si reloca,iar padurea nu se taie toata,se replanteaza in alta parte cat s-a taiat.
Acesti trei cetățeni ar trebui să plătească timpul de 3 ani pierduti si înghițit noxele sau să muncească in folosul comunității pe santier atunci când vor incepe lucrările, aşa vor fi exemplu pt cei ce au menirea doar de a băga bețe in roate !
Pentru Dezinformare:
Vă rog să parcurgeţi Anexa la HCL nr. 54/2017 unde la poz. 28 pag. 522 o să observaţi:
Nr.crt. 28 proiect Construirea variantei ocolitoare sud -varianta PUG, sursa de finanţare POIM, buget de stat, termen de realizare 2021-2023, buget estimativ 24.850.000 euro, beneficiar primăria municipiului Bistriţa.
Aştept să confirmaţi acest adevăr.
Pentru gicu:
Studiul de fezabilitate întocmit de proiectant IPTANA pentru beneficiar CNADNR ( actual CNAIR ) menţionează că prin pădurea Codrişor traseul traversează o zonă continuă de alunecări de teren, încadrată risc ridicat grad O, la 5-7 metri de actuale imobile. Dacă d-voastră consideraţi că cetăţenii în cauză se simt confortabil, putem concluziona ca o adevărată iubire faţă de aproapele nostru.
Din cate vad marul discordiei e padurea Codrisor.Cu restul traseului nu are nimeni nimic.Acum ce facem,aruncam un mar doar pentru ca este un pic putred?Nu se poate gasi o solutie sa nu fie afectata padurea si locuitorii din zona?Eu zic ca pe asta ar fi trebuit insistat mai intai si abia apoi cerut interzicerea proiectului.Toate variantele de centuri ocolitoare vor nemultumi pe cineva,niciuna nu este perfecta.Chiar si la Cluj,una te scoate in b-dul Muncii,adica in oras,iar cealalta trece prin varful padurii,si acolo s-a putut taia si construi viaducte in mijlocul padurii fara sa fie atata opozitie.
Domnilor, Cherieji el este principalul vinovat in aceasta tergiversare.Pe astia nominalizati mai sus ia folosit ca sunt fraieri si au propriele interese in zona,Pe oriunde se va face aceasta centura(drum)tot va deranja pe cativa,dar daca vom mai gasi un exemplar ca si Chereji ne va fi greu cu modernizarea sau dezvoltarea orasului. Asa ca eu propun sa-l ducem pe acest domn la „Cotul Donului” si sa-l exilam acolo
Acuma serios, am ajuns sa mai fim o mana de oameni cei care inca vedem ca aceasta centura este proiectata prin „centrul” orasului ? Daca nu centrul actual, cu siguranta in aria de dezvoltare imediata a Bistritei.
Oare nu ar fi fost mai normal ca aceasta centura sa fie gandita in perspectiva ? Oare nu ar fi mai normal sa fie undeva pe partea cealalta a dealului ?
A se vedea in Cluj centura Someseni – Feleac : este cat se poate de departe de zonele populate. La fel si cealalta centura pana la intrare pe Bulevardul Muncii.
In fine, prostia populara e mare. Pacat ca sunt din ce in ce mai putin cei care gandesc .
Pentru toti comentacii aiurea:
Centura ocolitoare cu traseul dorit de primar, adica prin padurea Codrisor, pe linga raul Bistrita, si prin fata spitalului TBC…. NU ESTE CENTURA OCOLITOARE.
Adica, ca sa inteleaga toti prostalaii sustinatori ai acestei ineptii: CE TRECE PRIN ORAS NU OCOLESTE.
Un proiect care nu respecta nici macar titlul sau scopul NU ARE CUM SA FIE PLATIT din fonduri europene sau nationale.
Nu ma astept ca prostalaii sa inteleaga, dar totusi am incercat.
Bine zis. Nu inteleg prostalaii, dar noi, noi ce facem ? Ca pana la urma, din pacate, asta inseamna democratia : votul tau e egal cu cel al prostului. Si ei sunt multi.
Pentru Flavius,
Dacă prin munca mea în folosul comunităţii aş putea contribui ca pe unul/una ca tine să îl fac să respecte mama şi tatăl pentru viaţa dăruită, numele şi prenumele primit, ar fi o adevărată realizare şi aş fi măndru de ea. După cum a-ţi formulat comentariul, consider că nu-mi ajung veniturile pentru cumpărarea de lumânări. Întunericul în care vă manifestaţi, nu poate nicicând a fi luminat.
Daca multumeste pe cineva si eu sunt unul care ar trebui, asa cum afirma un stimabil, sa fiu pus la zid si sa prestez munca in folosul comunitati, asemeni celor care sunt osanditi.
Dar domnul meu, sa stii ca sunt mandru ca am prestat munca in folosul comunitatii si m-am zbatut si eu, ca fel ca multi bistriteni, sa nu se construiasca o centura intr-o zona care va antrena o masiva alunecare de teren. Bistrita trebuie sa-si pastreze zona Condrisor cu destinatia agrement si nu trebuie sa acceptam ca din capriciu sa aducem o centura rutiera in proximitatea centrului istoric al orasului. Primaria tocmai a investit o gramada de bani intr-un strand care se va invecina cu Centura Cretu. Dupa acest episod, ne vom intalni iarasi toti oamenii de buna credinta din acest oras si vom stabili un nou plan de a stopa pe cei care se incapataneaza in proiecte aberante.
relaxati-va oameni buni….
înca 20 de ani nu o sa se faca absolut nimic, pun pariu cu oricine.
de unde bani? voi nu vedeti ca tara asta se scufunda?!?
Bistritenii tineri orcum se duc la Cluj sau in strainatate,la sat nu este nevoie de cntura ocolitoare,la sat inoiti-va bracinarii !
Mos Crăciune , moș Crăciune, din strămoși se povestește că oricât tu te-ai bătut, în finat tot ai pierdut !
Geaba o dregi cu silivane , pierderea-i mare, mai ales de imagine.
Pierderea de imagine este pentru primarul care se incapatineaza sa faca o lucrare nefunctionala, periculoasa, foarte scumpa si care nu respecta nici macar denumirea.
Cat de tampit sa fii sa ceri un referendum, adica sa mai cheltui alti bani ca sa iti motivezi aberatiile?
Defapt ce sa ne mai miram, hotul si prostul vrea sa fie acoperit de votul prostalailor.