Ziua de 9 Mai va fi dedicată anul acesta nu doar Europei, ci şi bardului de la Hordou, fiind denumită la nivel judeţean „Ziua Coşbuc”. Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud şi Biblioteca Judeţeană „George Coşbuc” au editat broşuri despre George Coşbuc, acestea urmând să fie distribuite elevilor, iar în pauza mare, în fiecare şcoală va fi organizat un careu festiv.
„Cred că e bine să ne amintim din când în când ce mare şansă are România să devină ţară europeană. Proiectele Erasmus sunt o mare şansă pentru tinerii noştri, se duc, văd, înţeleg în ce sens se îndreaptă lumea, iar acesta este un mare avantaj pe care îl avem. Conştiinţa de cetăţean european ne-o formăm şi noi şi avem obligaţia să o consolidăm la tineri, iar ziua de 9 Mai e una de mare sărbătoare. Anul acesta, ne centrăm pe marea noastră sărbătoare, 100 de ani, şi toate activităţile se fac în aceşti termeni. E anul în care prezentăm Europei valorile noastre şi ni le consolidăm ca să avem cu ce să ne mândrim când ieşim în lume”, a spus inspectorul şcolar general Camelia Tabără.
Aşadar, în data de 9 Mai, denumită „Ziua Coşbuc”, fiecare şcoală va prezenta în pauza mare, în intervalul 10.50-11.10, un program cultural-artistic de maxim 20 de minute, după un scenariu conceput de elevii care frecventează Palatul Copiilor Bistriţa la cercul coordonat de Ionela Nuşfelean, scenariu ce va fi respectat de fiecare şcoală.
Al doilea moment va fi lansarea şi distribuirea broşurii „Sunt suflet în sufletul neamului meu”, realizată în comun de CJ şi BJB Bistriţa-Năsăud.
„Vă recomandăm să fie un careu festiv în curtea şcolii la care să participe toţi elevii în ţinuta reprezentativă a unităţii de învăţământ. Se va începe cu o prezentare a lui Georghe Coşbuc de maxim 3 minute, apoi cu un mesaj al lui Coşbuc către popor, sub forma unor îndemnuri ale publicistului, un moment artistic: recitare, dramatizare sau piesă muzicală din poezia lui Coşbuc, un moment interactiv, un joc de rol poetul şi copiii, un microrecital multilingv, o strofă din Coşbuc tradusă în limbi de circulaţie internaţională, lansarea şi distribuirea broşurii respective pe fondul muzical care va fi Oda bucuriei„, a explicat insperctorul pentru activităţi educative Aurelia Dan.
Toate şcolile vor importaliza momentul, foto sau video, întrucât va fi realizat un colaj la nivel judeţean ce va fi promovat inclusiv la TVR.
Careu festiv, elevii în cămașă de pioner, iar șoimii patriei să stea toți in cap, pe asfalt in fața tovarășei care-i aplaudă. Sunteți penibili tovarăși psd iști, nu aveți puțină imaginație, nu lăsați elevii să-și exprime imaginația, toate trebuie să fie controlate și dirijate, nu vă puteți desprinde deloc de trecutul comunist, chiar dacă in aparență puneți Oda bucuriei in loc de internationala socialistă, sunteți penibili!
Un mic comentariu prin trecere.
*Comunismu no muritu, numa so hodinitu*
Scenografie monolită, unici în simțire și gândire, cei de la Bistrița dictează cum să trăiască cei din județ, la ce ritm să bată inima.
De altfel explicabil cu aceiași comuniști.
Dna Ionela Nușfelean cu atitudine anti-europeeană , ostilă culturii occidentului organizează Ziua Europei, probabil finanțată din fonduri europeene.
E adevărat ăia sunt proști cu girează asemenea personaje și manifestări.
https://www.timponline.ro/ne-imbracam-copiii-n-draci/
Spuneți-mi ce valori o să exporte Camelia Tabără?
Vă spun eu, dacă se continuă în mentalitatea hei-rupistă anacronică.
Viitorii agricultori ai Europei lucrând prin fermele spaniolilor, italienilor și germanilor.
Îndoctrinarea e încă prezentă și omniprezentă nu doar în educație dar și la modul în care se face cultura.
Iar cu îndoctrinare nu se nasc oameni vii, exploratori, inovatori capabili să-și asume invididualitatea și libertatea personală.
