(FOTO) Sensul giratoriu de un milion de euro care se face la intersecţia străzilor Tărpiului, Drumul Cetăţii şi Livezi ar trebui să fie gata în luna iulie 2019, conform informațiilor de pe tabla amplasată în intersecție.
Numai anul acesta, prin buget, Primăria Bistrița a alocat alți peste 250.000 de euro pentru această lucrare al cărei studiu de fezabilitate a fost aprobat în februarie 2017 de Consiliul Local Bistrița cu 15 voturi ”pentru”, 3 abțineri (Mircea Archiudean, Florin Chereji, Mioara Seica) și 2 împotrivă (Filip Moisil, Ioan Peteleu).
”Nu cred că are rost să mai argumentăm necesitatea unui sens giratoriu în zona respectivă, după ce compania Leoni s-a extins. Acest sens giratoriu este cea mai bună soluție pentru a rezolva problema. Va urma și modernizarea str. Tărpiului, pe ultima porțiune cu o bandă în plus, și Leoni a fost de acord să cedeze teren, dar și modernizarea Drumului Tărpiului cu trei benzi”, a declarat atunci primarul Ovidiu Crețu.
Valoarea totală a investiției este de 4.120.398 lei cu TVA (914.132 euro), din care Construcții + Montaj – 3.581.796 lei (234.802 euro).
La dezbaterea publică pe buget, primarul Bistriței a spus că cea mai scumpă este devierea a 17 linii electrice subterane de medie şi joasă tensiune; gruparea şi trecerea acestor linii prin 3 canale de cabluri din beton prefabricat. Lucrarea a fost adjudecată de Electro Ursa.
”Din totalul de 914.668 euro, sensul în sine costă 21.141 euro, adică 2,3%! Aberant, nu? Până și proiectarea costă mai mult, adică 38.823 euro. Or, cum să faci o investiție la care proiectarea costă mai mult decât investiția în sine? Desigur, se pune întrebarea, ce reprezintă celelalte cheltuieli? Ei bine, 184.335 euro (20%) costă un podeț iar 589.630 euro (65%) costă devierea unor rețele electrice, restul fiind cheltuieli de organizare de șantier, diverse și neprevăzute, asistență tehnică. De ce să faci aceste cheltuieli pentru un sens de 21.141 euro? Vorba aia, prietenii știu de ce!”, a spus consilierul Ioan Peteleu (PNL) care s-a opus investiției.
Studiul de fezabilitate a fost realizat de SC Romgres SRL Beclean, iar contrucția propriu-zisă o face Dimex.
Raman la parerea ca orice fel de sens giratoriu nu o sa rezolve problema traficului. Exista acel sens giratoriu din intersectia cu str. Subcetate si la orele de varf totul se blocheaza. Da, daca s-ar fi facut un pasaj subteran iar deasupra era un sens giratoriu lucrurile ar fi stat altfel. Pasajul care sa preia traficul de pe centura si sensul giratoriu sa reia traficul de pe si din spre str. Tarpiului. Asa facem un sens giratoriu doar de dragul de a face ceva s a nu spune lumea ca nu s-a facut nimic.
Greșit. Sensul va fluidiza traficul. La subcetate nu se blochează, se așteaptă 2-3 minute în orele de vârf. Cu semafoare s-ar bloca traficul. Desigur ideal ar fi pasaj sub- sau suprateran +sens la nivelul solului, dar asta nu vom vedea în acest secol.
Sa nu uitati de pistele de biciclete. In planul facut de cei din Beclean nu sunt prevazute si pistele de biciclete. Puneti pistele in acest proiect acum inaintea de inceperea propuzisa a costructiei, sa nu cadeti dinou in ridicol si sa fie necesar sa stricati noul sens giratoriul apoi sa il refaceti cu adaugarea pistelor de bicilete, adica cum se spune pe romaneste „Alti bani, alta distractie”.
Intersectia Drumul Dumitrei Vechi cu Drumul Cetatii este aglomerata si are vizibilitate extrem de redusa. Este necesar construirea urgenta a unui sens giratoriu si pana la finalizarea lui amplasarea unor semafoare.
Da, cu adevarat
Circul foarte des prin zona si de nenumarate ori era sa fiu lovit de cei care nu cunosc regulile de circulatie.
Cei care vin de la Lama trebuie sa acorde prioritate la toti ceilalti participanti: atat cei de pe centura, cat si cei ce coboara de la Icar.
Sensul giratoriu ar fi foarte bine venit
În epoca Crețu, firmele de casă o duc foarte bine. Centrează și dau cu capul în același timp. După ce a realizat acel studiu de fezabilitate pentru sensul de un milion de euro, studiu care nici măcar nu respectă cadrul legal, firma Romgres SRL Beclean care era în insolvență pe vremea aceea și care nu a mai făcut nici un proiect similar, a dispărut pur și simplu. Ca și cea care a realizat proiectul la partia de schi.
Odata cu amenajarea sensului giratoriu de la intersectia strazii Tarpiului cu Drumul Cetatii,
lucrurile ar trebui privite in ansamblu si nu pe bucati. Avand in vedere dezvoltarea unor capacitati de productie ale firmei Leoni pe locul fostului CPL, analiza pentru modernizarea strazii Tarpiului ar trebui sa includa intreaga zona adiacenta acestei strazi. In primul rand modernizarea strazii Tarpiului permite largirea ei la 3 benzi, doar pe portiunea de la intersectia cu Drumul Cetatii, pana la Piata de pe Tarpiului prin desfiintarea gardului si recuperarea unei fâsii de teren prin fata cladirii administrative de la fostul CPL. De aceea, ar trebui prevazuta si o eventuala prelungire a Strazii Zefirului de la fostul PRODITERM pana in Str. Tarpiului. Aceasta ar permite preluarea unei parti din trafic si evitarea strangularii circulatiei. Totodata, prin prelungirea strazii Zefirului s-ar crea un circuirt mai usor spre Vama Bistrita.