(FOTO) Traficul este îngreunat pe strada Ioan Slavici din Bistrița, unde se toarnă asfalt roșu pe noile piste pentru cicliști. Acestea vor îngusta mult partea carosabilă pentru mașini, o dovadă fiind aceea că șoferii rulează deja pe spațiul destinat bicicliștilor. În plus, la intersecția cu Bulevardul Decebal, va rămâne o singură bandă pentru automobile, cea care permitea încadrarea la dreapta fiind înlocuită cu pista. Deja s-au format cozi până spre calea ferată
În această perioadă, circulația este restricționată pe străzile C. R. Vivu, Avram Iancu, Grănicerilor (parțial de la intersecția cu Calea Moldovei), Ioan Slavici, Împăratul Traian, pentru amenajarea pistelor de cicliști.
Reamintim că acest proiect inițiat în timpul administrației PSD de către Primăria Bistrița presupune amenajarea a 26 de kilometri de piste pe 28 de străzi. Cum majoritatea arterelor din Bistrița sunt înguste, unele ar putea deveni de acum cu sens unic.
Municipalitatea derulează cu bani europeni (peste 21 de milioane de lei) proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – etapa I”, pe 28 de străzi (26,056 km): 1 Decembrie, Avram Iancu, Grănicerilor, Ghinzii, C. R. Vivu, Vasile Lupu, Tudor Vladimirescu, Cimitirului, Crinilor, Ioan Slavici, Subcetate, Drumul Cetăţii, Drumul Dumitrei Vechi, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Împăratul Traian, Valeriu Branişte, Aleea Sălciilor, Petru Maior, Al. Odobescu, Ioan Raţiu, Codrişor/Victor Onişor, Alba Iulia, Aleea Şieu, Panait Cerna, Gheorghe Pop de Băseşti, Axente Sever și Garoafei. Vor fi amplasate șapte stații de închiriere a bicicletelor (Parcul Municipal Bistrița, Piața Mihai Eminescu, Parcul din zona Han, str. Cuza Vodă, str. Poligonului, Parcul din zona Big și str. Calea Moldovei), dintre care 2 vor fi dotate și cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații de andocare pentru cele 175 biciclete.
Lucrările sunt executate de firma CML.RO.
Din ciclul „Noi muncim, nu gândim!”. Pacat ca sunt amplasate si facute fara cap, altfel foarte utile si bune. Ce-a mai elocventa imagine este numarul 4: imaginati-va un biciclist sau de ce nu chiar doi in momentul in care o masina mai mare trece pe langa!
@ manole manole….
Imaginează și tu că până acum bicicliști circulau în nesiguranță printre camioanele de pe șosea, judrcă și tu daca ai cu ce bicicliști nu sunt mai în siguranță pe pistă decât pe șosea printre cocalarii idioți cu BMW-uri ?
De ce nu s-ar putea vopsi pista de biciclete pe aceste strazi? Si sa fie cu o utilitate mixta. Adica in timpul orelor de varf sa se foloseasca banda de catre masini, iar in celelalte sa fie pentru biciclete
Fostul primar si fosta echipa de consilierii ne-au pricopsit cu pistele de biciclete pe niste strazi inguste, nepretabile pentru inca alte limitari. De ce platim consilierii locali, primarul, ca sa ne faca viata mai grea sau ca sa ia niste hotarari bune pentru oras? Pista de biciclete putea fi amenajata pe malul raului, fara masini care sa-ti sufle in ceafa. Politicienii astia nici nu se pricep si nici macar nu-s bine intentionati.
@marilena, Pistele sunt necesare pe acolo pe unde circulă un număr mare de bicicliști zi de zi adică în oraș și zona industrială, nu pe malul râului unde circulă un biciclist rătăcit din când în când.
Cadou de la pesedeu. Ciocu mic analfabetilor functionali.
@ Bălane tu ești ? Ascundete în munți că te caută procurorii !
Nu este bălan este chereji că el este ocazional ha, ha
Si s-au apucat sa toarne asfaltul fix când merge pulimea la munca (ca noaptea când nu e trafic nu se vede).
Sa vada fraierii ca sunt „respectati”, ca munca lor îi doare-n cour pe trântorii carora oricum le intra leafa pe card si daca nu stiu ce înseamna „normarea muncii”.
Ba mai stau si la trecerea aia blestemata pe care în 30 de ani n-au reusit s-o semaforizeze, cu toate ca se afla fix între alte doua treceri la nivel semaforizate.
