(FOTO) Şoferii care au oprit la trecerea de nivel cu calea ferată de pe strada Ioan Slavici au avut parte de două surprize. Trenul de marfă care venea dinspre Valea Bârgăului era încărcat cu tehnică militară, un lucru mai puţin obişnuit, iar utilajele de pe vagoane au agăţat cabluri atârnate de un stâlp de o firmă care face lucrări în zonă.
Odată ajunse pe şosea, cablurile s-au agăţat de o maşină, şoferul fiind nevoit să oprească preţ de câteva minute şi să le ducă înapoi pe trotuar, blocând traficul şi alergând printre maşini.
De o parte şi de alta a trecerii la nivel s-au format cozi, unele maşini rămânând oprite exact pe calea ferată. Toată lumea a început să claxoneze fără să ştie despre ce este vorba.
Dincolo de întâmplarea în sine rămâne în continuare un semn de întrebare legat de cum se fac lucrări pe domeniul public, de cele mai multe ori firmele care lucrează ignorând complet siguranţa trecătorilor. Şantierele nu sunt delimitate, gropile nu sunt marcate, iar cabluri de curent ajung uneori pe trotuare şi chiar pe şosea, punând în pericol vieţile oamenilor.
Nepăsare totală, mai bine zis indolenţă faţă de calitatea şi securitatea muncii, atât din partea firmelor executante, a patronilor acestora pentru obţinerea „pe orice cale a profitului”, dar şi din partea autorităţilor statului în îndeplinirea „meniri”, a sarcinilor de pe statul de funcţiuni ce le revin, că doar lucrează la „stat” şi iau salariile pentru -statul- în „fotolii”. Să-mi spună cineva că nu e aşa.
Am ajuns să citez din mine, dar numai pentru cei care nu înţeleg din prima, aşa că repet: „Dincolo de întâmplarea în sine” . Gigi, pun pariu că nici acum nu ai înţeles. Bravo!
Imi place afirmatia „toata lumea a inceput sa claxoneze fara sa stie despre ce este vorba”. Reprezinta exact comportamentul foarte multor oameni din societate, la volan, pe facebook, in discutii.
„Gropi marcate” nu prea vezi prin Romania… in mod normal ar trebui reparate. Noroc cu Waze-ul si cu participantii la trafic, ei le mai semnaleaza pe cele adanci.