Actualitate

Din această primăvară, nu se va mai putea parca pe pistele pentru cicliști

Pistele pentru cicliști, realizate cu bani europeni, vor fi marcate și, din această primăvară, nu se va mai putea staționa și parca pe ele, a spus primarul Bistriței, Ioan Turc, potrivit căruia, în paralel, municipalitatea va continua să demoleze vechile puncte termice ca să amenajeze locuri noi de parcare.

”Vom introduce în circuitul public, conform destinației, pistele pentru cicliști și acest lucru se va face începând din acest an în care vom începe să construim și parcări, spre final de an, după ce vor fi gata documentațiile. Continuăm cu demolarea punctelor termice, cu reconfigurarea perimetrelor pentru a încăpea cât mai multe locuri de parcare. Pistele pentru cicliști nu pot să rămână parcări. Am fost de acord ca oamenii să continue să parcheze în perioada de toamnă-iarnă, pentru că nici nu ar fi fost folosite ca și piste pentru cicliști, dar le vom introduce în circuit prin marcare, semnalizare și toate operațiunile necesare”, a spus primarul Ioan Turc.

Întrebat când se va întâmpla lucrul acesta, el a răspuns: ”În această primăvară”.

Reamintim că la Bistrița s-au amenajat și sunt în curs de amenajare piste de cicliști. Potrivit site-ului de licitații publice, valoarea estimată a lucrărilor este de 16,7 milioane de lei, bani cu care se vor amenaja 26,056 km de piste de cicliști, semnalizate corespunzator, pe 28 de străzi din municipiul Bistrița.

Străzile pe care s-au/se vor amenaja pistele pentru cicliști sunt:

  1. 1 Decembrie – DN 17;
  2. Avram Iancu;
  3. Grănicerilor;
  4. Ghinzii; Drum comunal 8 – Ghinda;
  5. R. Vivu – DJ 173;
  6. Vasile Lupu;
  7. Tudor Vladimirescu;
  8. Cimitirului;
  9. Crinilor;
  10. Ion Slavici;
  11. Subcetate;
  12. Drumul Cetăţii DN 17 / terenuri adiacente DN;
  13. Drumul Dumitrei Vechi;
  14. Dimitrie Cantemir;
  15. Eroilor;
  16. Împăratul Traian;
  17. Valeriu Branişte;
  18. Aleea Sălciilor / teren situat între str. Libertăţii şi Petru Maior, pe lângă pârâu; Aleea Sălciilor / teren între str. Libertăţii şi Valeriu Branişte, pe lângă pârâu;
  19. Petru Maior – tronson 1; Petru Maior – tronson 2;
  20. Alexandru Odobescu – DJ 173 C;
  21. Ioan Raţiu – DJ 173 C;
  22. Codrişor – tronson 1;
  23. Alba Iulia;
  24. Aleea Şieului;
  25. Panait Cerna;
  26. Gheorghe Pop de Băseşti;
  27. Axente Sever;
  28. Garoafei.

De asemenea, vor fi instalate șapte stații de închiriere pentru biciclete – tip bike-sharing – dintre care două vor fi dotate inclusiv cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații de andocare pentru cele 175 biciclete achiziționate prin proiect, capabile să genereze economii de energie și reducerea nivelului de poluare, după implementarea proiectului și vor fi cumpărate 175 biciclete inteligente, accesibile populației, cu scopul de a contribui la o creștere a numărului de persoane care utilizează pistele/traseele pentru biciclete față de situația prezentă, respectiv cu 25.500 de persoane în plus, în primul an după implementarea proiectului și cu 36.500 persoane, în plus, în al 5-lea an de durabilitate a proiectului.

Prin realizarea infrastructurii pentrru cicliști și achiziția de biciclete se are în vedere îmbunătățirea creșterea siguranței în trafic a acestora, respectiv reducerea numărului de deplasări cu autoturismele private, contribuind astfel la o reducere estimată a emisiilor de echivalent CO2 cu aproximativ 3,98% după primul an de implementare a proiectului și cu 5,4% după al 5-lea an de durabilitate a proiectului.

Proiectul este finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Valoarea totală a proiectului este de 21.074.346,11 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 20.494.064,29 lei (97,25% din valoarea totală a proiectului) și contribuția proprie (cheltuieli eligibile și cheltuieli neeligibile) suportată de către Municipiul Bistrița, în valoare de 580.281,82 lei (2,75% din valoarea totală a proiectului).

Etichete

33 comentarii

  • Sunt tare curios unde vor fi parcate sutele de masini care stationeaza momentan pe pistele de biciclete. Sper ca nu pe trotuare si (nu) pe spatiile verzi . Presupun ca o sa ne spuna primarul (in aceasta primavara…).

