După încheierea stării de alertă, toate școlile funcționează în format fizic, unii copii poartă masca, alții, nu, unii mai folosesc tabletele, alții au renunțat la ele. Inspectorul școlar general Aurelia Dan susține că ar fi de preferat ca școlile să nu renunțe în totalitate la componenta online.
”Traversăm, în această perioadă, o etapă de tranziție de la tot ce a însemnat școala online și restricțiile impuse de pandemie, la starea de normalitate anterioară debutului crizei. Masca se recomandă a fi utilizată și noi, ISJ, am recomandat școlilor să încerce să nu lase garda jos fiindcă virusul încă există. Masca e purtată de cei care simt nevoia să o facă. Am sesizat, cel puțin la nivelul colectivului la care predau, că imediat când se constată cel mai mic simptom de răceală, copilul imediat își pune masca”, a declarat Aurelia Dan pentru Timp Online.
În ce privește distanța socială, aceasta nu se mai respectă strict, ”dar se constată încă o exersare a acestor deprinderi pe care elevii și profesorii și le-au însușit în perioada pandemiei și este un lucru bun”.
În ce privește dispozitivele electronice cumpărate în pandemie, ele rămân în custodia școlilor și mai sunt folosite de copii, spune inspectorul școlar general.
”Ei pot să realizeze proiecte, să desfășoare activități de informare în mod independent. Noi vom recomanda utilizarea lor în mod constant și alternarea învățării fizice cu cea online. Ar fi păcat după efortul pe care l-au depus și colegii noștri, și elevii, să-și creeze clase virtuale, să-și selecteze informații, să adapteze conținutul la învățământ online să anulăm acum toate aceste achiziții. Oricum, copiii folosesc dispozitivele electronice, fie că vorbim de telefoane inteligente sau de tablete, și atunci ar fi ideal să-i direcționăm și spre o activitate de învățare, bineînțeles sugerându-le direcțiile potrivite în raport cu ce urmărim în programa școară la nivelul fiecărei discipline”, a spus ea.
În școala unde predă, inspectorul general spune că nu a renunțat în totalitate la componenta online: ”Eu personal continui să folosesc platforma pe care școala a creat-o, le pun la dispoziție elevilor materiale suplimentare, teste, copiii încarcă acolo fișele de lucru pe care eu le verific și le dau feedback în mod individual. Practic, etapa aceasta de pregătire, mai ales în cazul unui examen, și transferul acesta de subiecte xeroxate, se poate muta în online. Este mult mai facil și pentru profesori, și pentru elevi”.
Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud nu are în acest moment o situație clară legată de starea dispozitivelor care se află în posesia elevilor.
Eu sunt curios ce o sa se întâmple cu măștile si si dezinfectantii pe care le cumpara acum școală din Petriș ca să le distribuie elevilor și cadrelor didactice? Din fonduri europene, desigur, „decât” vreo 60.000 de euro. Inspectoratul n-are nimic de zis de asta?
Bine ca nu cumpara si izolete