Politică

Degetul, principala armă electorală!

Nu ştiu a cui a fost ideea să folosească degetul ca armă electorală pe afişe, dar e cât se poate de nefericită în condiţiile în care, dacă ridici un anumit deget în această ţară, se înţelege de la o poştă cam ce vrei să spui. Cine ştie, poate că tocmai acest lucru vor să ne transmită candidaţii.

Cele mai multe degete ridicate vedem pe afişele candidaţilor Partidului Poporului – Dan Diaconescu. Putem înţelege că ideea nu le aparţine PP-DD-iştilor locali, ci s-a fabricat în laboratoarele oteviste, dar este total inexplicabil pentru noi ce l-a apucat pe Vasile Moldovan, fostul primar al oraşului şi candidatul PDL pentru un nou mandat, să copieze modelul. Nu ştiu ce crede domnia sa că transmite cu fotografia de pe afişe, dar nicidecum seriozitate.

Am înţeles că PDL a trebuit să renunţe la  „Omul locului” cu care ne-a bătut la cap în toate campaniile, dar sloganul „Totul pentru Bistriţa” nu mi se pare deloc fericit în cazul lui Vasile Moldovan. Nu a dat totul pentru oraş în cei opt ani în care l-a condus? Nu a dovedit de ce este în stare? Ce a mai rămas de dovedit din ce noi nu ştim că poate?

În schimb, afişele candidatului PDL la şefia Consiliului Judeţean, Vasile Borş, sunt decente, sloganul însă la fel de nefericit. Dacă nu a putut folosi cuvântul „om” în cazul lui Vasile Moldovan, PDL i l-a aruncat în cârcă lui Borş. „Există omul vostru!”? Nici nu vreau să mă gândesc la ideea că i-a trecut cuiva prin cap o analogie biblică. Nu de alta, dar mi s-ar părea blasfemie.

PRM-ul în schimb pare să se uite într-o singură direcţie, situaţie cam nefericită în administraţie. Aici trebuie să ţii cont de toate punctele de vedere. Sloganele „Noi ştim ce trebuie făcut” al lui Gheorghe Pop şi „Să te servim şi să te protejăm” al lui Ioan Tiberiu Negreanu sunt lungi şi neinspirate. Se vede treaba că nu au studiat tehnicile din industria publicitară unde se acţionează cu cel mult două-trei cuvinte, dar care spun totul.

UNPR vine cu un afiş electoral cu nume nume trântite pe o pagină şi cu o singură fotografie, a lui Grigore Iuga. Sloganul candidatului pentru CJ e „Un judeţ prosper”, dar care nu spune nimic personal despre cel care vrea să îl conducă. Bine măcar că nu ne arată niciun deget.

PER se remarcă printr-un afiş format din alte şase. Trecând peste nefericita îmbinare între imaginile format A4,  sloganul e PERfect, părerea mea! Nota 10 cu felicitări!

PNŢCD iese în evidenţă printr-o mare varză. Pe candidaţi zici că i-au părăsit nevestele. Au cămăşi şifonate, stau cu copiii prin parcuri la cules de flori în locuri în care, evident, scrie „nu călcaţi iarba”. Avem pe afişe galben, albastru de mai multe nuanţe, negru şi roz. Sloganul „Noi nu ne abandonăm trecutul” îmi inspiră alt slogan: „Nici trecutul nu vă abandonează pe voi!”.

La USL se vede amprenta unor profesionişti care fac strategia de campanie. Candidaţii sunt îmbrăcaţi ca la carte, iar sloganele de asemenea, scurte, la obiect. Bannerele din oraş îi au pe ambii de aceeaşi parte, iar mesajul este unul de echipă: ”Parteneriat pentru dezvoltare”. Pe panourile de la Primăria Bistriţa afişele sunt cam „trântite”. Nu ar strica mai multă grijă pentru detalii şi din partea celor care le lipesc.

Cristiana Sabău

       

6 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.