Actualitate

Argumentele unui dascăl pentru care părinții merită ”să alerge după o învățătoare”

Înscrierea aleatorie a copiilor în clasa pregătitoare, introdusă în premieră anul acesta la nivel național de Ministerul Educației ca ”măsură pentru a evita suprapopularea la clasă și pentru a da șanse egale tuturor copiilor” este criticată de un cadru didactic cu experiență din Bistrița.

Profesorul pentru învățământul primar Aurora Rad scrie pe Facebook: ”Dacă în această perioadă ar trebui să-mi înscriu copilul în clasa pregătitoare, aș alege eu și nimeni altcineva în locul meu, dascălul:

  • cu competențe profesionale demonstrate;
  • ferm, dar cald (nu să-mi pupe copilul toată ziua, căci pentru asta, copilul m-ar avea pe mine, mama lui);
  • care să aibă conștiința datoriei;
  • care să-mi vadă copilul ca pe o persoană complexă, cu multe nevoi: de a fi curios și a afla, de a fi respectat, de a fi creativ, de a se simți valorizat etc;
  • corect (care să nu mă mintă frumos pe mine, părintele);
  • riguros și structurat, nu unul divagant și arborescent, cu paranteze în paranteze;
  • cu ținută demnă, cu simțul dreptății și probității profesionale;
  • care să fie în egală măsură cu spirit efervescent și creativ, dar și cu ținută academică;
  • poet, boem, bisturiu la nevoie.

Dacă eu sunt părintele responsabil al unui viitor elev, caut, caut, caut până când găsesc ceea ce eu simt și știu că este bine pentru el, în această etapă a vieții lui.Dar, dacă în drumul meu, cineva, oricine ar fi el, mi-ar vedea copilul ca pe un bon de ordine, atunci ar fi mare deranj!Nu fie cu bănat nimănui, dar nu trebuie postură strâmbă pentru judecată dreaptă!”, a scris pe Facebook Aurora Rad, profesor pentru învățământul primar.

Înscrierea aleatorie a copiilor în clasa pregătitoare, introdusă în premieră anul acesta la nivel național, “este o măsură pentru a evita suprapopularea la clasă și pentru a da șanse egale tuturor copiilor”, a declarat ministrul Educației, Monica Anisie.

Iată ce a spus Anisie despre noua metodologie de înscriere la clasa pregătitoare 2020: ”Urmărește ca repartizarea copiilor la clase să se facă echitabil, în mod corect și obiectiv. În felul acesta, dăm posibilitate ca acea suprapopulare a claselor să nu mai existe și dăm posibilitate tuturor copiilor în mod echitabil să acceadă către clasa pregătitoare. Tocmai acest lucru dorim să îl evităm: să nu mai alerge părinții după anumite învățătoare. Este adevărat, trebuie să recunoaștem că sunt cadre didactice foarte bune și apreciate, ceea ce este foarte bine, dar trebuie să dăm o șansă tuturor copiilor de a avea posibilitatea să aibă la clasă cadre didactice foarte bine pregătite. Și cadrele didactice au șansa să aibă copii din toate sferele sociale. În felul acesta, se pot evidenția toate cadrele didactice. Este o măsură pentru a evita suprapopularea la clasă și pentru a da șanse egale tuturor copiilor”.

Calendarul înscrierilor în clasa pregătitoare:

24 februarie 2020 Școlile și Inspectoratele Școlare Județene (ISJ) afișează circumscripțiile școlare și numărul de clase pregătitoare.

CJRAE afișează numerele de telefon la care părinții cu copii în grădinițe private trebuie să sune pentru a-i programa pe cei mici la evaluarea psihosomatică, în cazul în care aceștia sunt născuți după 1 septembrie 2014.