    • Deși nu au reușit până acum să o marcheze pe primul tronson al Pistei de Biciclete de pe strada Drumul Cetății nu sunt parcate mașini așa este și pe pista de biciclete de pe strada Drumul Dumitri Vechi deorece acolo lumea este civilizată și își parchează mașinile în curți. Se circulă cu bicicleta pe aceste două piste excelent.

    • Leo nu ti-a spus primarul ca vor fi parcate pe luna? Încă încearcă organizarea cu transportul dar omul a găsit soluția!

    • Le vor ridica cei de la politia locala (si astia tot politisti ca de, e mai banos…) care isi vor umple astfel si timpul si veniturile…
      Nu inteleg cum i s-a permis si cum isi permite acest rarefiat primar sa cheltuiasca fonduri pe lucrari care mai mult incurca decat ajuta. Cum sa faci in cartiere rezidentiale si asa destul de ingramadite piste de biciclete pe strazi paralele si apropiate – CR vivu, V.Lupu, T.Vladimirescu- pentru uzul a 3 biciclisti si in detrimetul unei circulatii fluide si mai ales in lipsa acuta a locurilor de parcare?!
      Cum sa faci piste pe cele mai aglomerate artere?! Cui ajuta ?!

    • Pistele de biciclete trebuie făcute acolo unde trebuie peste linie și nu pe străzile înguste din oraș ca Împăratul Traian, Onișor, Rațiu, Codrișor, Grănicerilor unde încurcă și enervezează pe toată lumea deopotrivă pe șoferi, bicicliști și pietoni că pe acolo niciuni nu vor avea pe unde să treacă.

  • Pistele de biciclete sunt folosite și toamna și iarna, nu este nici-un impediment care să te oprească să te deplasezi pe bicicletă când plouă vezi aici Olanda, Marea Biritania și Danemarca unde plouă aproape tot timpul și unde bicicleta este la putere. Se dovedește încă odată că primarul ăsta nu are nicio logică, gafe, gafe, gafe peste gafe.
    Primarule dăți afară consilieri incompetenți și angajează-ți alți care au o minimă logică și o să te oprească să spui prosti, yes-mani nu te ajută deloc în administrație pe aplaudici păstreazăi doar pentru adunările electorale.

    • Nu ca as fi un sustinator al primarului, dar oricine are capul la el isi aminteste foarte clar ca biciclistii din bistrita lipsesc cam din octombrie pana in martie (poate chiar mai) pentru ca e ploios si friguros si te murdaresti tot. In conditiile de trafic care exista de vreo 10 ani risti chiar sa te accidentezi foarte grav (ceata, ploaie, intuneric, mazga, etc). Asa ca pistele astea vor avea un grad de utilizare spre zero vreo 6 luni pe an. Viitorul e in fata si vom putea constata singuri ce se va intampla, fara sa ne furam caciula. Olanda, Marea Britanie, Danemarca sunt tari situate (chiar inconjurate) de ocean si vorbim de altfel de clima si de altfel de adaptare a oamenilor la conditiile climaterice. In plus vorbim de orase gandite altfel (ma rog, gandite). Vom vedea cat vor fi de utile. Nu neg ca poate, in perioada cu vreme prielnica, isi vor arata utilitatea (imi place sa circul cu bicicleta), dar vreau sa subliniez altceva … poate ca era de insistat pe trasee de agrement (in zonele verzi din jurul orasului) in detrimentul traseelor prin zonele aglomerate din oras, unde, hai sa fim seriosi, MERSUL PE JOS, este cel mai la indemana, mai eficient si mai sanatos …

  • Bulevardul Republicii cea mai frumoasă stradă din Bistrița arată groaznic cu cazane eșuate pe trotuar, nu se pot pune stâlpișori acolo sau bile de piatră. Îl invit pe primar să meargă cu un cărucior de copii pe bulevard să văd dacă reușește.

    • Doamne fereste ce vorbesti…Adica vrei sa nasca si el si sa plimbe bebele pe bulevard cu caruciorul?

    • Pe Bulevardul Republici este necesar să fie construită urgent parcarea supraterană etajată din Eminescu că este o nebunie când încep copii școala la Andrei Mureșanu nu ai unde să-ti le-și mașina decât în mijlocul Bulevardului. Parcarea asta nu este un moft ci o necesitate stringentă mai ales că înghesuială este și mai mare când vin copiii navetiști de la Autogară și Gară.
      Din același motive este necesară o parcare supraterană lângă liceul Liviu Rebreanu acolo colț cu Ursului este o bodegă care a falimentat pe care primăria o poate cumpăra și să facă o parcare supraterană etajată acolo.

    • @ Valentina, Nu bulevardul Republici este cea mai frumoasă stradă din Bistrița ci str. Bălcescu este cea mai frumoasă ha, ha. Oglindă, oglinjoară spune-mi care este cea mai frumoasă stradă din țară ?

