Actualitate

În ce zone vrea municipalitatea să facă 24 de parcări

1 milion de lei este alocat anul acesta în bugetul local al Bistriței pentru elaborarea documentațiilor premergătoare proiectării a 24 de parcări în oraș.

”Odată cu realizarea proiectelor de mobilitate urbană aflate în derulare, care ne obligă să schimbăm paradigma transportului în oraș, dar și din cauza insuficientelor locuri de parcare, este necesară edificarea unor parcări rezidențiale. Se propune realizarea a 24 de parcări amplasate în zonele deficitare”, se arată în proiectul de buget.

Cele 24 de străzi/zone sunt:

  • Dumbravei
  • Ion Minulescu
  • Gen. Grigore Bălan
  • Vasile Lupu
  • Spătarului
  • Dacia
  • Cireșului
  • Intrarea Muncelului
  • Grănicerilor
  • Basmului
  • Ursului
  • Iasomiei
  • Intrarea Clopoțeilor
  • Arțarilor
  • Dragoș Vodă
  • CR Vivu
  • Crinilor
  • Castanilor
  • Carpați
  • 1 Decembrie
  • Lupeni
  • Mihai Eminescu
  • Năsăudului
  • Viișoara (park & ride)

În plan sunt și două pasaje rutiere subterane: str. Gării – str. Tărpiului, proiect depus pe programul guvernamental ”Anghel Saligny”, și pe str. Ioan Slavici, pentru care se caută sursă de finanțare, fiind alocați în bugetul pe anul în curs 250.000 de lei pentru diferite documentații.

”Locuri de parcare mai multe pentru bistrițeni! Am prevăzut în buget un milion de lei pentru etapele premergătoare amenajării a 24 de parcări. Lipsa locurilor de parcare este o problemă structurală a infrastructurii rutiere din majoritatea orașelor. Când au fost proiectate majoritatea străzilor și a spatiilor dintre blocuri, în anii ’70 și ’80, au fost subdimensionate. Cred că nimeni nu s-a gândit ce se va întâmpla peste 40-50 de ani. Sunt familii care dețin, acum, două autoturisme. Ne-am învățat, din păcate, să folosim mașina chiar și pentru drumuri scurte și să o lăsăm, dacă se poate, cât mai aproape de destinație. Așa că astăzi e o provocare serioasă să găsim soluții pentru noi spații de parcare”, spune viceprimarul Sorin Hangan, într-o postare pe Facebook.

29 comentarii

  • Cu siguranta administratia se gandeste din nou sa puna gand rau Parcului Eminescu desi aici exista 104 locuri marcate la sol acuma si care sunt libere dupa ora 16.
    In rest numai de bine dar fiti va rog atenti si nu radeti tot ce este VERDE in acest oras facand loc coaptelor pe patru roti.
    Gandul nastrusnic de interventii brutale a spatiului gata amenajat din Eminescu vad ca nu da pace niciunui Primar.
    E blestemat locul asta de toti edilii. Pacat ca nu ati invatat nimic din masurile pe care Europa le ea in astfel de situatii.
    Faceti parcare supra-terana doar in fata Trezoreriei ce naiba !

    • Ați uitat de parcarea din mijlocul Păduri Codrișor de pe strada Tabără ha, ha

    • Locuri de parcare de la trezorerie vor fi insuficiente pentru câte locuri de parcare se distrug în oraș și pentru câte mașini vor mai apărea în oraș. Este în stilul ăsta de urbanism este neapărată nevoie de o parcare în Eminescu.

  • Subscriu ,dle Balan. Desi nu locuiesc in zona, consider ca ar fi dezastruos si fara noima sa fie afectat parcul Eminescu cu constructia altor parcari. Trebuie utilizat spatiul de langa Trezorerie , unitate frecventata de un nr. mare de cetateni si care parcheaza pe un teren in mocirla de prea mult timp.

    • Are vreo noimă îngustarea și distrugerea locurilor de parcare de pe străzile Gării-Decebal-Andrei Mureșanu-Năsăudului ?! Dacă da atunci este nevoie de parcare supraterană etajată în locul Parcului din Eminescu acestea vin la pachet.
      Aveți de ales între două opțiuni:
      1. Renuțarea la îngustarea străzilor Gării….. și păstrarea Parcului din Eminescu ;
      2. Ingustarea strazilor Gării ….. și cinstruirea Parcare supraterană etajată în locul Parcului Eminescu ;

    • 1. Eu aleg categoric opriunea 1 Renutarea la îngustarea străzilor din mijlocul orașului.

    • 2. Eu merg pe a doua opțiune cea cu Parcare în locul Parcului Eminescu și reconfigurarea străzilor din mijlocul orașului.