Poate ca daca am muta primaria si consiliul judetean undeva pe deal (mai aproape de puscarie ca acuma asa e moda) s-ar sesiza loazele si ar pune doua becuri si o urlatoare ca sa nu li se sleiasca cafeaua.
pt ,, Nelutu” -culoarea este rosie , deoarece este un proiect marca PSD.
In aceasta nota , in loc sa vopseasca soseaua, au , frezat-o , au turnat asfalt rosu, lucrare de mare anvergura , comisionul la fel.
Dar cine il incaseaza? Ciocoii vechi sau ciocoii noi?
Inca un lucru, pe unele strazi se puteau face unul din cele 2 trotuare , pista de biciclete.Trebuia doar sa marcam pe trotuar simbolul bicicletei si sa punem un indicator si lucrarea era gata.
Exemplu de strazi : Drumul Dumitrei Vechi sau Imparatul Traian. Costurile mult mai mici, si nu desfiintam locurile de parcare si asa putine din Bistrita.
@ loro zis Pinochio
Ai dato în bară nasol de tot, pot să stai jos ai nota 2 ( astăzi sunt generos meritai mai puțin ), pe Drumul Dumitri Vechi nu sa desfințat niciun loc de parcare fiindcă acolo nu sunt locuri de parcare și nici nu o să fie vreodată deoarece acolo sunt case care au curți unde își parchează oameni CIVILIZAȚI mașinile. Pista de biciclete este foarte bune eu o folosesc zilnic când merg la muncă.
Tzokalarii ăștia umbla pe trotuare printre pietoni căci nu au pe unde sa umble..
Ia tu bicicleta, Bemveule, dacă știi ce e aia, și fa o tură prin oraș, vezi după cum e..
Dar eu ma întreb ce se întâmplă cu locurile de parcare, care s-au desfintat, unde mai stau mașinile care parcau pe acolo???
@ Biciclistul disciplinat , lasă că o să facă „linia verde pe perete ” care va bloca tot orașul numai că aiuritul de primar vrea să vadă cum îi trece autobuzul pe sub geam că cei din primărie oricum vin cu mașinile la serviciu și ocupă ca niște nesimțiți ce sunt toate locurile de parcare care care ar trebui să fie libere pentru ași parca mașinile cetățeni care vin cu treabă la primărie.
Ok, avem piste de biciclete, dar am o intrebare, banda de rulare pentru autovehicule a ramas aceeași sau s-a micșorat? Eu sunt de accord ca trebuie sa avem si benzi pt biciclete, dar sa fie făcute cu studii de fezabilitate, pentru ca daca banda de rulare se îngustează o sa fie mai multe accidente, conducatorii incepatori o sa fie primele victime, distanța dintre mașini este foarte mica in unele zone si poc … sa nu mai spun ca dacă trece o masina de tonaj mare sau un autobuz se schimbă datele din rău in mai rău, spațiul de siguranță nu mai există.
Așa ca daca nu cumva străzile se transformă in plastilina sa putem sa le întindem, atunci o sa avem un oraș in care vor fi multe accidente, biciclistii nu vor fi in siguranță și nu s-a încercat nici suplinirea spatiile de parcare pierdute si gasirea de alternative, va fi un oras in care ne vom învârti in cerc pentru a gasi un loc unde sa parcam.
In concluzie avem un lucru – pistele de biciclete- facut doar pt imagine si cu consecințe grave pentru trafic, atât automobiliști cat și bicicliști…un lucru făcut de Dorel…
Revin cu aproximativ acelasi comentariu! Atata timp cat în mod intentionat se îngusteaza strazi deja înguste, nu mai e vorba de a facilita mersul pe bicicleta, ci de a face pe oameni sa renunte la masini. Directiva vine de la Inalta Poarta de la Bruxelles pentru a realiza “ the Great Green Deal” noua gaselnita dupa “plandemie” ! Si v-a fi aplicata de indiferent cine guverneaza.Pun si o întrebare: iarna cine o sa foloseasca pistele de biciclete- aproape sase luni pe an?Tocmai in vederea celor de mai sus nu s-au facut si nici nu se vor face locuri de parcare noi, de ex in locul punctelor termice ruinate care sunt o pata pe obrazul orasului si a tuturor administratiilor din ultimii 25 de ani. Doar o revolta a soferilor ar mai putea obliga administratia sa faca piste unde se poate si un transport in comun modern care sa deserveasca orice capat de oras! Dar cum am zis , nu asta-i interesul ci slugarnicia fata de “ Sultan”!