Actualitate

Prioritățile municipalității. Care sunt planurile și investițiile pentru Bistrița

Primarul Ioan Turc a prezentat într-o conferință de presă principalele direcții ale proiectului de buget pe anul în curs, care va fi supus aprobării Consiliului Local Bistrița joi, într-o ședință extraordinară.

El a făcut, în timpul prezentării, o serie de comentarii privind prioritățile administrației locale, printre care amintim:

  • Marea provocare a municipalității este crearea de noi locuri de parcare.
  • Cheltuielile de dezvoltare cresc cu 150% datorită infuziei de bani europeni, anul acesta urmând să înceapă marile proiecte, precum Linia Verde și Axa de transport Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului.
  • Gradul de îndatorare este de 7,38%, inclusiv împrumuturile pentru cofinanțarea unor proiecte cu fonduri europene.
  • Peste jumătate din buget, 53%, este alocat investițiilor.
  • Pentru fiecare leu plătit de bistrițeni, municipalitatea va atrage alți 2 lei bani europeni.
  • Se va renunța la proiectul Centrului intermodal de transport. Dacă nu își doresc acest lucru, oamenii o pot spune în cadrul unei dezbateri publice care va fi organizată în curând.
  • Municipalitatea nu investește în pârtie, ci va face investiții care au ca și obiectiv realizarea unei zone de agrement autentice și valorificarea investițiilor deja făcute (integrarea unei investiții de milioane de euro, telescaunul, în alte investiții care să răspundă așteptărilor oamenilor de toate vârstele – ex. bike park, alpine coaster).
  • În ceea ce privește sportul, Primăria Bistrița va finanța sportul de masă, copiii și tinerii și va demara procedurile pentru înființarea unui club sportiv propriu, care va avea sigur o academie de fotbal, și pentru cumpărarea Stadionului ”Jean Pădureanu”.
  • Vor fi depuse o serie de proiecte pe fonduri europene vizând regenerarea urbană, în prim-plan fiind cartierele vechi – centrul istoric, zona Andrei Mureșanu, Piața Decebal, zona Independenței, etc.
  • Se dorește crearea unei identități culturale a orașului deoarece, excluzând Festivalul ”Nunta Zamfirei”, care nu se va mai organiza, nu există o amprentă de cultură a Bistriței.
  • Zilele Bistriței vor fi organizate anul acesta doar dacă lucrurile vor mai reveni la normalitate din punct de vedere pandemic. Atunci când se va putea ține, sărbătoarea orașului va avea loc în centrul istoric.

Iată, sintetic, proiectul de buget pe 2021 și principalele investiții care vor fi derulate de municipalitate:

Conferința de presă susținută de primarul Ioan Turc:

https://www.facebook.com/primariamunicipiuluibistrita/videos/814514222489467

Dezbaterea publică pe buget:

https://www.facebook.com/primariamunicipiuluibistrita/videos/482715006185299

12 comentarii

  • După opinia primarul Ioan Turc marea provocare a municipalității este crearea de noi locuri de parcare.
    Ori, cea mai mare problema este că amenajarea coridorului de mobilitate urbană „Linia Verde” pe traseul proiectat duce la disparitia tuturor locurilor de parcare din zona centrală a orasului, ceea ce mai mult complică decât rezolvă.
    De aceea, pentru păstrarea locurilor de parcare este suficient ca traseul pentru „Linia verde să fie reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, mai exact a străzilor Gheorghe Șincai si Dornei care oricum sunt prea inguste pentru a permite amenajarea unor benzi dedicate transportului public nepoluant.
    Tocmai conceptul de „linie verde” care presupune pe lângă mijloace de transport public ecologic si implementarea unor măsuri de separare a căii de rulare a mijloacelor de transport public, în scopul creșterii vitezei de deplasare și diminuării duratei călătoriei, impune aceste schimbări de traseu.
    În acest sens, traseul pentru Linia Verde de pe bulevardul Independentei ar putea fi deviat de la Poșta veche pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde pot fi amenajate fără probleme benzi dedicate de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in zona centrală a orasului pe traseul pasajelor recent amenajate cu fonduri europene. Pe de altă parte, din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri întortochiate pe strada Bistricioarei.
    În felul acesta, pe străzile Gheorghe Șincai si Dornei , din zona centrală ar putea fi prelungită doar pista pentru biciclete cu dublu sens de pe bulevardul Independentei prin centrul orasului până la Piata Petru Rares , ceea ce ar duce la păstrarea a cel putin jumătate din numărul locurilor de parcare existente.
    Un alt inconvenient este că prin proiectul “Linia Verde” este prevăzută reconfigurarea străzilor de pe traseu ceea ce ar duce sacrificarea unui mare număr de arbori.
    Cu mai multa gandire n-ar fi nevoie să dispară nici un arbore de pe aliniamentul străzilor ce alcătuiesc treseul „Linia Verde”. Astfel, ar trebui să se păstreze configuratia actuală a bulevardului Independentei care dispune de piste de biciclete si are câte două benzi de circulatie pe sens din care una poate fi dedicată transportului public cu mijloace electrice, fără alte reconfigurări prin care sunt amenintati cu disparitia cei mai multi arbori. Pentru restul traseului oricum nu pot fi amenajate benzi dedicate pentru mijloacele de transport public si nu are rost să fie sacrificati arbori de pe aliniamentele stradale, decât cel mult pentru construirea statiilor de autobuz.