    • Ar mai fi o opțiune realizarea culoarului auto pe lângă calea ferată alternativ la îngustarea străzilor din centru respectiv …..Rodnei-Arțarilor- Colibiței… și pe partea cealaltă a căi ferate…. Industriei-Dimitrie Cantemir-Eroilor-Poienii-Drumul Dumitri Vechii ramura de lângă calea ferată….
      Astfel o parte din automobile vor migra pe acest traseu și în centru se va circula mai bine și evident că vor rămâne mai multe locuri de parcare disponibile.

  • Se vede clar ca obiectivul cel mare al d-lui primar sunt parcarile. Se aplica o tehnologie simpla cam peste tot: „Darami ce a fost , faci curat , torni beton/asfalt si faci marcaje” . La sfarsitul mandatului , primarului „Parcare” , vom constata ca va trebui sa i se acorde inca un mandat pentru asi termina „marile realizari”. D-le primar , pentru a creste „necontenit ” numarul locurilor de parcare , puteti folosi pistele de biciclete existente. Nu trebuie daramat nimic , nu trebuie curatat , nu trebuie betonat/asfaltat etc. Trebuie facute numai marcaje si numerotare! Asa , veti avea locuri de parcare fara numar , fara numar. Si chiar puteti percepe bani de la cetatenii care blocheaza strazile , incurca circulatia si nu platesc niciun ban . Facand un joc de cuvinte , as putea spune ca platesc nimic si patesc nica , nica…

  • Ma întreb pe Crinilor unde aveți de gând sa faceți?Vreți sa desființați parcul de joaca a copiilor?Sper ca nu aveți de gând asa ceva!!

    • Da, se distruge locul de joacă actual, modernizat recent și foarte util; pardon, se mută între blocuri, unde sunt acum copăceii cu mica zona verde și containerele, în locul parcului de joacă actual se va face parcare etajată metalică.

  • Primarul municipiului (daca tot nu a pus steaguri in cinstea Micii Uniri , in locurile desemnate) ar trebui sa puna steaguri macar la parcarile realizate de dansul in mandatul de cca 1 an. Hai sa dam mana cu mana!

  • Este necesară o parcare de tip Parck & Ride la Sigmir. Pentru acest tip de parcări sunt fonduri Europene pentru celelalte nu.

    • O parcare Parck & Ride este ncesară si la intrarea în Unirea dinspre Livezi. Degeaba faci o parcare Parck and Ride la Viișoara că o grămadă de mașini intră in oraș si pe la Unirea.

    • Împreună cu Consiliu Județean ar putea fi construite parcări de tip Parck & Ride și la Tărpiu și Dumitra.

  • Un oraș pe care-l bați cu piciorul de la nord la sud în 30-40 min . Grandomania și prostia se plătesc scump , pipițe în jeepuri și cocalari în BMW , Emanciparea celor veniți de la sapă nu mai are margini !

    • Este de înțeles. Sunt refulările cauzate de sutele de ani de exploatare și asuprire de către națile conlocuitoare care și acum se țin că ar fi superioare. Acum culegeți ce ați semănat.

  • In urbe exista sute , daca nu mii de masini , parcate pe domeniul public in locuri nepermise de lege fara ca posesorii lor sa aiba vreo grija . Asa stand lucrurile , in lipsa unor parcari amenajate propun ca fiecare posesor de masina sa plateasca o taxare pentru parcarea pe domeniul public. Nu vreau sa fac eu o propunere asupra valorii acesteia dar mi se pare corect si cinstit sa existe o astfel de taxa . Primaria poate sa-i gaseasca un nume si impreuna cu politia locala sa puna in practica propunerea mea. Nu este o gluma! Probabil multi dintre D-vs v-ati confruntat cu alegerea unui traseu „fezabil”printre masinlie parcate pe trotuar si pe spatiile verzi. De asemeni de multe ori intrarile la scarile de la blocuri sunt blocate de masini incat trebuie sa-ti pui mintea la contributie pe unde s-o apuci ca sa poti iesi din bloc. Cat despre pistele de biciclete , ce poti sa mai spui ? Daca tot nu se pot utiliza ca atare nu vad de ce sa nu se delimiteze in anumite zone , locuri de parcare.

    • @ Leo sunt deacord cu tine până la faza cu pistele de biciclete. Ca și o stradă o pistă de bicicletă trebuie să fie continuă nu o poți întrerupe cu o parcare etc, ori o faci ori nu o face. Pistele de biciclete nu au nici-un rost pe străzile înguste din mijlocul orașului ca Împăratul Traian, Victor Onișor , Grănicerilor, Petru Maior.

