CNAIR în calitate de beneficiar și operatorul economic Vesta Investment au demarat proiectul ”Măsuri de îmbunătățire a siguranței traficului prin amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor cu calea ferată”: ”Implementarea proiectului va crește gradul de siguranță a traficului, prin adoptarea soluțiilor tehnice care să reducă numărul de accidente rutiere grave produse pe drumurile naționale la intersecția cu trecerile la nivel cu calea ferată”.
Acest proiect, finanțat din fonduri europene nerambursabile din cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, are ca scop creșterea siguranței rutiere prin amenajarea a 246 de treceri la nivel a drumurilor naționale cu calea ferată până la sfârșitul anului 2021. Valoarea totală a contractului este de 34.324.881,41 lei și are ca durată de implementare 24 de luni.
Proiectul constă în amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor naționale cu calea ferată și presupune:
- montajul de stâlpi de iluminat cu încărcare solară;
- montajul de stâlpi pentru delimitarea sensurilor de circulație;
- semnalizare rutieră orizontală (simboluri preformate și benzi rezonatoare din marcaj rutier);
- marcaj tip covor antiderapant (se va realiza pe o distanță de 50 m, între barieră și indicator)
Pe raza județului Bistrița-Năsăud vor fi amenajate opt treceri la nivel cu calea ferată (trei pe DN 17, trei pe DN 17 C și două pe DN 17 D) în zonele Livezile, Beclean, Năsăud, Coșbuc-Telciu, Salva, Ilva Mică:
- DN 17 km 69+231
- DN 17 km 72+025
- DN 17 km 81+937
- DN 17 C km 0+478
- DN 17 C km 19+768
- DN 17 C km 35+829
- DN 17 D km 18+686
- DN 17 D km 21+057
Dupa 30 de ani s-au gandit ca totusi trebuie semnalizate aceste treceri peste raposatele cai ferate romane, cata preocupare, oare o fi luata in calcul si trecerea de pe valea somesului unde a fost inaugurat cu mult fast trenul personal care in mai putin de 6 luni a fost suspendat? cand termina de le semnalizat cele care duc pe valea bargaielor o sa constate cu stupoare ca le-au facut degeaba,motivul? unul foarte simplu,sinele de cale ferata nu mai sunt prinse in nimic intrucat tranversele au putrezit efectiv sinele in mare parte fiind asezate direct pe pamant,cei care asigura transportul pe ruta respectiva fie sunt incapabili sa inteleaga pericolul la care expun calatorii fie lacomia pe bani le fura mintile. Trist foarte trist, faceti o paralela intre cum arata CFR-ul pe vremuri si cum arata acum, acelasi lucru din pacate este si cu Romania.Pacat,pacat,pacat!
Noroc cu deputatul Simionca Ionut ca a facut proiect de lege in acest sens ca altfel nici peste 30 de ani nu aveam bariera la calea ferata. Asa scapam de cozi cand venim in Bistrita. Bravo
Ce centură frumoasă ar ieși pe terasamentul raposatei căi ferate de la Prundu Bârgăului la Sărățel și ce frumos ar fi paralel cu aceasta o magistrală de gaz pe Bârgaie,dar cine?lucrarea ar dura max.2ani,dar de…dacă nu avem exproprieri pe ruta respectivă,dacă nici un politician nu are cotă parte cine? Un singur om e capabil de așa lucrare,in mandatul celui care s-a făcut drumul pe Strâmba,Colibița,Valea Someșu lui,etc.Ghiciți-l și acordații votul!îl merită!
Cristian, unde ai văzut scris ceva despre bariere, că eu, sincer, nu am găsit decât montarea unor stâlpi de iluminat, stâlpi separatori de benzi, covor antiderapant și ceva benzi rezonatoare…nimic mai mult. Deci tot va trebui să oprim pentru a ne asigura…