  • Pistele de biciclete și trotuarele o să se elibereze în mod natural, o să fie atât de scumpă benzina încât toți o să folosim pe biciclete.

  • Zilnic sunt persoane care „parchează” pe drum. Sunt vizibili in perioadele de vârf de trafic dar o fac pe tot parcursul zilei. Ce dracu’ fac polițiștii numai ei știu. Probabil ca le verifica alcoolemia si utilizează aparatele antidrog, așa si radarul, cam atâta pot! Intr-o dimineață un idiot a blocat toată Valea Jelnei, Valea Ghinzii si strada Avram Iancu cu o utilitara „parcata” imediat dupa pod. Azi dimineață un isteț si-a parcat mașina in dreptul „Chioșcului” deși la MAXIM 5 metri distanta avea loc de parcare. Așa si când ies sau intra in mașina o fac fără sa se asigure ca sa fie siguri ca lumea ii vede cat sunt de șmecheri sau sa ne arate cat polițiștii sunt de prosti, dar este cam la fel. Așa ca mă faceți sa rad ca nu vor parca pe zonele de bicicliști. Așteptăm sa se facă parcare ad-hoc in sensul de la politie, poate așa se vor trezi si TOVARASII DE LA MILITIE. Faptul ca sunt „mai puține” infracțiuni se datorează faptului ca milițienii se fac ca nu le vad, nu ca ele nu exista sau sa le musamalizeze. Sunt sigur ca numărul lor real creste. Dar pe acest principiu buboiul se va sparge curând si iarăși vor zbura o serie de șefuleți si aduc alții la fel (sau chiar mai prosti)!

    • Nu este chiar asa. Un roman nascut intr-o familie de nordici se va comporta exact ca un nordic si invers. Tine de educatie in special cea din familie si apoi continuand cu scoala si de societate. Sunt ferm convins ca in cazul unor masuri ferme, depolitizate, orice natiune poate fi educata! Ai platit de cateva ori amenzi, ai grija sa sufli de 2 ori in iaurt. Dar pana te arzi… esti zmeu! Iar pe astia nu-i arde nimeni, Legi sunt institutii care sa le aplice nu avem si ar trebui create sau reformate drastic! Politia, jandarmii, militia locala etc se fac ca nu vad, este mai simplu pentru ei si mai greu pentru societate. „E multi”, dar degeaba!

    • Cei mai activi la parcat in mijlocul drumului pe avarii sunt cocalarii posesori de suv uri care sunt atat de patrunsi de importanta si barsaneala lor incat uit ca traiesc la oras si cred ca sunt tot la ei pe cocioc.A doua categorie care practica sportul asta sunt ,,doamnele ” si pitzipoancele

  • Pe strada Dimitrie Cantemir s-a făcut un lucru de mântuială! Pista trebuia sa înceapă din zona treceri de pietoni dar începe din zona clădirilor. Mai mult acolo unde începe de fapt este un morman de piatra sparta și chiar unde începe pista în permanenta este o mașină parcata astfel încât accesul este blocat. În continuare în zona porților fostului ICRA sunt întreruperi. Asta nu ar fi nici o problema doar ca coborârea și urcarea pe pista este dificila. Evident ca cei card su construit pista au găsit o soluție „ingenioasa” și au turnat niște mici rampe din beton dar ele sunt turnate doar pe mijlocul pistei și sunt foarte înguste. Nu o data a trebuit sa opresc pentru ca din sens invers venea alt biciclist și la 20 de cm cât are acea improvizație nu pot trece doi bicicliști. Urmează marea prima curba care efectiv este la 90 de grade. Pentru bicicliști nu este o mare problema cu toate că nu există vizibilitate dar exista o problema pentru șoferi pentru ca în zona respectiva strada se îngustează și în momentele din zi în care este foarte aglomerat se creează ambuteiaje.

    • Bine mai nene și unde sa parcam cei de imp. Traian unde sa parcam… Doamne ferește ca asa ceva….

  • Cu pistele stea o sa-si puna toti soferii in cap, ca efectiv oamenii nu au unde parca, maiales in zona instituriilor publice, magazinelor comerciale si serviciilor medicale … Trebuia rezolvata intai problema parcarilor si dupa aia a pistelor ptr biciclete, ca nu aia-i urgentza si necesitatea primara ! Ciclistii se pot deplasa foarte bine si pe carosabilul drumului … ca si pana acuma, fara nici o problema . Iti iei ” masina de spalat blide „… daca ti-ai luat mai intai ” de spalat haine „… nu ?! Faci piste ptr agrement si biciclete, daca ai spatii anexe drumului public, nu sa diminuezi parcarile, carosabilul si trotuarele … asa cum se face astazi . Teoria asta cu pistele ptr biciclete, era valabila pe vremea comunistilor, cand masina aveau numai ” reprezentantzii ” po.pu.li.mii …

  • Apropo pe strada Lupeni de ce nu faceți o pistă de bicicliști ca să nu mai parcheze toți funcționari de la primărie ! Dacă tot le pasă de bicicliști !

