Economie

Doar 11 primării au cerut bani pentru arierate. Finanţele vor returna aproape două milioane de lei

Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bistriţa-Năsăud va returna bugetului de stat circa 1,9 milioane de lei, aproape jumătate din suma primită de la Guvern prin OG nr. 13/2012 în vederea achitării unor obligaţii de plată faţă de operatorii economici din judeţ, întrucât doar 11 primării au depus documentaţii prin care au solicitat bani.

Directorul general al DGFP Bistriţa-Năsăud Dorina Cicioc a declarat, miercuri, că, prin OG nr.13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 s-au alocat judeţului Bistriţa-Năsăud 4,2 milioane de lei din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012 în vederea achitării unor obligaţii de plată faţă de operatorii economici la nivelul judeţului.

“Noi am informat toate primăriile din judeţ să ne trimită documentaţiile în baza cărora să le putem aloca banii, dar nu am primit decât de la 11 primării care au cerut, în total 2,3 milioane de lei. Diferenţa până la 4,2 milioane de lei o vom returna bugetului de stat”, a spus Cicioc.

Potrivit sursei citate, cele mai mari sume au fost solicitate de Primăria Bistriţa Bârgăului (PDL) căreia i-au fost repartizaţi 499.930 de lei pentru plata arieratelor. Primăria Livezile (PNL) a depus, la Finanţe, documentaţii pentru 490.712 lei , iar cea din Miceştii de Câmpie (PNL) pentru 455.574 de lei.

Primăria oraşului Sîngeorz-Băi (PSD) va primi de la buget 327.842 de lei, iar cea a comunei Şieuţ (PNL) suma de 142.318 lei. Primăriei Rebra (PSD) i-a fost alocată suma de 136.982 de lei. Primăria Runcu Salvei (PDL) va intra în posesia sumei de 133.201 lei în baza documentaţiilor depuse.

Conform sursei citate, celelalte primării, Sânmihaiu de Câmpie (PNL), Chiuza (PSD), Leşu (PC) şi Budeşti (PSD) au solicitat sume mai mici de o sută de mii de lei.

“Termenul limită pentru depunerea documentaţiei a fost 10 septembrie. După acest termen a venit şi Primăria Rebrişoara, dar nu am mai putut face nimic. Vom trimite Ministerului de Finanţe cererea acestei primării şi vom vedea ce se va putea face într-o alocare viitoare”, a spus Dorina Cicioc.

Conform OG nr. 13/2012, scopul alocării acestor sume a fost achitarea arieratelor înregistrate în contabilitatea unor unităţi administrativ-teritoriale şi instituţii publice finanţate integral din bugetele locale din subordinea acestora, rezultate din relaţii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii şi lucrări, inclusiv cu operatorii economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, precum şi a sumelor datorate şi neachitate de unităţile administrativ-teritoriale operatorilor economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat.

Sumele alocate unităţilor administrativ-teritoriale vor fi utilizate exclusiv pentru stingerea obligaţiilor fiscale restante către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii ori lucrări la unităţile administrativ-teritoriale şi instituţiile publice finanţate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, inclusiv ale operatorilor economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat; stingerea obligaţiilor fiscale restante către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici care au de încasat sume restante de la operatorii economici care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat.

1 comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.