Economie

Lanţurile mari de magazine din Bistriţa raportează cifre de afaceri uriaşe

Lanţurile mari de magazine absorb aproape toată clientela oraşului şi a judeţului, dovadă cifrele mari de afaceri raportate de aceastea. De exemplu, Kaufland, a bifat, în urmă cu trei ani, o cifră de afaceri de peste 87 de milioane de lei, de peste două ori mai mare decât a Unicarm, următoarea clasată într-un top al comercianţilor din oraş.

Magazinul Kaufland a fost primul hipermarket deschis la Bistriţa. Se întâmpla în 2006, amplasamentul acestuia fiind unul strategic, la intrarea în Bistriţa dinspre Cluj şi Mureş, pe o suprafaţă de 3.200 de mp. În 2009, Kaufland a avut, la Bistriţa, o cifră de afaceri de peste 87 de milioane de lei, ceea ce i-a determinat pe reprezentanţii lanţului de magazine să facă încă un pas spre deschiderea celui de-al doilea magazin într-un alt punct strategic al oraşului, ieşirea spre Moldova, se arată în Strategia de dezvoltare locală a municipiului Bistriţa în perioada 2010-2030.

Este adevărat că primul magazin Kaufland s-a deschis la puţin timp după inaugurarea Plus, magazinul având însă o suprafaţă de trei ori mai mică. Anul trecut, acesta a fost preluat de lanţul Lidl.  Ca cifră de afaceri, Plus s-a situat, în 2009, pe locul zece, la nouă poziţii după Kaufland, cu 21,9 milioane de lei.

În schimb, magazinul Profi de pe strada Mihai Eminescu, deşi se întinde doar pe 700 de metri pătraţi, a avut, în 2009, o cifră de afaceri de 25,6 milioane de lei.

Tot atunci, Unicarm, investiţie din 2007, a fost pe locul al treilea după Kaufland şi Ozana (benzinării) cu 35,8 milioane de lei.

La Bistriţa, în prezent, sunt două magazine Kaufland, două Lidl, un Carrefour Market pe strada Gării, respectiv Billa.

Winmarkt Măgura are o suprafaţă de 5.600 mp şi este amenajat pe structura fostului Complex Comercial „Măgura”, din zona Decebal-Gării. Complexul găzduieşte magazine alimentare, de îmbrăcăminte, electrocasnice şi electronice, farmacii şi unităţi de tip fast-food.

La nivelul municipiului, se află în faza de proiect trei mall-uri, a căror construcţie este vehiculată din perioada 2007-2009, însă niciunul nu s-a materializat încă.

Este vorba de Galleria Mall ce ar urma să fie situat pe Calea Moldovei cu o suprafaţă  proiectată de 26.400 de mp, cu un etaj şi 840 de locuri de parcare. Acesta îşi propune să găzduiască un supermarket, un cinema multiplex, cafenele-restaurante, fast-food-uri, magazine de îmbrăcăminte-încălţăminte şi electronice-electrocasnice. Construcţia mall-ului a fost sistată odată cu instalarea crizei economice.

Metropolis Mall ar urma să fie situat pe platforma industrială a oraşului, pe locul fostului Combinat de Prelucrare a Lemnului. Este prevăzut a avea peste 15.200 mp, cu un singur etaj şi o parcare subterană. Acest mall va cuprinde spaţii pentru comercianţi de îmbrăcăminte, electronice şi electrocasnice, un hypermarket şi unităţi de tip fast-food.

Bistriţa Mall ar urma să fie situat tot pe Calea Moldovei, în locul fostei UCTA, cu o suprafaţă propusă de 22.000 mp. El îşi propune să găzduiască un hypermarket, cinematograf, food court, parcări şi o zonă de fashion.

De asemenea, retailer-ul de bricolaj Dedeman lucrează la construcţia unui magazin.

Comerţul şi reparaţiile este subsectorul care a cunoscut cea mai amplă dinamică antreprenorială după 1989, astfel încât, în prezent, peste 35% din firmele cu sediul în municipiul Bistriţa sunt active în acest domeniu. Cu toate acestea, 93% dintre firmele cu profil de comerţ sunt de foarte mici dimensiuni, fiind adesea afaceri de familie. Întreprinderile din domeniul comerţului angajau, în 2009, 5.225 de persoane (14,9% din total) şi realizau circa 30% din cifra de afaceri totală realizată în municipiu, ocupând poziţia a doua după industrie, la nivelul oraşului.

În domeniul comerţului cu materiale de construcţii, există un magazin al reţelei Ambient, dar pe piaţă va intra, în curând, şi Dedeman.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.