Se nasc doar slugi .
La alții.
Independent de opiniile mele, alții ajuns la aceiași concluzie, cu date sociologice pentru națiunile din fostul Tratat de la Varșovia, mai ales a celor ortodoxe.
https://www.bloomberg.com/view/articles/2018-04-26/why-orthodox-christian-nations-remain-stuck
România nu este singulară, se produce un fenomen similar în Bulgaria.
Combinația de comunism rezidual mental din mintea administatorilor public combinat cu noul ortodoxism hegemonic agresiv statal- Biserica Stat în Stat
*Their religious roots, not their Communist experience, support authoritarianism and risk aversion.*
produce ravagii la nivelul cunoașterii și relaților din societate, stagnare, disoluție socială.
Așa se explică că la Zilele lui George Coșbuc, în loc ca și chiar tradiția greco-catolică să fie amintită și celebrată ca și un fapt real din perspectivă istorică din partea autorităților care ar produce de fapt o continuitate a normalității, s-a ales varianta manipulării istoriei și îndoctrinării live, BOR plus protejații ei ideologici promovați la nivel politic, machiază istoria localității și a chiar istoria identitară a celor din localitate.
E un act lipsit de respect față de istorie în primul rând, ruperea bruscă cu valorile locale.
Se mai explică în articolul respectiv explicația pupincurismului tradițional * să trăiți shefu* din societatea românească bine imortalizat de altfel în cinematografia clasică românească.
*The specific character of Orthodoxy is that it regards not vocation or professional activities as a means to salvation, but obedience and humility in relation to a (spiritually) more experienced person or a person at a higher place in the hierarchy*
În traducere aproximativă-caracterul specific al ortodoxiei este că nu vocația individuală sau activitatea profesională sunt prevăzute ca și drum spiritual spre salvarea (sufletului) ci obediența și umilința în relația(spirituală) cu o persoană mult mai experimentată sau plasată într-un loc privilegiat în ierarhie.
*Western Christianity (which gave rise to Catholicism and Protestantism) placed emphasis on rationalism, logical exploration, individualism, and the questioning of established authorities. Eastern Christianity (from which Eastern Orthodoxy originated) was associated with mystical and experiential phenomena, was more affectionate and communitarian, and put less emphasis on law, reason and questioning authorities. Remarkably, these long-run attitudinal differences survived after nearly 50 years of communism.*
De aceea programele de la București, trebuie implementate musai la Bistrița și programele de la Bistrița, musai la Arșita , fără a lăsa loc acțiunilor și talentelor locale.
În mod paradoxal..dacă reflectați în logica asta- SE DISTRUG TRADIȚIILE LOCALE- se implementează altele de împrumut omogenizate după un model care place unei adminstrații. Care la următoarea înlocuire cu o alta, va aduce o altă viziune cu forța, depolitizarea de structurile vechi-politizarea cu structuri noi la fel de radicale .
Ca-n balada meșterului Manole.
Din nefericire…sunt consecințe legate de sociabilitate și inovare și avans economic individual și colectiv.
* find that Orthodox Christians are less satisfied with their life and have less social capital than Catholics or Protestants — and about as much as non-religious people. They are also less likely to support new ideas, take risks or want to work in large private companies. They are more supportive of government responsibility and government ownership. In short, they are less suited to capitalism*
Păreri, comentarii?
Mai ales de la acei oameni ziși culți care au citit istoria bisericească (- insignifiantă ca mesaj și perspectivă , lipsită de conținut, de la Ghilgameș încoace sau cei care încă activ construiesc încă fantasmagoriile viitorului pentru salvarea sufletelor altora și care trebuie să treacă prin straie albe frumoase, consens pe scena muzicală într-o țară care dispare și se depopulează).
Cu fata spre RASARIT, cu curu descoperit, e usor de presupus, ce-o sa-ti intre din APUS. Cam asa se sarbatoreste ziua EUROPEI dupa model romanesc.
Cu prilejul aniversarii nasterii scriitorului nasaudean George Cosbuc, Ed. „Adevarul” a publicat in ultimele zile doua volume de proza istorica: „Razboiul nostru pentru neatarnare” si „Povestea Coroanei de otel”. Sunt cunoscute sau promovate aceste titluri in randul elevilor de azi? Exista ele in bibliotecile scolare?