Școlile vor afișa criteriile specifice de departajare, documentele pe care trebuie să le aducă părinții la înscriere, precum și procedura prin care vor fi repartizați copiii în clase

25 februarie – 9 martie 2020 Ziua porților deschise – organizată în fiecare școală. Părinții, copiii și alte persoane interesate pot să viziteze școlile și clasele în care învață copiii la pregătitoare, precum și să vorbească cu învățătorii care vor prelua noile clase

25 februarie – 9 martie 2020 În grădinițe se organizează întâlniri pentru informarea și consilierea părinților

25 februarie – 20 martie 2020 Evaluarea nivelului de dezvoltare psihosomatică a copiilor născuți după 1 septembrie 2014

25 februarie – 23 martie 2020 Rezultatul evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului se comunică, în scris, părintelui care a cerut evaluarea

25 februarie 2020 Școlile și ISJ-urile afișează programul de completare a cererilor tip de înscriere în clasa pregătitoare

4 martie – 23 martie 2020 Înscrierea copiilor în clasa pregătitoare, prin completarea de către părinți/ tutori a cererilor-tip de înscriere

1 aprilie 2020 Afișarea în școli și pe site-urile ISJ-urilor a copiilor înscriși și a numărului de locuri rămase libere

Înscrierea în clasa pregătitoare – care face parte din învățământul obligatoriu – este obligatorie pentru copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la data 31 august 2020 inclusiv.

14 comentarii

    • Examene de admitere la toate formele de invatamant – o dovada de seriozitate si recumosterea ca nu suntem toti egali. Discriminarea pozitiva naste monstri.

  • Oare vipurile din învățământ nu pot lucra si cu elevi din familii normale? Tb sa fie neaparat părinții cineva ca sa ajunga la clasa lor? Ca altfel nu vad rostul postarii. Toti copiii sunt egali. Dar in ultimul timp s a uitat acest aspect.

    • Unul dintre principiile fundamentale care trebuie respectate inclusiv în educație este cel care se referă la egalitatea de șanse. Indiferent de etnie, familia de proveniență sau diverse alte situații de risc copilul trebuie acceptat și educat. Competențele educatorilor nu pot fi puse la îndoială, dar nici alegerea pe bază de preferințe. Amintiți-vă de modul în care au fost refuzați unii elevi de către anumite școli după desființarea Școlii Generale nr. 2, deși fusese vorba de o împărțire corectă. Să ne uităm pe statistici câți elevi aflați în situații de risc avem în fiecare școală și apoi putem dezbate problema în continuare.

    • Așa este, toți sunt egali. Dar pe unii copii îi diferențiază bunul simț, cei 7 ani de acasă. Cultul muncii învățat prin exemplul din familie. Cred că foarte mulți dascăli caută elevi pe care să îi învețe carte, nu bunului-simț. Pe foarte mulți copii ți greu să-i educi din cauza părinților….etc etc

    • Eu o intreb pe aceasta pretinsa doamna…cand a intrat ea in clasa I,cine mama dracului i-a ales invatatorul sau invatatoarea???
      A dus o maica sa unde a fost mai aproape de casa…si acum…face pe desteapta…ca doar asteapta copiii la after school si…de acolo ii iese cascavalul…
      Ia mai taci aurora rad cu aberatiile,te crezi cam desteapta,nu-ti mai face atata reclama ca…stim cine esti…du-te-n amaru’tau…‍♀️

  • Sa nu uitam ca nu toti elevii au părinți dascăli.
    Unii gasesc la scoala mai multa dragoste decat acasa si asta ii motivează să învețe.
    Doamna mai bine nu s-ar consideră dascăl , mai degrabă un mijloc fix într-un inventar ce urmează scos la casat.

  • Și atunci dascălii cum vor fi încurajați să fie mai performanți, dacă tot primesc copii, care va fi interesul lor să fie mai buni?

  • Aici nu e vorba de dascal care isi alege copiii, ci de parintii si copiii care isi pot alege dascalul, fiindca vrand-nevrand, unii dascali sunt mai buni ca altii si e normal ca parintii sa isi doreasca ca e mai bun pentru copilul lor

    • Corect. Toți părinții își doresc dascăli buni pentru copiii lor. Problema este că unii sunt acceptați de dascălii cei buni, iar ceilalți rămân pentru ceilalți dascăli. Problema ține de competențe și de oferta postului inclusiv cea salarială. Atrageți dascăli devotați și profesioniști în sistem și va fi bine. Vom avea numai dascăli căutați!Și apropo: în ce țară și sistem educațional părinții aleg educatorul? Că nu suntem la supermarket să-ți alegi de pe raft. Eu nu știu niciunul dar poate mă lămuriți. Poate dați și exemple concrete și se sesizează onor inspectoratul. Sau poate și acolo sunt probleme de competențe și ne-am putea alege noi inspectorii sau directorii? Dacă tot e pe alese!