  • Silviu , propunerea mea cu pistele de biciclete are la baza o afirmatie mai veche a d-lui primar ca acestea nu se pot receptiona pana cand va hotara dansul. Hotararea avea la baza constatarea ca in urbe nu sunt destule locuri de parcare. Nu credeam ca are asemenea putere dar uite ca are. Si atunci daca nu se pot folosi ca piste cred ca logic ar fi sa se beneficieze cumva de aceasta investitie facuta pe bani publici. Asadar e OK sa se parcheze ilegal pe pistele de biciclete dar nu este legal ca Primaria sa incaseze niste bani ! Logic , nu? Logica negativa!

    • Cum este OK să PARCHEZI ILEGAL pe pistele de biciclete !!!!!!!!!!
      Primarul ăsta este dea dreptul penal ce fel de jurist este dacă îndeamnă la încălcarea legii !!!!!!!!

    • Este jurist de la fabrica de hârtii fără valoare A I Cuza la fel ca ăla de la Poliție care a spus că bicicliștii sunt principali vinovați pentru accidentele de circulație uitând să spună că Bistrița nu are piste de biciclete pe unde să și meargă bicicliștii.
      Nu există bancuri cu milițieni, toate sunt adevărate ha, ha
      https://timponline.ro/biciclistii-din-nou-principalii-vinovati-pentru-producerea-accidentelor-rutiere/

    • În aceste condiții dacă se va întâmpla un accident pe pistele de biciclete primarul personal va răspunde penal în fața legi și nu primăria fiindcă el personal nu a vrut să marcheze pistele. Dacă le-ar fi marcat răspunderea era în seama participanților la trafic așa cum este acum răspunderea este numai și numai a lui, asta se întâmplă când ești habarnist.

  • In zona 1 Decembtrie,Ispirescu,sunt o serie de institutii care aduna foarte multi cetateni.La Finante,Spitalul mare,Sanovilul .Nimeni nu s-a gandit sa impuna amenajarea locurilor de parcare.Uneori e f greu sa gasesti un loc de parcare,Cred ca ar fi absotuta nevoie de amenajarea unei parcari pana nu se ajunge la situatii extreme.

    • Soluția este mutarea instituțiilor publice în noile cartiere ale Bistriței acolo unde este loc suficient să se facă clădiri noi de birouri moderne cu spații generoase de parcare. Exemplu o locație potrivită este pe deal pe strada Drumul Dumitri Vechi.
      Dacă veți să vă înghesuiți în continuare în centru atunci trebuie să suportați consecințele.

    • @ citizen, Da Paul are dreptate cu obligația ca blocurile și clădirile administrative să aibă locuri de parcare numai că nu primăria trebuie să facă parcările și astfel să distrugă alte spații. Dezvoltatori care au făcut panaramele de blocuri și respectiv policlinica trebuie obligați să-și demoleze blocurile și clădirile și să le reconstruiască cu cel puțin două nivele de parcare la subsol. Altfel ajungem iar în situația penibilă de la podul Jelnei unde un dezvoltator nechibzuit a distrus valea și șoseau construind un bloc și un primar tâmpit ( din Turcia ) în loc să-l oblige pe dezvoltator să refacă drumul și valea pe care a stricato la recompensat construidui gratis
      locuri de parcare din bani noștri !!!!!!!!!!
      În plus acolo la Podul Jelnei au mai apărut 2 blocuri care au distrus pădurea bineînțeles și acestea fără locuri de parcare , apropo de acestea vașnicul ecologist Bălan nu spune nimic !!!! Spune însă Felicitări Turc pentru ce mai frumoasă ( penibilă) intrare în oraș, Felicitării pentru un nou furt din bani noștri. Felicitării pentru distrugerea orașului. În curând așa va arată și Pădurea Codrișor plină de blocuri fără locuri de parcare deoarece le va face primăria locuri de parcare în parcarea de pe strada Tabără.

  • Nu merita pamantul PATRIEI sa mai fie mutilat pt. a construii din nou institutii cu birouri noi pt. plimbatorii de hartii .
    Lasati NATURA sa rasufle in pace.
    Plantati mai bine cate 10 copaci in locul unui functionar ineficient si prost .

  • Domnule Medesi, aveți perfecta dreptate, pe 1Decembrie atâtea clădiri fara parcări ex finanțele.
    N a fost suficient s a mai autorizat încă o clinica, încă un bloc intre case.
    Pe ăștia nu i trage nimeni la răspundere, cum autorizează?
    La trezorerie alte două blocuri cu 10 etaje.🤮🤮🤮

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.