  • Primarul are viziune și urmează trendul european. Asta e ideea, să descurajeze folosirea mașinilor, dacă ar amenaja sute de locuri de parcare și ar lărgi străzile, ar fi și mai multe mașini, aglomerație, poluare, gălăgie. Spunea cineva de locuri de parcare pe Republicii, că e nebunie în timpul școlii. Prieteni, copiii pot merge pe jos la școală sau trimiși cu autobuzul, nu sunt cu retard locomotor să nu pot să meargă pe jos 1 km. Altcineva spunea că sunt puțini bicicliști în trafic. Păi de asta sunt puțini, pentru că nu au piste, iar circularea pe carosabil, mai ales în orele de vârf, înseamnă moarte sigură! Mai repede sau mai târziu, dar tot te tăvălește cineva! Dle primar, noi suntem o generație pierdută, dar dați o șansă copiilor noștri și faceți piste peste tot! Îmi cer scuze că nu v-am votat, dar la următoarele alegeri aveți un vot în plus dacă reușiți să ne scăpați de avalanșa cocălarilor și pițipoancelor cu suvuri. Mai trebuie să măriți impozitul la mașini și să scumpiți parcările de reședință, de la 180 lei/an la 180 lei/lună. Și să transformați în pietonal TOATĂ zona centrală, inclusiv Gh. Șincai, Dornei, Bistricioarei. Plus interzicerea accesului în zona 1 cu mașini sub euro6. Faceți toate astea și noi, cei care înțelegem importanța unui mod de viață sănătos și a unui mediu curat, vă vom vota! Hai, supraponderalilor, dați cu minus și între timp mai desfaceți o pungă de chipsuri!

    • @ Man, Dute și culcăte cu tot cu zona voastră zero adică nulă vidă că cu toate prostiile cu care distrugeți orașul nu vă va vota nici măcar familia.

    • @Motorcycle Man, Nu vă este de ajuns că ați falimetatat centru vechi și la-ți umplut cu crâșme cu fetițe și drogați acum vreți să falimentați tot orașul ! Rușine !

    • @ Ralu, Și ce are dacă suntem pe pietonal în Olanda drogurile sunt legale, în Danemarca sunt acceptate în Canada sunt legale în curând vor fi legale și la noi în țară.
      Ce are că suntem pe pietonal avem și noi voie ca orice om.

    • @ Man, Numai la cum să jefuiți oameni vă stă capul nu ne este de ajuns că ați mărit prețurile nejustificat la gunoi și apă acum vreți să ridicați și alte taxe și impozite că nu vă mai satură pământul de salarii și pensi speciale hoților.

  • As dori sa stiu daca esti nascut si crescut in Bistrita sau esti un venetic de pe sate cu vaca vinduta (sau purcica) ,si mare domn de oras devenit, dar in anii 1980 spre sfirsit a fost declarat oras inchis pt ca nu suporta surplus de personal. Poate stii de
    primarul Marina sau Vaigherner,daca nu stii dispari din istoria orasului ca nu stii ce vorbesti.Turc e cel mai slab primar de la rev. incoace.

  • Primarul de care zici, tu, mare bistrițean, este Weingartner Andrei. Nr lui de tel era public și îl găseai in cartea de telefoane. Și da, sunt născut și crescut în Bistrița și nu am fost niciodată plecat mai mult de 2 săptămâni.

    • @ Cam asta este problema ta că dacă mai ieșai din când îi când din Bistrița vedeai și tu orașe funcționale.

  • Din punctul meu de vedere e foarte important sa avem si pista de bicicleta si parcari ,da fiind proiectat orasul de la inceput foarte prost ,e foarte greu sa le punem pe toate inghesuite ,din punctul meu de vedere ar trebui daramat tot orasul si reproiectat sa arate cum trebuie ,trebuie sa ne multumim cu tot ce se face !

  • Ce nu se intelege , ca aceste piste de bicicleta sunt parte a unui proiect cu bani europeni, initiat de fosta administratie PSD-ista.Ca orice proiect european ,daca nu il finalizezi esti bun de plata. Asa ca vrand , nevrand trebuie pus in practica.
    Acum ca este un proiect aiurist, la fel ca cei ce l-au contractat ,asta este alta poveste.

    • Vreau să se știe numele consilierilor locali care au votat fără o consultare riguroasa a cetațenilor orașului Linia Verde și îngustarea străzilor Gării-…- Năsăudului și să fie trași la răspudere.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.