Social

Pe două rute care traversează județul Bistrița-Năsăud vor circula trenuri electrice noi

Compania Alstom Ferroviaria SpA (parte a grupului european Alstom) a fost desemnată, de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), câștigătoarea licitației pentru achiziția a 37 de trenuri electrice noi pentru transportul de călători. Acestea vor circula și pe două rute care trec prin Bistrița-Năsăud. Este vorba ruta Brașov-Deda- Cluj și de -Suceava-Iași.

Cele 37 trenuri (20 provenind din contractul de bază și 17 din activarea opțiunii suplimentare) vor fi primele trenuri electrice cumpărate de România, alăturându-se celor trei trenuri electrice Hyperion produse în țară, la Craiova, și achiziționate de operatorul privat Softrans.

Noile trenuri ale României urmează să fie utilizate pe următoarele rute electrificate ale rețelei CFR SA:

  • București Nord – Constanța
  • București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
  • București Nord – Brașov – Cluj
  • Brașov – Deda – Cluj
  • București Nord – Brașov
  • București Nord – Iași
  • București Nord – Suceava
  • București Nord – Galați
  • București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
  • București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
  • Cluj – Timișoara
  • Cluj – Suceava – Iași

Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Pentru asigurarea calității vehiculelor, trenurile sunt cumpărate cu servicii de reparații incluse, pe minimum 15 ani. Prin finalizarea procedurii de achiziție publică, CFR se apropie de momentul introducerii în circulație a primului lot consistent de trenuri de la achiziția faimoaselor Săgeți Albastre de la începutul anilor 2000.

Sursa: efainlacluj.ro

Etichete

6 comentarii

  • Îi mai usor să bagi in buzunar de la străini. Ăștia care au guvernat de la revoluție și până în prezent ar trebui condamnați pe viață și confiscarea averilor. Din mari producători și exportatori am ajuns să cersim prin Europa, iar ei ne vând ce au mai prost.

    • Daca nu ai cale ferata pe care sa mergi cu 200km /h nu vad rostul acestor trenuri (numai pentru fala sau de capusat niste bani) la fel cum unii din popor au masini supersport dar nu au autostrazi pe unde sa se plimbe….. Deci luam in calcul varianta 2…..mai capuseaza niste bani si trenurile vor ruginii prin ceva depuo…… Ca si multe alte proiecte facute fara cap.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.