  • Bravo noii administratii a orasului!
    Cel mai complet si bine facut proiect de buget de pana acuma!
    Se vede ca le pasa sa faca diferenta de cei care au fost.

  • DRUUUUUUUUUUUUUMMMMMMMMMMMMMMMUUUUUUUUUURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
    UNDE SUNT DRUMURILE
    un oras plin de gropi si de noroi
    cum e civilizatia pentru o natie asa e drumul pentru un oras!
    suntem o natie plina de noroi si kakat!
    Nu ati inteles de ce apare kkatul in discutie?
    Poi cum e kakatul pentru un drum asa e si clasa politica pentru o natiune!
    Scuza mea e ca nu ma pune nimeni sa suflu in fiola

  • Buget aiurea total, bani irositi pe căcatul de fotbal: infiintare a un nou club de sifonat banii și cumpărarea inutilului stadion de fotbal. Bani irosiți și pe alte distracții și alte tâmpenii.
    Nimic pentru asfatarea străzilor, nimic pentru canalizare. Orașul pute dar primăria se distrează. ;o).
    Nicio grădiniță, școală, parc și baze sportive în noile cartiere ale orașului.
    Rușinos !!!!!!!!!

  • Rușinos buget:
    În buget nu este prevăzut niciun ban pentru culoarul stradal de pe lângă calea ferată ( promisă în campania electorală ).

  • Pentru primar, Chiar dacă ți-ai făcut singur fără să-ți dea voie nimeni din banii cetățenilor orașului un bideu nesimțit totuși este bine să nu te piși contra vântului, ar trebui să renunți la tâmpenile cu alpin coaster, reabilitarea ștrandului deja reabilitat, mașinuțe electrice pe lângă ștrand, masacrarea pădurii Codrișor prin transformarea ei în pădure parc, cartier rezidențial pe pășunea Cocoșul de la Unirea, demolarea cinematografului 23 August și altele. Când mai multe persoane îți spun că ești „beat”este bine să mergi să te culci.

  • Priorităţile administraţiei Ioan Turc pentru anul 2021pot fi sintetizate astfel:
    -Administraţie transparentă şi modernizată prin digitalizare;
    -Administraţie care are grijă de cetăţenii săi;
    -Bistriţa – oraş verde şi curat;
    -Bistriţa – oraş inteligent şi atractiv pentru tineri;
    -Bistriţa – destinaţie culturală şi turistică;
    -Bistriţa – destinaţie pentru afaceri inovative;
    Totusi, dintre priorităţi lipseste una importantă si anume „Bistrita-oraş universitar”. Pentru ca Bistrita să devină o destinație pentru afaceri inovative, este necesar să existe o strânsă legătură cu dezvoltarea invătământului superior tehnic. In acest sens este nevoie de construirea unui campus universitar modern, cu săli de curs si laboratoare unde să poată fi desfăsurată o activitate de cercetare-inovare specifică facultătilor din domeniul politehnic chiar in interiorul extensiei Bistrita a UTCN. Fără asemenea dotări nu pot fi depuse proiecte pentru atragerea de fonduri europene pe programul POSDRU pentru învățământul superior si nici pentru programul Cercetare-Dezvoltare-Inovare (CDI).

    • @ Paul, parcă ești și tu un politruc nenorocit, ai enumerat la priorități niște nume de capitole care nu conțin nimic este doar o gargară ieftină care nu interesează pe absolut nimeni.

  • Ce proiecte dom’le că nu sunteți în stare să cosiți iarba din oraș? Faceți întreținerea orașului în primul rând!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.