  • Hai mai lasati-ma cu egalitatea si discriminarea si mai stiu eu ce. Cand statul asta de doi lei va permite doar celor competenti sa fie la catedra atunci sa-mi impuna mie cine sa predea copilului meu. Până atunci e dreptul meu ca părinte sa aleg ce e mai bine pentru copilul meu. Normal ca nu imi convine sa fie la clasa o învățătoare de nota 5, ca sunt destule. Si normal ca doamnele pregătite sunt căutate, dar acum nu mai avem voie să alegem, ca doar si cele pe care le doare undeva de copii si invatamant trebuie să aibă copii buni, ca dee pe cineva deranjează ca unele sunt prea căutate. Mi se pare cea mai tampita masura. Se vor pierde si copiii buni si învățătorii pregătiți, ca degeaba esti pregatit daca nu ai cu cine lucra si degeaba esti un copil bun daca nu ai cu cine sa te pregătești cum trebuie. O mare bătaie de joc fata de copii, părinți și învățătorii bine pregătiți. Sa le fie rusine!

    • Domnișoară sau doamnă: profesionalismul unei învățătoare se vede atunci când dezvoltă competențele unui copil slab sau mediocru nu când lucrează cu un copil care deja vine cu niște cunoștințe apriori și care va lua curând ore suplimentare. Sunt educatori care au pregătit copii ce ulterior au ajuns sus-mai ales în mediul rural- fără a-i alege. Dacă vrem să le dăm o șansă tuturor trebuie să le oferim condiții egale. Normal că toți care predau trebuie să treacă prin examene care să le certifice profesionalismul, dar nu putem merge pe criterii discriminative. Oricum în cele mai multe cazuri se merge pe surse atunci când se face înscrierea într-o clasă, deci subiectiv. Criteriul propus de minister nu ar face decât să impulsioneze cadrele didactice să-și facă treaba în conduții diverse.

    • Domnule Tiberiu ati avea dreptate daca lumea ar funcționa asa cum ar trebui si asa cum ne-am dori. Dar ce sa vedeti nu e deloc asa. La catedră sunt destule doamne care au ajuns acolo cum au ajuns, se înțelege că nu datorită competențelor si eu una nu vreau ca un astfel dr învățător sa se ocupe de copilul meu. Si diferentele intre un copil pregătit de un cadru didactic bun si un altul pregătit de unul mediocru sunt imense. Si nu vorbesc aici de copil care face pregătire suplimentară. Si nu vorbesc din carti ci cazuri concrete. Un copil capabil dar pregătit de un învățător mediocru va fi sub nivelul marii, fundatia acum se clădește, mai tarziu mai greu il recuperezi. Iar trecutul examenelor la noi știm cum functioneaza. Daca ar fi toti dascalii cat de cat macar de același nivel, nu as avea nicio problemă cu o astfel de măsură. Dar diferentele sunt uriașe, iar pentru copilul meu e dreptul meu ca părinte sa vreau ce e mai bun. Ce e gresit in asta? Si nu vreau sa ma multumesc cu orice. E dreptul fiecărui părinte sa aleaga ce e mai bun pentru copilul lui. Nu trăim într-o lume ideală, asa ca nu vreau sa decidă altii pentru mine. Vor sacrifica o generație de copii pentru cei care scot astfel de măsuri gândite cu orice altceva decât creierul.

    • Pai, acesti profesori sau invatatori trebuie raportati. Iar legea invatamantului modificata:cadre didactice cu media sub 8 la evaluari nu au ce cauta la catedra!! Asta trebuie sustinuta de noi toti, toti parintii, nu e suficient doar o mana de oameni pt invatamant performant!!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.